Gå til innhold

jvc1986

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om jvc1986

  • Bursdag 05/16/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Vestfold

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

jvc1986's Achievements

  1. Hei, har en 2005 Avensis hvor kupeviften kn virker på max, automatisk klimaanlegg. På eldre biler jeg har hatt har dette alltid vært en defekt rheostat/blower resistor, men kunne ikke se at det var noe slikt på tegningen av det elektriske anlegget i service manualen. Derimot finner jeg noe som heter Blower Motor Controller, kan det være denne som er defekt?
  2. Har en 2000 modell Octavia med 2l bensinmotor, er det registrekjede på denne? I servicehefte står det Tandremutskifting (kun diesel TDI og SDI), og den har fulgt alle servicer og det er aldri huket av for at den er byttet.
  3. Joda, jeg kunne sikkert levert den inn igjen, men når det skjer slikt med en såpass ny maskin, som er brukt kanskje 20 ganger, så tyder det på elendig kvalitet i mine øyne og da gidder jeg ikke sitte uten spyler i 3-4 uker mens de prøver å fikse den igjen. Da satser jeg heller på å kjøpe noe bedre, har heller aldri vært helt fornøyd med den, litt for liten vannmengde og smal stråle.
  4. Sitter å kikker på 2 høytrykkspylere etter at min 2 år og 2 mnd gamle Karcher 3.695 tok kvelden nå 2 mnd over garantitiden. Har hatt den på service tidligere, men for en annen urelatert feil. Nå er jeg drittlei Karcher skiten, og kikker på noe bedre, har sett meg ut et par modeller fra Stihl (samme koblinger som Nilfisk, kanskje produsert av dem og, maskinene likner veldig iallefall). Har sett på RE163Plus, 150bar og 650l/t til ca 4000,- Men for "bare" 2000,- mer kan jeg få RE361, 180bar og 1080l/t, dog uten trommel og tornadolanse, også går den på 3 fas, men det har jeg i garasjen, så ikke noe stort problem. Alternativt et Nilfisk Poseidon 2-29XT, men den koster omtrent det samme som jeg kan få den RE361 for. Evt. må jeg gå ned i størrelse til noe likt den jeg hadde, Nilfisk E145.2 eller Stihl RE128Plus, tror de ligger på rundt 130 bar og 500l/time Brukes stort sett kun til bilvask, og da er kanskje den største litt overkill.. Har murhus, så kan ikke bruke det som unnskyldning heller.. Noen som har gode innspill?
  5. Er på jakt etter en Nissan Maxima 89-94 modell. Må ha automat og fungerende A/C. Helst ikke lysblå i fargen. Ta kontakt på mail: tor.kristian(a)gmail.com
  6. Noen som kjenner til et firma i Vestfold som fyller AC anlegg i bil med en direkte erstatning for R12, f.eks. R416 eller R414? Mistenker at trykket er for lavt i den nye bilen jeg kjøpte, for kompressoren slår ikke inn selv om releer og sikringer er i orden, samt spenninger, har feilsøkt etter verkstedmanualen.
  7. Har endel rustflekker rundt omkring på bilen, endel av disse har jeg pusset/sandblåst ned, grunnet og lagt på lakk med pensel (og klarlakk). Men det ser ikke spesielt fint ut, har også kompressor og lakksprøyte som jeg bruker på hele deler (panse, dører etc.) men hvordan bruke dette for å "flekkelakke" uten at det blir stygt. Har prøvd noen flekker men blir altfor stor overgang der jeg maskerer, kan jo ikke pusse det ned (for da skades den orginale lakken). Og uten maskering blir jo den gamle lakken "stygg" i ytterkant av sprayingen. Evt. om det finnes noen gode lærebøker ang. lakkering/flekking.
  8. Noen som har noen formening om hvor mye lakk som går med til å lakkere et panser? (kun fargelakk) Og evt. tilsvarende for en hel bil (stor sedan)? Lurte også på hva prisen er (ca) for lakk, jeg betalte ca 1400,- for 0,5l lakk, 0,5l klarlakk, 1l tynner og 0,3l herder hos BilExtra, er dette en grei pris? Lakken er Sikkens, mørk rød burgunder (Nissan 723A).
  9. Heisann! Har en gammel delebil jeg trener lakkering på, kjøpte en halv liter Sikkens lakk + klarlakk. Lakken er mørk rød metallic. Men er det mulig å få tak i datablad på klarlakken og fargelakken på nett? Har også lest litt i den sticky'n med utdrag fra den lakk boka, men er dette forsatt gjeldende info? 3 lag med klarlakk forsatt? (og skal denne føres på med ca 10cm/sek som vanlig lakk?) Har lakket litt idag og det ble forsåvidt fint, men det virker som det er blitt litt "rugglete" i lakken, altså ikke at det er støv og skit der, men at "speilbildet" blir litt forvrengt (ser ut som små "groper" slik at en rett linje i speilbildet blir litt forvrengt) vil det bli bedre etter rubbing og polering? Andre gode tips til en total nybegynner mottas med stor takknemlighet. PS: Bruker lakksprøyte
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår