Gå til innhold

divad

Bruker
  • Innholdsteller

    740
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

divad vant dagen sist Juni 19 2015

divad hadde mest likt innhold!

Om divad

  • Bursdag 05/10/1994

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    W123, Vi som sover uten bh :), LikeBubble, "Dude, she just called you a Jærbu!" "Kææææ i adle dae æ dæ dio saje!? Hall et aoa mæ denne kvigå.", "Dude, she just called you a jærbu." "KÆ Æ DÆ DIU SAIJE?! Hald høygaffelen min din daunakkje
  • Modell (eks S4)
    Volvo
  • Biltype (eks Audi)
    240
  • Årsmodell (eks 1995)
    1985
  • Yrke eller sivil status
    Avløysar
  • Motor (eks 1.6)
    b230a
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Hvite turbofelger, svart listeverk og grill, tåkelykter, instrumenter, GLE ratt,
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Yahoo
    davidbmwm5@yahoo.no
  • Bosted
    Ålgård

divad's Achievements

  1. Hvis noen skulle ha samme problem, så viste dette seg å være en feil på dieselpumpen. "Løsningen" på problemet, tar 10 minutter, er gratis og består av å klippe en ledning bak instrumentpanel. http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php/12393-Audi-80-tdi-juddering-bucking-jerking/page30
  2. Oppdatering: Sikring 12 taes ut, og problemet fordufter fullstendig. Bilen oppfører seg helt som normalt og alt godt - bortsett fra alle andre funskjoner som forsvinner når sikring tas ut. Dvs. kombiinstrument/instrumentpanel, airbag, + endel andre ting som selvfølgelig må være i orden. Men er hvertfall et steg nærmere å finne feilkilden + alt av motorfester/clutch osv kan utelukkes.
  3. Heisann. Noen som har innspill til hva problemet mitt kan være? Audi 80 1.9TDI med 215 000 på teller. Skjelving/risting som merkes i hele bilen+ bevegelser i girstangen når motor går med lett belastning spesielt i tyngre gir. Får det såvidt i 3 gir, mer i 4.gir og mest i 5.gir. Som sagt er dette ved lett/normal gasspådrag, og kun innen 1600-2200 rpm(varier litt). Rettstilt motor på denne bilen, og bakerste foring v.s på gearkassen hadde litt liv i seg når clutchen ble løyst ut i gir med håndbrekk på, men vanskelig å vite hvor mye disse foringene skal bevege seg. Kan dette være noe ubalanse i clutch kanskje? Forrige eier påsto at den har vært slik lenge.. Noen som har vært utfor noe lignende?
  4. Fyfaen for et show! :P 190 på sommardekk i 90-sonå med politien på sida! "Trenger ikke vinterdekk i Stavanger", "Ikke kontroller på Nærbø". blablabla.. Hvis dokke ikkje klare å sjå kor dumt dette ser ut når du leser alle sidene opp ned, så - jaa.. Trenge eg sei meir? :) Hadde nettop tidenes stuste snøfall her i Rogaland, så å påstå at vinterdekk ikkje e nødvendigt e jo som å påstå at jordå er firkanta. Kom deg av veien GolfTD. Sladding på parkeringsplassa og industriområde - Versågod! Men det e forskjell på det og alt det du skryde av her! Har gjort tabber eg og, forskjellen e at eg isje skryde å syde øve det. "Lykke til" - Det trengs!!
  5. Hentes på strekningen Stavanger-oslo! Haster! 6-pols! :shock: 95015923
  6. Ratt er solgt Trykkrør solgt Turbo solgt LMM og tomgangsreg solgt Men masse igjen :)
  7. Rød bil med grått interiør. Alle deler skal selges. 93' 230FT blokk med underspyling! Ettermonterte deler som også selges: 531 Topplokk SOLGT Innsug uten rail og trykkregulator 740 FT grenrør K-sport bensinpumpe - erstatter hovedpumpa SOLGT A-kamaksel SOLGT 60-2 svinghjul ALT av sensorer og følere(svinghjulsensor, bankesensor etc.) M46P Turbo-overdrive kasse M45 kasse Turbohjerner(ECOMAX i bensinhjerne) SOLGT Trykkrør SOLGT 740 intercooler SOLGT Sliten T3 garret turbo SOLGT TurboXs Dumpventil SOLGT Snutefront Formotstandere SOLGT 16" Galaxy felger m/piggfrie m/mye dekk SOLGT "Greddy" oljekjøler - SOLGT komplett ubrukt 3" JT eksos anlegg m/ 2 lyddempere - SOLGT LH 2.4 ledningsnett - SOLGT Tomg.regulator - SOLGT Luftmassemåler - SOLGT Volvo turteller og utetemp.måler, uorginal turbotrykk, oljetrykk og oljetemp. Hekken Bilen kan eventuelt selges komplett! Ta kontakt på 95015923 ved interesse. Har det meste til 240 :)
  8. Liten stund siden tråden var aktiv, men hvordan endte det hele? :(
  9. Hei takker for svar! Så litt nærmere på ekspansjonstanken i dag. Virker på ingen måte til å være alvorlig mye olje i vannet. Tok fingern nedi, og det var ikke tjukt eller noe, men det lukter olje fra det. Tok litt på fingern, og det så gjennomsiktig ut osv. Har ikke etterfylt vann eller olje på 1200 kilometer enda, så tviler egentlig litt på at pakninga er røken. Ryker litt hvitt fra den når den er kald, men ikke mye. Toppen ble skiftet i 2004, og er ikke kjørt veldig mye etter dette..
  10. Hei. Handlet meg min første Mercedes her i forrige uke. Motoren kakler endel på tomgang, som visstok skyldes dysespisser. Er det skadelig å kjøre med dette? Kan lyden forårsakes av andre ting? Kjørte bilen over suleskar i dag(masse bratte bakker) med 5 personer i bilen og fullt bagasjerom - tungt for bilen. Temperaturen fløy rett til værs og holdt seg rett under rødmerkinga. Fyrte igang varmeapperatet og bilen sto på tomgang helt til den ble 90 igjen. Måtte gjøre dette noen ganger gjennom fjellpasset. Stoppet opp på en bensinstasjon å inspiserte ekspansjonstanken. Var grumsete og gjørmete nedi der, og det lukta olje. Noen tanker om hva som kan ha skjedd her? Oljekjøleren til motoren, sitter den sammen med radiatoren? I såfall har jeg en teori om at en lekkasje her kan ha fått olje inn i kjølevannet, og dermed "tettet" kjølekanaler, som igjen førte til høy motortemperatur. Tempereraturen på motoren er heller ikke så stabil som jeg kunne tenkt meg. Den varierer fra 70-100 grader, alt etter om den står på tomgang, litt hardkjør eller stor fart. Termostaten som tuller kanskje? Motoren er en 3,0td 143hk fra en 91-modell gått 258 000km. Takker for hjelp og svar :)
  11. Noen som vil kjøre ONLINE med meg? :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår