Gå til innhold

Gazoline

Bruker
  • Innholdsteller

    86
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Gazoline

  • Bursdag 08/01/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Motor, bil, mc, strøm. Ja
  • Modell (eks S4)
    242 Tic, 76`mod
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1976
  • Yrke eller sivil status
    Elektrikker
  • Motor (eks 1.6)
    B230ft
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Senka 40\40 (Lesjøfors), b230ft, intercooler, elvifte, k&n filter, 2.5" simons sport eksos, 405 topp
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Degernes

Gazoline's Achievements

  1. Slip ned til stålet, og pass på så alle svarte "flekker" er vekk og du har helt reint stål. Kan bruke slipeskive til vinkelsliper, sånn med sandpapir som overlapper hverandre rundt. Der du ikke kommer til kan du bruke dremmel eller lufthyler. Jeg pleier å bruke Hagmans 2 komponent grunning, den funker fjell. Oså kan du male over med svart antirust maling, og tectyl. DA skal det gå lenge før rusta finner veien tilbake.
  2. Bra med bilder! :) Om noen flere har så legg de gjerne ut, er spesielt på utkikk etter bilder av en 242 turbo Var iallefall en flott dag og anstendig begravelse, hørte rykter om at det skulle bli årlig vintertreff der og
  3. Går for 2000, skal vekk :) Boltsirkel: 4-114,3 Ta kontakt på tlf 46879493 Bor i Degernes/Østfold MVH Hartvik Line
  4. Ikke nok til en bil, men skal nok klare å skyve en olabil med no afterburner greier. Men er brannfarlig som fy, har gått opp i fyr og flammer en gang, men fikk heldigvis slokka for det brant hull i bensintanken, har alltid vannslange i naerheten og stor bryter på bensinpumpa. :titties:
  5. Hehe, ja det har jeg ikke tenkt på! Generer mye varme hvis blandingsforholdet mellom luft og bensin er litt feil, ved oppstart osv, har svidd av litt av panneluggen og litt av øyenbrynet ved oppstart i motvind ;) Nei vet ikke hva den skal monteres på, men lurer litt på å få den på en traktorklipper eller noe, har en gammel bolens stående. Hadde vært fett med et skikkelig instrumentpanel med oljetrykk, bensintrykk, tempmålinger, ladetrykk osv, og en skikkelig afterburner ;)
  6. Hehe, ingen av dela igrunn ;) Er helt porno lyd ja! :p
  7. Halla:cheers: Har i år børstet støv av et forsøk på å lage jetmotoren stund tilbake, og tenkte å legge ut litt av en liten prosjektlogg her; Det begynte med at jeg fant jeg fram forbrenningskammeret jeg sveiset for et par år tilbake, og en gammel volvo lastebilturbo, Her med en liten test med propan: Så var det bare å spenne opp doningen i et stativ, og sveise over med skikkelig sveiseapparat, da sveiseapparatet fra krigen (WW1) jeg brukte første gang hadde sett sine bedre dager... Etter et strøk med lakk da ble den rent staselig! :) Deretter spikket jeg sammen et stativ til bensintank, trykkpumpe, coil og div kraner og styr for regulering av bensintilførsel. Dysetest! Fant fort ut at tennplugg i bånn avforbrenningskammeret var en dårlig ide da det samlet seg en dam bensin der med en gang, men fungerer like fint å tenne på ei papirfille i eksosen og blåse igang med trykkluft. Til smøring bruker jeg en volvo oljepumpe tilkoblet en 12v likestrømsmotor på ca 400watt. Og etter mange testforsøk, med resustat av svidd(e) stativ\bensintank\kabler\bensinslanger\øyenbryn\pannelugg ++ begynte det endelig å bli fart i sakene. Her en film av første gang den spolet opp! (Skru opp lyden:D:D) Etter mye justering og utprøving får jeg nå spolet opp motoren til å gå for engen maskin, og er virkelig ikke noe som lyden av en jetmotor akksellerere, dog det er vanskelig å få med god lyd på film. Her er en liten snutt av motoren når den går som den skal. Status quo i dag er en stk skjært turbo, etter oljepumpehavari, og var en bomtur på Nesodden i helga for å hente turbo fra en kasert bulldozer, men var selvfølgelig ikke turbo på dozeren alikevel...:thumb Men får kanskje tak i en lastebilturbo til helga, og noen har eller kan få tak i no lignende å donere til gromprosjekt så gi meg beskjed. Er ellers veldig morro med tilbakemeldinger :m'm:
  8. Opp og hopp, har det meste igjen bortsett fra topp, veiv til b21et blokka og orginale trykkrøret til b21et. Har også mengder med m-råder!.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår