Gå til innhold

N12_Turbo

Bruker
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om N12_Turbo

  • Bursdag 12/06/1973

Contact Methods

  • Bosted
    Østfold

N12_Turbo's Achievements

  1. Noen som komer til Rudskogen i helga og skal være med på DB g bassrace?
  2. DU kan jo prøve denne siden http://www.bcae1.com punkt 19 å høyere siden. Alt er på engelsk men mye bra tips på den siden Lykke til
  3. STØY Støy er et ganske normalt problem i større bilstereosystemer. Her vil du finne flere løsninger til å fjerne dette problemet. Det er krevende og tar ofte lang tid og mye arbeid. Årsaken til støy skyldes i de aller fleste tilfeller, to grunner: Det er flere enn ett jordingspunkt. Signal og strømførende kabler ligger sammen eller krysser hverandre. DYNAMOSTØY Denne støyen er en hvinende lyd i høyttalerne. Den følger turtallet på motoren. LØSNING: Bruk alltid produkter av høy kvalitet. Bruk alltid skjermet signalkabel før forsterkeren. Helst balanserte signalkabler. Unngå å montere elektronikk nær bensinpumpe, tenningselektronikk og andre lignende enheter i bilen. Unngå også å trekke signalkablene i nærheten av disse enhetene. Legg en signalkabel utenom bilen mellom radio og forsterker for å se om det er signalkabelen som er problemet. Juster gain-kontrollen på forsterkeren så lavt som mulig. Forsterkere, delefiltre, prosessorer o.l. skal jordes på samme punkt i karosseriet så nær forsterkerne som mulig. Trekk alltid strømførende kabler og signalkabler på hver sin side av bilen. Om dette ikke lar seg gjøre må de minst legges med en avstand på 15 cm fra hverandre. Trekk aldri strømkablene i motorrommet nær tennkabler eller coil. Vær nøye med skjerming når du lodder dine egne signalkabler. Skru aldri forsterkere/prosessorer i bilens karosseri. Sett dem fast i en treplate e.l. Hvis du har flere enn ett batteri skal de jordes på samme punkt. Unngå å legge antennekabelen på samme side som strømkabelen. Legg aluminiumsfolie rundt alle kabler til stereoanlegget. Prøv om støyen forsvinner om du tar ut radioen fra dashbordet. Hvis støyen forsvinner må du flytte på originalkablene i dashbordet. Koble forbi en og en enhet i systemet for å se om støyen blir borte. Hvis støyen forsvinner må enheten undersøkes nøye. Hvis signalkabelen har en remoteledning i senter bør denne jordes i radioens chassis og ligge isolert i bakkant. Den skal ikke kobles til noe annet. Hvis du bruker CD-/MD-skifter med separat signalkabel (f.eks. SONY, Blaupunkt) bør denne erstattes med en skjermet kabel. Sett inn en linjeforsterker bak radioen. Siste utvei er et støyfilter. OBS! Støyfilter har en indre motstand som vil hemme signalet inn til forsterkeren og gi dårligere lyd. Støyfilter Sjekk antennens jordingspunkt. Prøv å trekke antennekabelen ut av radioen. Prøv å holde kun ett jordingspunkt. TENNINGSSTØY Framkommer som en knitring i høyttalerne når motoren går. Problemet er som oftest slitte tennplugger eller fordeler. LØSNING: Skift tennplugger, helst til E-merkede med innebygget motstand. Skift fordeler. Skjermede fordelere finnes også på markedet. På eldre biler kan man prøve en kondensator fra + på coil til jord. SMELL VED AV / PÅSLAG Dette problemet kan lett fjernes ved bruk av remoteforsinkere (popfilter), men årsaken bør heller elimineres. LØSNING: Skru aldri forsterkere/prosessorer i bilens karosseri. Sett dem fast i en treplate e.l. Jorde forsterkerne i karosseriet, med så kort kabel som mulig. Prøv om støyen forsvinner om du tar ut radioen fra dashbordet. Hvis det slutter må du flytte på originalkablene i dashen. Koble forbi en og en enhet i systemet for å se om støyen blir borte. Hvis støyen forsvinner må enheten undersøkes nøye. CD STØY D.v.s. at du kan høre i høyttalerne at Cd-spilleren roterer/skifter spor. Dette problemet kan sjelden fjernes med støyfilter. Årsaken er enten problemer med jordingspunktet eller at linjeutgangene på radioen er defekt. LØSNING: Bruk alltid kabler av høy kvalitet. Vær nøye med skjermen når du lodder dine egne signalkabler. Bruk alltid skjermet signalkabel før forsterkeren. Helst balanserte signalkabler. Skru aldri forsterkere/prosessorer i bilens karosseri. Sett dem fast i en treplate e.l. Prøv om støyen forsvinner om du tar ut radioen fra dashbordet. Hvis støyen forsvinner må du flytte på originalkablene i dashbordet. Koble forbi en og en enhet i systemet for å se om støyen blir borte. Hvis støyen forsvinner må enheten undersøkes nøye. Er den jordet i samme punkt som resten, eller kanskje defekt. Hvis signalkabelen har en remoteledning i senter bør denne jordes i radioens chassis og ligge isolert i bakkant. Den skal ikke kobles til noe annet. BAKGRUNNSUS Hvis du hører susing i høyttalerne ved lavt volum er dette fra forsterkeren. Hvis du kan hører susing i høyttaleren uansett volum er det mest sannsynlig fra radioen LØSNING: Juster forsterkerens gain-kontroll så lavt som mulig. Bruk produkter av ankjent kvalitet. -En dårlig/billig forsterker har alltid bakgrunnsstøy.
  4. Dette er hentet ifra forbrukerrådet. om det gjelder ny bil eller brukt bil vet jeg ikke http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_av_bil_fra_bilforhandler Reklamasjon Dersom du mener bilen har en mangel som selger er ansvarlig for må du gi beskjed til selger senest 5 år etter at du overtok bilen. Det betyr at du normalt ikke kan klager på mangler som viser seg mer enn fem år etter at du overtok bilen, med mindre selger i en garantiavtale har påtatt seg ansvar i en lengre periode. Loven oppstiller i tillegg et krav om at du må reklamere til selger innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det vil normalt være tilstrekkelig at du reklamerer til selger innen to måneder etter du oppdaget mangelen. Venter du lengre kan selger avvise din klage. Det er viktig å være klar over at selger har en rett til å avhjelpe mangelen selv dersom dette skjer uten vesentlig ulempe for deg. Det er derfor viktig at du gir beskjed til selgeren før du utbedrer mangelen på eget initiativ. Dersom du ikke går frem på denne måten risikerer du å miste ditt krav mot selger.
  5. Hei Vet det finnes mange tråder om dette men lager en ny en alikevel :) Norsk lov sier dette om solfilm på rutene: § 31-1. Generelt om vindu 1. Definisjoner 1.1. Sikkerhetsglass: Fellesbetegnelse for følgende vindusmaterialer: 1.1.1 Laminert glass: Glass bestående av to eller flere glasskikt som holdes sammen av mellomliggende lag av plastisk materiale og som har den egenskap at glassbitene blir hengende i mellomlagene når glasset går i stykker og som har en viss elastisitet. 1.1.2 Herdet glass: Glass bestående av et enkelt lag som ved spesiell behandling er gitt stor holdfasthet mot slag med butte gjenstander og som har den egenskap at det ved brudd sprekker opp i et stort antall deler uten skarpe kanter. 1.1.3 Plast: Akrylplast o.l. gjennomsiktige materialer. 2. Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for tilhenger/tilhengerredskap. 3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves. Kanter som fører eller passasjerer kan komme i kontakt med skal være slik utført eller beskyttet at unødig fare unngås. 4. Laminert glass i frontvindu, hvor dette kreves eller er montert, skal oppfylle kravene i ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966 eller ECE-Reg. No 43. ece-reg no.43 sier dette ( punkt 5): Community law 2 The Community legislature has not adopted legislation on tinted film designed to be affixed to the windows of motor vehicles. 3 However, Community legislation exists in relation to type-approval of safety glazing which is fitted from the outset to motor vehicles, in other words before those vehicles are put into circulation, in particular as regards the colouring of the glazing material. That legislation includes Council Directive 92/22/EEC of 31 March 1992 on safety glazing and glazing materials on motor vehicles and their trailers (OJ 1992 L 129, p. 11), as amended by Commission Directive 2001/92/EC of 30 October 2001 (OJ 2001 L 291, p. 24) (‘Directive 92/22’). 4 The third recital in the preamble and Annex II B to Directive 2001/92 refer to Regulation No 43 of the United Nations Economic Commission for Europe, entitled ‘Uniform provisions concerning the approval of safety glazing materials and their installation on vehicles’ (‘Regulation No 43’). 5 Article 4 of Regulation No 43 provides that, as regards windscreens, the regular light transmittance must not be less than 75%. As regards safety glazing other than the windscreens located within the driver’s forward field of view, the light transmittance must be at least 70%. With respect to safety glazing located within the driver’s rearward field of view, the light transmittance may be less than 70% if the vehicle is fitted with two exterior rear-view mirrors Og sånn jeg tolker dette er det lov og legge solfilm på siderutene fremme så sant de har 70% lysgjennomslipp Noen andre som kan tolke dette?
  6. Kan jo hende du finner noe her: http://www.streetdesign.no/?n3=3202&pk=10
  7. Hei Hvordan får jeg ut siderutene på en Audi A6 sedan 1998 mod?
  8. gå inn på http://www.nccn.no og inn på forumet der så finner du nok svar
  9. Eller så kan du bruke disse: Cactus Sounds Samme element menn med pris fra Tyskland: .:: caraudioworld.de
  10. STØY Støy er et ganske normalt problem i større bilstereosystemer. Her vil du finne flere løsninger til å fjerne dette problemet. Det er krevende og tar ofte lang tid og mye arbeid. Årsaken til støy skyldes i de aller fleste tilfeller, to grunner: Det er flere enn ett jordingspunkt. Signal og strømførende kabler ligger sammen eller krysser hverandre. DYNAMOSTØY Denne støyen er en hvinende lyd i høyttalerne. Den følger turtallet på motoren. LØSNING: Bruk alltid produkter av høy kvalitet. Bruk alltid skjermet signalkabel før forsterkeren. Helst balanserte signalkabler. Unngå å montere elektronikk nær bensinpumpe, tenningselektronikk og andre lignende enheter i bilen. Unngå også å trekke signalkablene i nærheten av disse enhetene. Legg en signalkabel utenom bilen mellom radio og forsterker for å se om det er signalkabelen som er problemet. Juster gain-kontrollen på forsterkeren så lavt som mulig. Forsterkere, delefiltre, prosessorer o.l. skal jordes på samme punkt i karosseriet så nær forsterkerne som mulig. Trekk alltid strømførende kabler og signalkabler på hver sin side av bilen. Om dette ikke lar seg gjøre må de minst legges med en avstand på 15 cm fra hverandre. Trekk aldri strømkablene i motorrommet nær tennkabler eller coil. Vær nøye med skjerming når du lodder dine egne signalkabler. Skru aldri forsterkere/prosessorer i bilens karosseri. Sett dem fast i en treplate e.l. Hvis du har flere enn ett batteri skal de jordes på samme punkt. Unngå å legge antennekabelen på samme side som strømkabelen. Legg aluminiumsfolie rundt alle kabler til stereoanlegget. Prøv om støyen forsvinner om du tar ut radioen fra dashbordet. Hvis støyen forsvinner må du flytte på originalkablene i dashbordet. Koble forbi en og en enhet i systemet for å se om støyen blir borte. Hvis støyen forsvinner må enheten undersøkes nøye. Hvis signalkabelen har en remoteledning i senter bør denne jordes i radioens chassis og ligge isolert i bakkant. Den skal ikke kobles til noe annet. Hvis du bruker CD-/MD-skifter med separat signalkabel (f.eks. SONY, Blaupunkt) bør denne erstattes med en skjermet kabel. Sett inn en linjeforsterker bak radioen. Siste utvei er et støyfilter. OBS! Støyfilter har en indre motstand som vil hemme signalet inn til forsterkeren og gi dårligere lyd. Støyfilter Sjekk antennens jordingspunkt. Prøv å trekke antennekabelen ut av radioen. Prøv å holde kun ett jordingspunkt. TENNINGSSTØY Framkommer som en knitring i høyttalerne når motoren går. Problemet er som oftest slitte tennplugger eller fordeler. LØSNING: Skift tennplugger, helst til E-merkede med innebygget motstand. Skift fordeler. Skjermede fordelere finnes også på markedet. På eldre biler kan man prøve en kondensator fra + på coil til jord. SMELL VED AV / PÅSLAG Dette problemet kan lett fjernes ved bruk av remoteforsinkere (popfilter), men årsaken bør heller elimineres. LØSNING: Skru aldri forsterkere/prosessorer i bilens karosseri. Sett dem fast i en treplate e.l. Jorde forsterkerne i karosseriet, med så kort kabel som mulig. Prøv om støyen forsvinner om du tar ut radioen fra dashbordet. Hvis det slutter må du flytte på originalkablene i dashen. Koble forbi en og en enhet i systemet for å se om støyen blir borte. Hvis støyen forsvinner må enheten undersøkes nøye. CD STØY D.v.s. at du kan høre i høyttalerne at Cd-spilleren roterer/skifter spor. Dette problemet kan sjelden fjernes med støyfilter. Årsaken er enten problemer med jordingspunktet eller at linjeutgangene på radioen er defekt. LØSNING: Bruk alltid kabler av høy kvalitet. Vær nøye med skjermen når du lodder dine egne signalkabler. Bruk alltid skjermet signalkabel før forsterkeren. Helst balanserte signalkabler. Skru aldri forsterkere/prosessorer i bilens karosseri. Sett dem fast i en treplate e.l. Prøv om støyen forsvinner om du tar ut radioen fra dashbordet. Hvis støyen forsvinner må du flytte på originalkablene i dashbordet. Koble forbi en og en enhet i systemet for å se om støyen blir borte. Hvis støyen forsvinner må enheten undersøkes nøye. Er den jordet i samme punkt som resten, eller kanskje defekt. Hvis signalkabelen har en remoteledning i senter bør denne jordes i radioens chassis og ligge isolert i bakkant. Den skal ikke kobles til noe annet. BAKGRUNNSUS Hvis du hører susing i høyttalerne ved lavt volum er dette fra forsterkeren. Hvis du kan hører susing i høyttaleren uansett volum er det mest sannsynlig fra radioen LØSNING: Juster forsterkerens gain-kontroll så lavt som mulig. Bruk produkter av ankjent kvalitet. -En dårlig/billig forsterker har alltid bakgrunnsstøy.
  11. Kjapp rferanse til reglene for 2008 2008 dB Drag Racing Class Matrix
  12. Et par pandaer som blir bygget http://picasaweb.google.com/smtsolution/FiatPandaMadeInItaly'>http://picasaweb.google.com/smtsolution/FiatPandaMadeInItaly http://picasaweb.google.com/smtsolution/FiatPandaMadeInSpain'>http://picasaweb.google.com/smtsolution/FiatPandaMadeInSpain + en del andre biler: http://picasaweb.google.com/smtsolution/
  13. Rå bassforsterker er stetsom 7KD Channels: 1 RMS Power @ 13.8V Mono 1 Ohm: 7000 Watts Mono 2 Ohms: 4500 Watts Mono 4 Ohms: 2400 Watts RMS Power @ 12.6V Mono 1 Ohm: 5200 Watts Mono 2 Ohms: 4300 Watts Mono 4 Ohms: 2100 Watts Minimal Input Impedance: 0,2V Total Harmonic Distortion: < 0,9 % THD Signal to Noise: > 90 dB Crossover Frequency LOW PASS: 50 a 15 KHz Frequency Response: (FULL RANGE) 20 Hz a 15 KHz (-3dB) Input Tension: 9 a 16V Power Consumption: 6 a 480 A Dimensions: 70 x 280 x 660 mm weight: 10,0 Kg. http://www.stetsom.com
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår