Gå til innhold

Gasse16v

Bruker
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Gasse16v

  • Bursdag 10/30/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Ålesund

Gasse16v's Achievements

  1. En liten update hvis noen skulle ha interesse av det. Har funnet ut at en knekt eksos-ventilfjær kan lure meg trill rundt ved kompresjonstest:) I alle fall det eneste jeg finner ut at kan være galt. Timing på registeret så ut til å være ok. Håper å oppdrive ny fjær i morgen :) [ATTACH]39830[/ATTACH]
  2. Ble kostende en del det justeringssettet du linket til, så er i full gang med dreiing og vannskjæring av hjemmesnekret sett:) Hvis katalysator skulle være gåen. Skulle vel ikke slutte å gå på en sylinder av den grunn?
  3. Fortsatt kun 3 sylindre til den er varm. Da går den i perioder på alle 4.
  4. Da har jeg byttet oljetrykksbryteren som lak olje igjennom kontakte. (skudd i blinde :P) Har også fått prøvd helt ny, original coilpakke... Fortsatt P0302.
  5. E vel bare å få bestilt det ja tenker jeg.
  6. Har lite erfaring med å skru Opel. Er mere på VW og Audi... Er det mulig å stille nullpungtet på veiva via kikkehull v/svinghjulet, plukke av toppdekselet og se hvordan kammene står i forhold på opel også? Får lånt meg splitter ny coilpakke i morgen for å teste:)
  7. Hmm... Da skal jeg se litt på det også neste gang. Bilen er gått 198000, og har aldri hørt om at registeret har vært kontrollert. Er det vanlig å bytte kjede, tannhjul, strammer og vannpumpe på disse på noen spes km?
  8. Da har jeg testa kompen igjen. Først fikk jeg bare 4 bar på syl 2. Har en litt teit komptester, så får bare skrudd ved å vri på slangen til måleren. Skrudde av og på måleren, fortsatt 4 bar på syl 2. Resten lå på 12 bar. Fra 3 forsøk og til 7`ende forsøk fikk jeg plutselig 12 bar på syl 2 også hver gang... Må være skrudd dårlig til el noe sånt.... Tok en testtur. Slettet feilkode MANGE ganger... Så fikk den en periode hvor den gikk reint, får lampa i dashbordet begynte å lyse igjen. La merke til at det er en del raslelyd fra området der kam-kjedet er. Kom plutselig til å tenke på at registerkjede mest sannsynlig aldri er hverken etterjustert eller skiftet. Noen som vet intervall, og eventuelt har en "how to" på det?
  9. Skal sjekke kompen en gang til, men var ok for 3 uker siden. En stor coilpakke som ligger over alle fire sylindre. 6 stikkere. +, - og et signal til hver sylinder? Mener du å prøve å bytte dysekontakten (feks sette 1 til 2 og 2 til 1), også se om feilkoden endres til en annen sylinder? Skal prøve det. Men iom at jeg allerede har byttet plassering på dysene, så er det jo allerede gjort. Waste spark? Aldri hørt om. Som en slags "ettertenning" for å minske co el noe sånt? Hadde ikke skadet å demontere hele innsuget og byttet pakninger. Masse sot nedi der. Fjernet et sotlag som var ca 1-2mm tykt fra baksiden av gasspjeldet:P
  10. Jeg kan jo ikke garantere at den er i orden dessverre. Kjøpt ny uoriginal da... Men veldig merkelig at samme sylinder får feilkoden etter bytte av colipakke? Tidligere var det syl 1 og 2 som hadde feilkoder P0301 og P0302. Skiftet kamstillingsføler, og siden har det bare vært syl 2 (P0302). Jeg tok ut coilpakken, demonterte tennpluggene og la coilpakken oppå toppdekselet. Så jordet jeg tennpluggene som jeg hadde satt tilbake i coilpakken. Kinner på starteren og alle tenner... Synes gnisten så litt svak ut på enkelte, men tenkte som så at kansje det var pga litt dårlig jording?
  11. Får feilkode P0300 og P0302. Har ikke testet MAF, men det kan jeg fort gjøre. Skiftet tennplugger samtidig som coilen ble skiftet. Biltemaplugger da... sånne med 2 "bøyler". Er dem veldig veldig kresne på pluggene?
  12. Har byttet coilpakke, tennplugger, bensin- og luftfilter, begge lamdasensorer, kam- og veivstillingsfølere pga. at jeg hadde det liggende. Får bensin og gnist på alle fire når jeg har demontert og testet. Kompresjonstestet, ok. Har byttet plassering på både dyser og tennplugger. Sletter feilkoder, men kommer bare tilbake igjen... P0300 og P0302 Er det noen kjent svakhet på styreenheter/hjerne på disse? Hehe... fiffig detalj... Si jeg ligger i 80kmt. Så skrur jeg tenninga av og på uten å clutsje i fri, så fyrer bastarden på alle 4 og går som den skal. Gjør det hver gang jeg manner meg opp til en forbikjøring :hammer Har DU vært borti noe lignende? Alle tips mottas med takk:)
  13. Fungerte det? Sliter med samme problemet på en Corsa:P Fungerte ikke å bytte coilpakken hos meg.
  14. Rommler også en del fra bakakslingen under kjøring. Både i sving og rett fram.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår