Gå til innhold

b1rken

Bruker
  • Innholdsteller

    119
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om b1rken

  • Bursdag 02/21/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Haugesund

b1rken's Achievements

  1. Mener det går an å justere opp til et visst trykk før den går i nød/limp mode Og er du sikker på at den går i nødmodus viss eg sette t-stykke på vakumslangen til hjernen, setter på tstykke og slipper ut litt til friluft? Hjernen vil jo da tro at den har et lavere trykk enn den egentlig har. Uansett, så går det an å unngå nødmodus uten chip, ved hjelp av en mod på map sensoren som gjør at den ikke går i nød/limp mode
  2. Noen som har justert opp turbotrykket på en 1.9 TDI 90HK (Motorkode 1Z)? Jeg vet det ikke hjelper å justere opp turbotrykket uten å gi den mer diesel, men det problemet er løst. Den får diesel nok som det holdet hvis jeg vil Jeg vet det går an å justere på staget på vakum aktuatoren som styrer wastegaten, men noen skriver også om å koble inn en boost controller på vakum slangen som går til ECU`n, slik at ECU tror at den ikke får nok trykk, og dermed gir litt mer :) Noen som har prøvd, eller har lyst å dele litt erfaringer
  3. Har sandblåst, syregrunnet og hatt epoxyprimer på understellet mitt. Hva anbefaler dere lakk guruer å ha utenpå. Jeg vil ha en svart blank finish, trenger ikke være bilakk finish. Jeg har lurt på noe 2komp industrilakk. Men så var jeg å så på prosjektet til en kamerat hvor han hadde brukt 2-komp topcoat (egentlig hardcoat eller hva det heter) fra biltema, som er beregnet på båter. Dette så virkelig bra ut, å så ut til å tåle litt. Har dere noen anbefalinger? Gjerne med pris. PS: Jeg vet pulverlakkering er mest holdbart og penest, men det har jeg ingen planer om da jeg har sandblåst og grunnet det allerede.
  4. Hvis du har brukt et multimeter før så kan du måle om den virker, og hvilke verdier den gir. http://www.lambdasensor.com/main/mtesting.htm
  5. Jepp, blir vel til det. Eneste er at det er litt flaut å kjøre rundt med den lyden. Folk snur seg å begynner å lure.
  6. Hehe ja, tenker det må bli ny kasse. Men vil være helt sikker før jeg eventuelt kjøper ny girkasse. Har snakket med opel angående girkassen. Om jeg har forstått rett, så er det en F12 girkasse, som bare ble levert i agila. Sendte mail til et bilhuggeri en eller annen plass i landet, de skulle ha 5250kr + moms, det var med 1/2års garanti
  7. En ting jeg glemte å nevne. Kjente på det lageret som satt i midten av svinghjulet. Var på størrelsen med et rullebrett kulelager. Dette kjentes ikke helt bra ut, gikk ikke glatt rund
  8. Har en Opel Agila 1.2 som lager en skrape/subbe lyd, høres ut som det kommer fra girkassen. Lyden kommer når en akselerer eller renner på motoren, men er så og si borte når en kjører med lett gasspådrag. Hvis jeg kjører med lett gasspådrag og gasspedalen brått så kommer skrapelyden idet bilen nykker litt. Hvis jeg kjører med lett gasspådrag og legger litt press på clutchpedalen så forandrer lyden seg. Trør jeg clutchen helt inn så forsvinner lyden. Trodde først dette var utløserlageret som var gåent, for clutchen var veldig slitt. Byttet clutch, utløserlager og trykkplate. Var litt små metallspon i bunnen av bøtta etter jeg tappet av giroljen. Satt på kassen igjen idag, fylte opp med ny olje, men lyden er der fremdeles, akuratt likt som før, foruten at clutchen er bra. Er det bare til å lete etter ny girkasse eller trenger det ikke være så gale? Utløserlager, trykkplate og clutch er så og si utelukket.
  9. Holder på å ta ned girkassen på en opel agila, gamle typen, 2000 til ????. Står en 1.2 liters motor i den. Girkassen lager skrapelyder når en kjører og legge litt press på clutchpedalen. Kommer også når eg slepper ut cluthcen etter å ha giret, men lyden forsvinner så og si når en kjører. Trodde dette var utløserlager, trykkplaten eller clutchen som var slitt brutalt ned (merkes at den er veldig slitt). Men når jeg tappet av oljen for å ta ned girkassen så var det endel fint metallstøv/ glinset av metall i oljen, og på tappepluggen. Noen ide? Problemet er at jeg ikke får den jævla kassen ned. Har løsnet alle wiere, men bakre motor/girkassefeste får jeg faen ikke av. Ikke faen om jeg kommer til skruen, girkassefeste står jo i veien for at en skal klare å få fastnøkkelen/pipen på bolten. Noen som har gjort det før?
  10. Ta en kompresjonteste sylinderen, evt. alle. Koster ingenting for et slikt apparat på biltema. Ta ut alle pluggene, så måler du 1 og 1 sylinder mens du kjører den på starteren. Regner med du har sjekket at sylinderen som ikke går får gnist?
  11. Er ikke choken eller ising. Men jeg visste at akselerasjonspumpeventilen/dysen i weberen var gåen, så den fikk for mye bensin med en gang en gir gass, men den virket fint for det. Men fikk ny ventil, tomgangsdyser og dyseholdere igår, monterte og satt 3 liter forgasseren på motoren. Nå går den flott. Og soter ikke pluggene! Men jeg får den ikke ned på tomgang. Jeg justerte blandinsforholdet, og stilte ned tomgangen etter hvert som turtallet ble høyere når jeg justerte på co-skruene. Men nå kan jeg ikke skru ut tomgangskruen mer. Spjeldene inne i forgasseren er helt lukket, og tar ikke borti skruen, men fortsatt så går den på 1000-1500 rpm! Hva kan det være?
  12. Satt på en 2.3 gasser. Nå har jeg mye bedre drag fra bunn av. Bilen rister ikke og går mye finere. Jævlig merklig at 3.0l weber gasseren skulle fungere feilfritt i en uke før den plutselig begynte å skape seg mongo. Har bestilt noen nye dyser o.l. som jeg venter på til weberen, hvis ikke det hjelper så får jeg skaffe meg en ny. Tok også litt wd-40 på papir og dro langs ledningen fra coil til fordeler, men tror ikke det var det som gjorde utslaget.
  13. Nei. Bensinfilteret er fint. Da ville den ikke gått fint på høye turtall.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår