Gå til innhold

Queen of the Road

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Queen of the Road

  • Bursdag 10/21/1975

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Skru bil
  • Modell (eks S4)
    Syclone
  • Biltype (eks Audi)
    GMC
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Bussjåfør
  • Fylke
    Møre og Romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Austefjord

Queen of the Road's Achievements

  1. http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=885508;Modified=1252906441 http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=693620;Modified=1252047340 Har du titta her ?
  2. Selger nå vår GMC Syclone med tungt hjerte, kjempebil å kjøre, men det blir altfor lite brukt. Her er annonsen på Autodb http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=986861;Modified=1254180899
  3. Er det ingen som har noen forslag om hva dette kan være ?
  4. Hei Jeg har en såkalt driftsikker Toyota som jeg nå er drittlei av å fikse på. Har lagt ut 40.000 kr i regninger siste året, og verkstedene finner ikke ut hva som er galt. Saken er at bilen går altfor lavt på tomgang, ca 200-300 omdreininger, og det høres ut som om den holder på å stoppe. Den funker greit når den er kald, men da er vel automatchoken innkobla vil jeg tro, men når bilen er varm, går den veldig lavt. Det hender også at den bare stopper i fart, men lar seg greit starte igjen. En annen ting er at jeg når skal parkere og slikt og har mye sving på rattet,så lyser alle de røde lysene på dashbordet innimellom. Er det pga den lave tomgangen ? Den lager også gnislelyder, tror det er ei reim. Høres ut som viftereima. For å nevne hva som har vært bytta av deler : * batteri * plugger * pluggledninger * bakre eksospotte, den var omtrent tett * bremser bak * hjullager venstre side bak * bremsesko for håndbrekk * håndbrekkwire * skiftet diverse lager, bl.a pinjonglager i bakaksel Har også sjekket ladingen og den er helt grei, og fått bytta pakningsskjøtene på eksosanlegget for der var lekkasje. Men bilen fusker fortsatt.... Har tenkt på at problemet kan ligge i fordelerlokket, coilen eller starteren, og lurer på om denne reima gjør sitt til at bilen ikke går skikkelig. Om reimhjulene slurer liksom ? Også fusker bilen under kjøring, ikke mye, men nykker innimellom, og det virker ikke som om den drar skikkelig. EN annen ting er at bilen virker noe merkelig å kjøre, tenker da på at når jeg kjører på ujevn vei, så virker det som om den bunner på fjæren bak på venstre side. Men støtdemperne virker bra, har prøvd å gynge på bilen og den gir seg med en gang. Kan det være ei knekt fjør ? Vil jeg ikke få ulyder i tillegg til at den virker altfor myk bak da ? Håper noen har en teori om hva det kan være, for jeg gidder snart ikke mer feilsøking. Jeg kjøpte Toyota for det skulle liksom være så driftssikkert, men jeg har ikke hatt annet enn problemer....
  5. Hei Nå er ikke jeg veldig bilkyndig, men har en samboer som er utdanna landbruksmekaniker, kanskje han kan fikse den ? Er det lurest å bytte hele bakakslingen, eller bare kardangen ?? Tenkte på at om jeg bytter hele akslingen så er i alle fall alle delene i den gått like langt ?? Er teorien min helt på tryne ??
  6. Hei Nå har jeg sjekka ut ting her, og Toyotaverkstedet i Førde ringt meg i går ettermiddag. 14-15000 for å reparere den, kanskje noe mindre når de vet hvilke lager eller hva det var han mente var gåent. :scared Det har ikke jeg råd til. Så jeg har sjekka nettet rundt og det er en her i området som har en komplett bakaksling med kardang og det hele og han prata om 3500 + mva. Og det var visst enkelt å sette på plass også, i stedet for å skru fra hverandre masse deler og regne 9 timer på jobben som verkstedet i Førde gjorde. Så nå venter jeg bare på telefon her.... Tror forresten bakakslingen er delt på denne type bil ??!
  7. Jepp !! Bilen står her enda.....og blir nesten ikke brukt :shake
  8. Hei Jeg har en Toyota Previa 2,4 1994 modell, og igår havarerte den, begynte med en uling bakfra en plass, og det ble bare verre og verre. Høres ut som når man kjører en hjullaster for fort, kan ikke beskrive lyden på noen annen måte, fin var den i alle fall IKKE !! Jeg skulle til Førde og hente unger, og da jeg kom til Førde ringte jeg NAF, og han kom og tok seg en runde med bilen. Konklusjonen var, bilen er IKKE kjørbar, det er enten girkassa eller bakakselen. Idag ringte de, og det var differensialen, eller bakaksel eller kardang, det var visst det samme. Jeg frykter dette kan bli dyrt, noen som vet hva det koster å fikse sånt ? Lyden kom helt plutselig....
  9. Tillatt totalvekt: 1974 kg Tillatt aksellaster: 1225/907 kg Egenvekt med fører: 1725 kg Tillatt nyttelast: 249 kg Håper dette gjorde det litt klokere :driving Vår Syclone er registrert som varebil med grønne skilt
  10. Har prate med Svendsen eksos, men de måtte ha bilen inn, og det er immari langt unna...har ikke anledning å reise helt til Trondheim som blir den nærmeste filialen. Tusen takk for tips :happyhappy:
  11. Hei Eksosanlegget på bilen er defekt, er nærmest fri eksos her, og da kan en jo ikke akkurat bare dra på :driving Men hvor i alle dager får jeg fatt i nytt ?? Bilen blir ikke EU godkjent før den er fikset
  12. Jeg fikk igjen penger 21 600 :roll: Da blir det ferie i år også !!
  13. Hei Vi har en Syclone stående, som nesten ikke er i bruk :shake Den er helt original, det er ikke gjort NOE med den, og den har en km stand på 54000 miles. Jeg syns det er synd at den bare står her, og ikke blir kjørt, og på vinteren står den på vinterlagring, med full kasko og forsikring og veiavgift som surrer og går....sure penger å betale. Hva kan en forvente å få får en sånn bil ? Noen som har peiling ?
  14. Jeg er bortreist i helgen, kommer tilbake mandag....skal svare ordentlig da....
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår