Gå til innhold

Coilover til Volvo 740

Ranger emnet


BIG1

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kommet litt lengre, men ikke mye. Fikk ut demperne, de jævla mutrene var så fastrusta at jeg måtte værme dem rødglødende for å få dem til å slippe. (Borret hull i anus på dem for å få ut gass og olje før jeg værmet) Ellers rakk jeg å kappe av fjærskålene. Å plutselig var vinterferien over. Kastet bort litt tid ved å være full når jeg skulle lakkere noe, det medførte litt ekstra jobb. hehe. Med en god tynnerrus fra før, skal det ikke store alkoskvetten til for at man mister litt kontrollen over lakksprøyta. hehe

 

Enn du? Har du snekret sammen coilovers til din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet litt lengre, men ikke mye. Fikk ut demperne, de jævla mutrene var så fastrusta at jeg måtte værme dem rødglødende for å få dem til å slippe. (Borret hull i anus på dem for å få ut gass og olje før jeg værmet) Ellers rakk jeg å kappe av fjærskålene. Å plutselig var vinterferien over. Kastet bort litt tid ved å være full når jeg skulle lakkere noe, det medførte litt ekstra jobb. hehe. Med en god tynnerrus fra før, skal det ikke store alkoskvetten til for at man mister litt kontrollen over lakksprøyta. hehe

 

Enn du? Har du snekret sammen coilovers til din?

 

ok,skjønner.hehe

 

Joda,coilover og coilover.Det blir høydejusterbart bak også ja.er godt på vei der.Foran har jeg kun fått glassblåst fjærbeina og laget fjærskåler i toppen som passer imot den lille fjæra.Venter på noe deler ennda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vell kjøpe et coilover kit og sette over justeringa (det lange gjengepartiet), selve demperen, fjæra og toppfsete. Over på orginal fjærbenet. Og da er det vell sansynlig man nå borre nye hull til toppen av fjærbenet. Er mye jobb vil jeg tro.

 

Det vil koste for mye å maskinere delene i et mekanisk verksted og siden du trenger en demper og fjær, er enste mulighten å kjøpe kit til en annen bil og modde.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vell kjøpe et coilover kit og sette over justeringa (det lange gjengepartiet), selve demperen, fjæra og toppfsete. Over på orginal fjærbenet. Og da er det vell sansynlig man nå borre nye hull til toppen av fjærbenet. Er mye jobb vil jeg tro.

 

Det vil koste for mye å maskinere delene i et mekanisk verksted og siden du trenger en demper og fjær, er enste mulighten å kjøpe kit til en annen bil og modde.

 

Syns ikke delene blir så ille dyre jeg,litt dreiing blir det ja.lager noe selv også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg kommet, fått kappet bort det meste av fjærskaåla og demontert. Mutra til støtdemperen var selvsagt skikkelig røsta fast. Så jeg borra hull i rævva på demperen og varmet røret rundt mutra rødglødende. Da slapp den lett.

DSC00787.jpg

 

Her er starten på ei 3D tegning av et fjærbein.

DSC00789.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg kommet, fått kappet bort det meste av fjærskaåla og demontert. Mutra til støtdemperen var selvsagt skikkelig røsta fast. Så jeg borra hull i rævva på demperen og varmet røret rundt mutra rødglødende. Da slapp den lett.

DSC00787.jpg

 

Her er starten på ei 3D tegning av et fjærbein.

DSC00789.jpg

 

Hvilke dempere osv har du planer om å kjøre med? stivhet på fjærer osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel noen kortere Bilstein dempere fra Forza regner jeg med. Stivheten på fjærer tenker jeg at Forza skal få ta seg av å beregne. Må få dokumentert at fjørene er passende oppimot vekta på bilen for å få det godkjent ho BT tenker jeg.

 

Hva slags støtdempere tenker du å bruke? Lager du gjengene på fjærbeinet selv eller kjøper du ferdige hylser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel noen kortere Bilstein dempere fra Forza regner jeg med. Stivheten på fjærer tenker jeg at Forza skal få ta seg av å beregne. Må få dokumentert at fjørene er passende oppimot vekta på bilen for å få det godkjent ho BT tenker jeg.

 

Hva slags støtdempere tenker du å bruke? Lager du gjengene på fjærbeinet selv eller kjøper du ferdige hylser?

 

 

Kommer til å bruke de gammle(korta oransje 240 dempere) og bytter ut hele rørert til et med gjenger på ja.Tigsveises av sertifisert sveiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg kommet, fått kappet bort det meste av fjærskaåla og demontert. Mutra til støtdemperen var selvsagt skikkelig røsta fast. Så jeg borra hull i rævva på demperen og varmet røret rundt mutra rødglødende. Da slapp den lett.

DSC00787.jpg

 

Her er starten på ei 3D tegning av et fjærbein.

DSC00789.jpg

 

Dette blir sikkert bra!

 

Hvilke program bruker du når du tegner a?? Så ut som solid works.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår