Gå til innhold

Jeg trenger hjulmuttere og bremseklosser

Ranger emnet


Blindfolded

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter å ha l skiftet dekk på min 87. 240 GL, ser jeg at hjulmutterene er klare for utskifting. Fasthet og dårlige piper har ført til at samtlige 20 muttere ser ut som en oppsvulmet klitoris. Så kommer spørsmålet; duger de mutterene som de selger på Biltema? Hvilke type trenger jeg isåfall? (gjenger, lengde, kon) Dersom noen sitter med katalogen foran seg, så er artikkel.nr. ønskelig.

 

Vurderte også bremseklosser fra Tema. Har hørt at de slites noe fort. Men jeg har ingen erfaringer med de, så innspill er greit. Husk på at det er en sliten B230K med 116 heller daue hester disse klossene skal stoppe. Har ikke bruk for noe voldsomme dyre greier. Enkelt og greit, er disse greie nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjulmuttere er i hvertfall ikke noe stress og kjøpe på tema, aldri prøvd bremsene dems men har hørt folk som har prøvd de.. aldri klagd.. bare att det fort kan bli vibrasjon i skivene men aldri hørt noe om klossene.. Er jo bare og prøve det.. er jo ikke akkurat en 250 hesters motor du skal ha bremser til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker klosser fra biltema. Er min første bil og hatt den side september, så jeg har ikke annet enn v70-n til pappa å samenligne med. Og at det er bedre bremser på en ny bil enn en 90-mod er vel kanskje ikke så rart!? Hehe..

Jeg klager i allefall ikke på klossene fra biltema :) de bremser og det er vel det viktigste!? :D Er så billige at om de blir slitt er det bare å kjøpe nye! ;) Tar ikke så lang tid å bytte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt OT men folk bør ikke være skeptisk til alt av "piratdeler". Modern kjøpte en fiesta 98 for noen år siden med 16000 på telleren. Jeg prøvde bilen og oppdaget alvorlig kast i bremseskivene, garantisak.

 

Nye originale skiver ble montert og etter 50 mil var de nye nærmest like dårlig.

 

Løsningen ble uorg og disse har nå holdt over 80000 km.

 

Ford og bremseskiver er jo en "trist" historie, men de fleste slitedeler er vel ISO-sertifisert og vil ikke kunne selges om kvaliteteten avviker særlig fra det originale og det som kan/bør forventes. Er jo ikke bare å begynne å lage møkk som kan være trafikkfarlig.

 

Om så var kunne jo jeg skapt meg et levebrød av å starte produksjon av bremseskiver til ford laget av papp eller furu heltre.:hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt lange chroma hjulmuttre på biltema, de blir brune når jeg bruker dem sammen med stålfelger, men det blir borte ved å gnikke med finger'n på de...

 

 

Disse kjøpte jeg til -83 244'n min, men der passa de ikke! Faktisk så er det INGEN muttre annet enn de originale som passer! 1/2"-20 muttrer ble for romme, men gjengestigningen passer, og i millimeter finnes det ikke riktig stigning, prøvde både muttre og skruer... Den bilen har faktisk M12 hjulbolter/muttre med 20 gjenger pr tomme stigning.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår