Gå til innhold

Ducos

Bruker
  • Innholdsteller

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ducos

  • Bursdag 03/06/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    RX-7 FD3s
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Yrke eller sivil status
    Lærling
  • Motor (eks 1.6)
    1,3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    modifikasjon? Egenspart! Null lån!
  • Fylke
    Norge

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

Ducos's Achievements

  1. Trimming er ikke vits. kjøp en 2.0, 2.3, 2.6, 3.0 innsprøytning. jeg har en 190e med insprøytning jeg monterte turbo på, en 190d 2.0 som jeg pøta 3liter turbodiesel ned i. disse koster en slikk og INGENTING... mindre enn kammer.. sistnevnte brenner ut 3gir på stillburning.. fikk ikke testet mer da den knakk en aksel rett av.
  2. Sjekker interesse for en bil med et turbokit til 190e, har tilpasset dette til min egen 190e 2.0, regner med det er samme på 2.3? Helt ny turbo. T3/T4, spooler FINT på min 2.0. har ikke skilt på bilen så den er kjørt max 3km til sammen med dette settet. Skiltene ligger på biltilsynet, bare å gå å hente. Følger med: -grenrør + noe opphøyning ( stor turbo ) -Turbo - justerbar wastegate, maskinerte en brakett på jobben - Gigantisk rustfritt konfilter plassert på den best egnede plassen jeg kunne tenke meg. 3toms rør til turboinnsug. sveiset selv, så er tett. -Trykkinnsug -Intercooler -sammenføyninger av trykkrør. -samco 2,5 til 2toms "slange" fra trykkrør til turbo. -oljeslange og T-stykke for montasje ved oljetrykksgiver-braketten ved oljefilteret. -Downpipe ( sveiset den bare fast i orginal anlegget, ganske morsomt at du ikke hører bilen går bakfra -dumpventil -vacumslangene jeg har brukt + noe ekstra kommer ikke på noe mer i farta.. Sjekker bare interesse som sakt. gir muligens prosjektet mitt opp. om noen er intrisert kan bilen selges med kittet montert. bilen var godkjent 1mnd før jeg kjøpte den, så tok jeg av skilta ( gidder ikke betale på en bil som er under skruing). Så man kan igrunn hente skilta å kjøre. eneste problemet med bilen er at tomgangen er rimlig høy.. prosjektet daffet av når jeg kjøpte annen bil, så har stått siden.. bilen er ikke særlig rustet heller, 5trinnskasse å noen målere. eneste som igrunn gjennstår er å klippe ut en pakning å sette på oljereturen fra turboen. Pillet ut en propp i oljekanalen i motoren å gjeget, støpte igjen på utsiden for ekstra hold å tetning. Som sakt, Skjekker bare interesse. Mvh Christian. http://img210.imageshack.us/img210/3664/img0996y.jpg smålig uryddig tråd, men orker ikke skrive den om. Den som vil, sjønner det uansett.
  3. testet med failure. prøvd å vridd i alle kanter å styr på bleed ventilen, ingen fungsjon.
  4. mailet GIK turbo, siden jeg fant et GIK turbo skilt på turboen, hadde de bilde av den i databasen, de sa en __Bleed ventil__ kunne også stille ned trykket
  5. hmm, rart du ikke sjønte at det ikke er snakk om datasprut, tileggssprut eller noe til å begynne med når det står relativt tidlig i tråden.
  6. hehe, dette er vinterbilen min:P kostet 6000kr. å har brukt cirka 900-1200kr på dette til sammen, inkl turbo å alt:) er bare på morro, den er godkjent til desember neste år, med mindre noen kommer å sier at de vil kjøpe den skal jeg bare bruke den opp:) skal hel lakkere rx7en å noe stæsj te motorn. Så pengebruk på vinterbilen er ikke aktuelt;p noe sånt som gjør det morro klarte ikke jeg gå forbi.. må vel vær en måte å få ned trykket på? gikk vel greit den 1.6?:D
  7. jallamekk? du kan umulig være godt likt så mye som du rakker ned å kverulerer.
  8. du er faktisk hakket flinkere enn meg på usakligheter, gratulere, jeg syntes jeg er flink:P Bilder ligger i Daihatsu forumet:)
  9. morrosamt! :cab http://www.youtube.com/watch?v=UILxQY9TQ5w
  10. har ikke fått tatt noen gode bilder, bare et par random jeg tok imellom arbeidet. kan prøve å få til noe bedre etter hvert:) eneste som står igjen er: - en liten oljelekasje, par dråper på bakken når du står still. - Få justert NED turbotrykket, den lader over 0.4 å da får jeg fuelcut, Noen ide'er? wastegaten lar seg ikke justere ned til 0.4 .. kun 0.5+ å da får jeg fuelcut. Skal ikke ha tileggsprut eller noe, skal kun få ned trykket! :idea::cab
  11. Kjedet meg en uke, så fikk tak i en turbo å begynte arbeidet! laga alt selv etter arbeidstid på jobb, knep slanger å alt til olje å retur, lærerikt og artig:cab
  12. håpe på det beste faktisk, aldri sett macgyver med sin hellige duc-tape?:partyon:
  13. er ikke så lett når hele wastegaten er en støpt klomp som er skrudd med 3 umbraco skruer sjønner'u. boostcontroller? har montert en slik på 190'n min. men fungerer ikke den slik at du kan kun justere opp trykket da? er en slaks bleed ventil. om du slepper ut luft av slangen til wastegate så vil jo den måtte presse på mer trykk for å slå ut wastegaten, Ala høyere trykk?
  14. denne skal ikke gå optimalt, nå er all oljelekasje tettet å har begynt å bruke bilen, eneste som irriterer meg er at jeg ikke får stilt ned turbotrykket via wastegaten, laveste trykket wastegaten kan justeres til er over 0.4bar, har ingen planer om å gjør Noe som helst med denne, går utrolig bra slik den står akkurat nå, men får ikke gitt mer enn 1/4 av gassen før den begynner å booste mer enn 0.3 å jeg må regulere med gasspedalen. Eneste som skal gjøres er å få ned turbotrykket, ingen tileggsprut eller dataskvett. Har ikke intercooler en gang, om det har noe å si på hvor mye jeg skal gjør ut av dette.
  15. hvis du leser hva JEG skrev, så står det ingenting om mapping som du sier!:idea:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår