Gå til innhold

Auda

Bruker
  • Innholdsteller

    2,018
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Auda

  • Bursdag 09/21/1982

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Ingen
  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    Innkrever
  • Motor (eks 1.6)
    2.7BiTurbo
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Chip uten begrensning på NM, og 2.5" catback
  • Fylke
    Sør trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Nidaros

Auda's Achievements

Generalmajor

Generalmajor (11/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. AEM dryflow filter. Bruker ikke olje. Ligger i navnet. :)
  2. Da har jeg fått hentet den nye bilen. Nok en Audi. Hva ellers? Bilen er en A4 1.8TQ, 99 modell, registrert i 98. Den har gått 270k, men sviver veldig pent, er tight og presis. Motoren fikk en overhaling, og toppen ble levert til Tore Østhus for en liten shinings, så nedi motorrommet skal alt være fresh og fint. Planene for denne er få, da jeg lker den veldig godt som den er. Men sorte felger, sort grill, sorte lykter foran og bak blir fikset veldig fort. Skal og fjerne bakruteviskeren og erstatte med en sort glassplugg, som jeg har gjort med alle mine audier de siste årene. Trelistene innvendig blir og gjort noe med. Og hengerfestet skal av asap! Ønsker, men ting som ikke blir gjort med en gang er ting som bytte av stoler (gjerne sportsstoler i fargen cognac i skinn), få taktrekk sort, litt mer guffe, da den bare er chippet og har sportseksos... Og litt frisering i toppen da. Men bare litt mer guffe. Kommer ikke til å bruke særlig med penger på trimming på denne. Mulig jeg lakkerer taket sort, og samtidig fjerner rails, som jeg gjorde med A6'n jeg hadde. Liker veldig godt hvordan bilene blir seende ut uten. Har bare 1 bilde av den pr. nå, men kommer nok flere etter hvert her.
  3. Flott vogn! Får meg A4 B5 (Igjen) i helgen jeg og. Kommer til å hente litt inspirasjon herifra ja. :) Virker som du har grei kontroll på dette karosseriet og, så kan hende det kommer noen spørsmål. :)
  4. Igår fikk jeg hentet fjærbein, skiver og kalipere fra en S6. Så strax forsvinner de stygge ufobremsene. :)
  5. Fikk grenrør og 3" downpipe og en del andre deler forrige dagen. Venter på å få fatt på et sett dyser så er det tut og kjør. Blir i samme slengen montert en diskret sort fmic.
  6. Her var det jaggu lite aktivitet. Men nå skjer det ting framover, sånn etter hvert iallefall. Et bilde sier mer enn 1000 ord sier dem. Jeg gleder meg iallefall til våren nå. 3" fra turbo blir også montert. Må få den gromme 5'erlyden. Men endepotte har jeg ikke bestemt meg for enda. Det står mellom dobbel 3.5" eller en slik avlang type jeg har sett på et par rs2. Ikke oval, men litt mer firkantet.
  7. Selger chippene til S4'n, da jeg skal gå for et nytt oppsett til våren. Chippene liger i boksen sin og gjør ingen nytte, så da kan heller noen som vil ha litt mer guff i S4'n sin kjøpe. Chippene er for AAN motoren og skal gi 290hk. Husker ikke hvor mye, men regner med rundt 450NM. Starter med en pris på en stk. høvdning ved kjapp avgjørelse. Ligger i Trondheim. Om jeg skal sende gjelder forskuddsbetaling.
  8. Kjøpte av en kar fra Ski-området via vacn.no. Var fra en S6 delebil. Alle 100/s4/s6 med quattro skal passe. :)
  9. Da er to helt enige da. Fire potter på en c4 ser ikke ut. Holder med dobbel 3"-3.5". :) Ikke gjort noe med bilen enda heller. Bortsett fra å bytte bensintank idag. Var høl i den gitt. Fant ut det var vanlig på disse fra tidlig nittitall. Gikk mye bedre enn forventet. Vi brukte tre timer og 45 minutter på jobben. Så nå er ny tank inne, og lommeboken blir mye gladere framover. :D
  10. Ikke skjedd noen ting her enda. Vært fryktelig mye å gjøre i det siste. Så bil har blitt helt nedprioritert Men jeg har bestemt meg for lakk for lenge siden iallefall. :blunk: Har troa på å få det til når september kommer, og vil gjøre det jeg kan for å få det i boks til da. Har ikke noe tro på teasers, så her kommer den. God erfaring med å bruke BMW's farger før. Hadde Marrakesh Braun på A6. Så går for en BMW farge denne gangen og. Sepang Bronze. Nydelig!
  11. Slik ser mine ut når de starter opp, før de blir varme. Da er de skikkelig grønne. Husker ikke hvilke pærer det er, men er noe kinagreier, som all xenon som er uorginalt er. :)
  12. Yo. Har du fremdeles hjula du fikk skammelig billig av meg? Husker 1 dekk kosta mer enn 4 felger med dekk du fikk. :)
  13. 2.4 har de daueste 165 hestene jeg noen hang har opplevd iallefall. Hadde en slik A6 for noen år siden. Sedan, og fwd. Og med quattro vil den gå enda dårligere. 2.8 er noe helt annet, men rimelig treig den og. Hadde det i en A8. Jeg solgte nettopp min 2.7T. Den har gått 250 k nå ikveld (fikk bilde av kompis) og har ikke hatt et eneste problem med motor eller tekniksk ellers med den bilen. Det har alt med hvordan du steller med den å gjøre. En 2.7T er en helt annen verden når det gjelder drag enn 2.8 eller 2.4. Og iallefall om du spanderer en chip på den. Da forandrer alt seg, og du har en bil som tar forbikjøringer lekende lett uten anstrengelse, om det er i bratte bakker eller rett fram. Anbefaler på det sterkeste en 2.7T. Beste bilen jeg har hatt til nå. Så klart. Det er en del issues som følger med modellen. Alle vet at en C5 krever litt pleie. Det kommer rust. Spesielt på framskjermer (ekstra på prefacelift) ettersom facelift fikk aluskjermer foran. (har jeg hørt) Bakskjermer kommer det rust i, samt bak dørlister. Forstilling er trøblete på disse. Bærearmer må byttes i tide og utide, og velger du 2.7T vil du få litt trøbbel med bremser og. HP2 bremser er notorisk for å henge seg opp om du ikke utfører service på dem. Ofte. Bak kalipere har også en lei tendens til å henge. Ekstremt viktig å bytte olje og filter på girkassa (om du velger tiptronic), og gjerne rense magnetene i bunnpanna også. Dette gjorde jeg 1 gang i året på min. Så liker ikke disse kassene hyppige kickdowns. Problemet er at den går varm. Om du skal kjøre mye sportslig ville jeg oppgradert oljekjøler på kassa. Samt bruke vett når du kjører. Rivstarter osv. er ikke noe for disse. Dette er cruisermaskiner. Ellers er dette gulle gode biler. Men du må regne med å gjøre litt servicer på de i ny og ne. :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår