Gå til innhold

ojsteiN^

Bruker
  • Innholdsteller

    72
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ojsteiN^

  • Bursdag 01/20/1991

Contact Methods

  • Bosted
    Hordaland

ojsteiN^'s Achievements

  1. Hei! Jeg kunne trengt litt hjelp med og finne en ECU/hjerne til en m50b20 24v motor uten vanos, som har stått i en 1993 e34. Det jeg trenger hjelp med nå, er å finne riktig hjerne! Jeg har prøvd med en Bosch Motronic 0 261 200 402 fra en '91mod 320i (rød/oransj lapp) + en Bosch Motronic 0 261 200 405 (grønn lapp) visstnok fra en 520ia '91, som heller ikke passa på 'stikket' fra ledningsnettet fra motor. Noen siffer og tall som stod på motoren: På toppen så stod det: "2.0 1720901" Og på blokka stod det: " BMW 1735813" Jeg trenger også lamda og veivakselføler til samme motor!!! La ved noen bilder av 'stikket' som skal koblest til hjernen!
  2. Ville bare opplyse om at ein BMW m50b20 motor ble stjelt fra Odda, for knappe 1-2 uker siden. Ta kontakt viss du veit noe ang. tjuveriet eller mistenksomme folk som har en slik motor for salg i Hordaland/Hardanger..
  3. Har en hel HAUG av deler til minst 2 stk Golf mk2 som jeg trenger å få unna! Kan nevne deler som: Hele frontruter Framskjermer Takluke med GTi tak interiør Sideruter Dører (ikke '90 dører) Komplett motor 1,6 1,8 8v motorblokk Girkasse 19E-G kaross Har masse mer enn dette, ta kontakt viss dere trenger noe.
  4. Skal prøve og forklare problemet så godt jeg kan : Det hele begynte da jeg overtok en Gti 8v etter onkelen min, da han ikke hadde brukt for denne. DA tok bilen inn falskluft, starta ikke på starteren når den var kald, bare på trillestart. Men starta avogtil på starteren når motoren var kald. Karosseriet var gjennomrustet, så jeg fikk tak i et annet karosseri og begynte da på et aldri så lite motorbytte. Mens motor var ute av bilen, skifta jeg noen vakumslanger, innsugsmanifoldpakningen og etterstramma skruene med gasspjellet. Motoren ble putta inn i den "nye" bilen, uten at jeg fikk noe start.Under byttinga ødela jeg "slange mellom toppdeksel og luftbelg/LMM til veivhusventilasjon", som jeg enda ikke har fått tak i ny av. Har også bytta plugger, og har fått sjekket at det er finnes gnist. Når jeg nå kinner motoren, høres også en slags høg "skriking" av ei reim som tar borti noe. Plussledningen som er kobla til ved batteriet er like varm som hånda mi etter litt testing. Noen som kan hjelpe meg med å få start på kjerra?
  5. Skal prøve og forklare problemet så godt jeg kan : Det hele begynte da jeg overtok en Gti 8v etter onkelen min, da han ikke hadde brukt for denne. DA tok bilen inn falskluft, starta ikke på starteren når den var kald, bare på trillestart. Men starta avogtil på starteren når motoren var kald. Karosseriet var gjennomrustet, så jeg fikk tak i et annet karosseri og begynte da på et aldri så lite motorbytte. Mens motor var ute av bilen, skifta jeg noen vakumslanger, innsugsmanifoldpakningen og etterstramma skruene med gasspjellet. Motoren ble putta inn i den "nye" bilen, uten at jeg fikk noe start.Under byttinga ødela jeg "slange mellom toppdeksel og luftbelg/LMM til veivhusventilasjon", som jeg enda ikke har fått tak i ny av. Har også bytta plugger, og har fått sjekket at det er finnes gnist. Når jeg nå kinner motoren, høres også en slags høg "skriking" av ei reim som tar borti noe. Plussledningen som er kobla til ved batteriet er like varm som hånda mi etter litt testing. Noen som kan hjelpe meg med å få start på kjerra?
  6. Hvordan sjekker jeg det isåfall?
  7. Trenger noe hjelp med feilsøkning på hvorfor motoren min ikke starter! Det hele skulle egentlig bare være et enkelt motorbytte(fra en sliten CL 1,6 til Gti 8v), men nå vil ikke GTi-motoren starte. Har koblet opp at jeg får gnist på pluggene(motoren kinner)og bensinpumpa går(=bensin kommer fram, men ikke siste biten fra luftfilter-/bensinboksen opp til innspruterne. Bytta hele innsprut-/luftfilterboksen også, uten hell. Andre ting som kan gjøre dette? Btw, motor er en GTI 8v med k-jetronic system OG GTI-motoren gikk helt fint før motorbyttet starta.
  8. Trenger noe hjelp med feilsøkning på hvorfor motoren min ikke starter! Det hele skulle egentlig bare være et enkelt motorbytte(fra en sliten CL 1,6 til Gti 8v), men nå vil ikke GTi-motoren starte. Har koblet opp at jeg får gnist på pluggene(motoren kinner)og bensinpumpa går(=bensin kommer fram, men ikke siste biten fra luftfilter-/bensinboksen opp til innspruterne. Bytta hele innsprut-/luftfilterboksen også, uten hell. Andre ting som kan gjøre dette? Btw, motor er en GTI 8v med k-jetronic system OG GTI-motoren gikk helt fint før motorbyttet starta.
  9. Hei. Trenger hjelp med min G2 ! Kobla sammen motor, svinghjul og girkasse engang først. Men da gikk ikke motor rundt pga. svinghjul ikke var "tightet" til skikkelig. Fikset dette nå igår, tightet til alle skruene SKIKKELIG. Men idag når jeg har fått alt skrudd til, så vil den ikke starte?!? Motoren "kjinner" ca. 3 ganger før den på en måte blir "holdt igjen" av noe før den fortsetter igjen på 3 nye runder osv... Er det fortsatt svinghjulet's feil? Eller bare at jeg ikke får gnist?
  10. Har funnet ut av det er girkassa som tar borti. JEg får bare ikke til å stramme til girkassa uten at den hindrer motoren i og gå rundt ! Er det noen av de skruene til girkassa som skal skrues til først?
  11. Skulle skifte girkasse på motoren min idag(Gti 8v)og av en eller annen grunn så sliter jeg med og få motoren til og gå rundt når girkassa er "tighta til"! Når girkassa henger på men ikke helt inntil , så går motoren fint rundt! :/ Såg (gjennom hullet til startmotoren) at svinghjulet hadde noe metallspon på tenna, hva gjør jeg galt?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår