Gå til innhold

Stig73CamaroZ28

Bruker
  • Innholdsteller

    1,125
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Stig73CamaroZ28

  • Bursdag 04/11/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, gamle krigsfly, airbrush og elgitar.
  • Modell (eks S4)
    Camaro Z28
  • Biltype (eks Audi)
    Chevrolet
  • Årsmodell (eks 1995)
    1973
  • Motor (eks 1.6)
    400cid
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Stig73CamaroZ28's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Mitt beste tips er å prøve å spore opp en taxikonsoll, den har plass til dobbel DIN. Og så prøve å oppgradere videre på den etter egne ønsker/stil. Men hvor du får tak i en kan jeg ikke si deg, de vokser ikke akkurat på trær. Prøve å høre med noen gamle taxi-eiere som har hatt 124 biler opp gjennom tiden om de kan ha noe liggende? Man vet jo aldri..
  2. Du får følge med batteriet og den sikringen ei stund da, i tilfelle det kunne vært en kortslutning som var synderen.
  3. Har du merket at den blir spesiellt umulig å få start på hvis tempnåla har krøpet litt opp? (40-80grader) Jeg tenker på en slange som sitter ca midt under gasspjeldet på disse bilene, den har ofte en lei tendens til å ramle av. Og da blir bilen vrang å få start på, får ruskete gange når den først starter, og vil ikke oppføre seg helt før den begynner å få god temperatur. Og er man så uheldig å stoppe motoren etter en kort kjøretur der tempen ikke har rukket å komme opp i normalen så nytter det ikke å få liv i den igjen før motoren har blitt helt kald! Behøver ikke å være det samme hos deg, men ta uansett å sjekk denne fingertykke slangen på undersiden av gasspjeldet/bensinfordeleren, om den sitter som den skal og om den er hel og uten sprekker. Må vel av med luftfilterboksen for å kunne komme skikkelig til under der, er litt trangt å få hånda opp til den slangen. Den går rett ned og svinger bak motoren.
  4. Det kan være at det har oppstått en feil/kortslutning på forvarmingen av innsuget. Det resulterer fort i at batteriet tappes over natta. Se om du ser en ledning innunder innsuget, den kan være brent eller smeltet isolasjon på men behøver ikke være det. Prøv så å nappe denne ledningen av kontakten og lad opp batteriet igjen, tappes det ikke for strøm mer så har du funnet synderen. Jeg kjører uten forvarming innkoblet på min 230E uten prob. Men slet med akkurat det samme før jeg fant denne ledningen, batteriet var flatt hver bidige morgen. Jeg har dessverre ingen bilder av denne ledningen, men det var bare en tynn ledning. Og mener å huske at den bare satt festet med en kabelsko innpå en liten flatstift på innsuget. Var full kortslutning der hos meg iallefall..
  5. Her er et bra tiltak: Her blir det isbane til helga -adressa.no
  6. Lite trafikk her.. Legger inn noen modder jeg har holdt på og lekt litt med de to siste dagene.. Utgangspunkt: Mod 1: Ny bakgrunn: Ny bakgrunn igjen.. : Vet ikke om jeg er helt fornøyd med denne enda men slenger den ut likevel.. :)
  7. Fikk gjennom en bil helt uten annmerkninger, syns det virka litt snodig for selv om bilen var bra så var det fortsatt en ganske gammel bil. Så jeg spurte om det ikke var noe jeg burde være obse på kunne oppstå i nær framtid i det minste.. Men fikk til svar at neida bilen var helt grei. Kort tid etterpå holdt ene opphengskula framme på å dele seg. Gikk heldigvis bra, da det ble oppdaget mens bilen sto på jekken. Så man skal ikke stole blindt på en EU kontroll, man bør være litt våken selv også.
  8. Utslagsbegrenseren på 850 finner du ved å se på framkant av forstillingen. Der ser du det stikker ned et stag med en liten bøy helt nederst fra baksiden av bremsecaliperfestet, når du svinger max stopper dette staget imot en liten hvit plastbrikke som er skrudd fast på forstillinga. Man bytter ut til tykkere plastbrikker for å begrense rattutslaget med breiere felger.. Angående innpress (ET), syns jeg denne kalkulatoren er fin å bruke: http://www.motormann.no/felg/
  9. Jeg opplevde at forvarminga på innsuget hengte seg opp på min, så batteriet ble tappet over natta uansett om det var fulladet. Fant kontakten innunder innsuget og bare nappet den av, der forsvant strømtyven. Lot det bare være sånn, bilen har fungert helt fint uten denne forvarminga så jeg gadd aldri gjøre noe mer med det.
  10. Kom akkurat for seint det innlegget mitt, ble avbrutt midt i skrivinga her.. :p
  11. Panser passer overens mellom både sedan, coupe og stasjonsvogn. Men det er et skille mellom ny og gammel type i 94. Så om du har et panser nyere enn 94 og skal ha det på en bil med front eldre enn 94 eller motsatt så trenger du hovedlykter og lyktelistene under lyktene i tillegg da disse har litt annen fasong inn imot snuten på panseret. For ordens skyld: W124 = Sedan C124 = Coupe S124 = Stasjonsvogn Håper du ble noe klokere ;)
  12. Hvis du fortsatt har ABS lampa etter å ha rengjort/byttet ABS sensorene, og muligens merker noen symptomer til pussig gange på motoren i tillegg så kan det være verdt å ta en nærmere titt på OVP releet. (Overspenningsreleet) Dette releet er det sølvfarga releet med rød topp og etpar synlige sikringer under et glasslokk på toppen, er plassert bak batteriet sammen med noen flere svarte releer rett ved der hjernen og alt det ligger. Dette releet kan i mange tilfeller forårsake mange pussige symptomer på W124, rar motorgange og i mange tilfeller at ABS lampa begynner å lyse. Årsaken er oftest at loddingene inni dette releet løsner fra printplata etter mange års bruk. Releet blir utsatt for vibrasjoner, varme, kulde og kondens, og resultatet er at loddingene slipper. Enkleste er da å kjøpe et nytt OVP rele hos Mercedes, evt ebay hvis man tør å kjøpe derfra. (Jeg har gjort det selv og har bare god erfaring med det) Hvis du er kyndig med loddebolten så er det mulig å reparere loddingene også ved å varme dem forsiktig, men anbefaler det ikke hvis du ikke har loddet mye før. Det er fort gjort å gjøre vondt værre hvis du får overslag mellom loddingene. Men som sagt, det kan også være så enkelt som skitt i ABS sensorene dine. Så få eliminert det først og fremst tenker også jeg. Det trenger ikke å være noe feil med OVP releet ditt altså. Bare nevner det i tilfelle ABS lampa skulle vedvare etterpå.
  13. Det har nå gått ca 5 år og jeg ville bare informere om at den gjenbrukbare sotefilmen fra Biltema på mine Amazonruter fortsatt ser like perfekt ut, og bilen har stått mye i sola for å si det sånn.. :thumb
  14. Nå vet jeg ikke hvordan alle lakkeringsverksteder opererer, men jeg vet at mange lar deg kjøpe lakken sjøl ja. Man kan også hos enkelte gjøre alt av grunnarbeid og maskering sjøl for å slippe unna litt rimeligere, så man i prinsipp betaler kun for sprøytinga av lakken og tiden bilen opptar plassen. Men jeg ville nok uansett avklart dette på forhånd før bestilling av jobben, så det ikke skjer noen misforståelser. Maskeringa er jo verste jobben, og de fleste som lakkerer er ikke fullt så glad i den biten.. Men så er det jo de som setter sin ære på lakkjobben også, og de vil nok gjøre absolutt alt sjøl for at det skal være perfekt. Om du maskerer din bil dårlig så spiller det ingen rolle hvor god lakkereren er. Det vil bli synlige feil, og selv om du kanskje ikke bryr deg så hardt så vil det prates om hvem som har lakkert bilen. Og det kan lakkereren fort tape kunder på i ettertid, for folk ser at det er lakk på ting som ikke skal ha lakk, og mangler lakk på steder der det skal være så ryktes det fort til 10 høns. Men det var off-topic for det var ikke det du spurte om.. Om du bringer med deg lakken selv kan ikke skade, så lenge lakkereren er kjent med lakktypen og går med på å ha den i sprøyta si. :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår