Gå til innhold

B230ET

Bruker
  • Innholdsteller

    168
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om B230ET

  • Bursdag 07/12/1975

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Båstad

B230ET's Achievements

  1. hei. har komplett opel omega 3000 sedan interiør til salgs. har også div andre omega 3000 deler både stv og sedan.
  2. hei. har en opel omega 3000 93 modell bakstilling til salgs, mangler bare høyre bærebru ellers komlpett, sperre som er i bra stand og abs givere og allt. pris. ca 4500 finnes i indre østfold tlf
  3. mårn. er forskjell på pinjongne se, pinjongen med spennhylse har et felt som er dreid ned som spennhylsa passer på.
  4. ja skal så klart bytte kronhjulet også. men det jeg lurte på er om man kan bruke en pinjong med shims forspenning i en bakaksel som orginalt har spennhylse ?
  5. hallo. jeg driver å bygger en sperreaksling og fikk no deler fra svergie, men problemet er at jeg bestillte deler til en 740 aksel, men på den er det ikke no shimsing på den orginale pinjongen fra akslen jeg bygger ut av, bare en spennhylse. i det settet jeg bestillte så er det pinjong med shimsing, går det an å bruker denne pinjongen i bakakslen eller passer det ikke ?
  6. dæven ja....men det passer rett i det ? ikke no kobling og knoting for å få det til å funke ?
  7. hallo. noen som veit hvor en kan få tak i digitale instrumenter til omega 3000?
  8. selger en Getrag 240 kasse som er i bra stand for 1500kr, kan også selges med adapterplate for volvo rødblokk motor mot pris tilleg finnes i østfold
  9. men tenk også at 940 er basert på 740 som er fra 1982 da.. karossertiets oppbyggning er helt lik som 740 og da er det brått 26års forskjell. og sikkerthets messig er det bare minimale oppgraderinger på 940 kontra 740
  10. har prøvd å dra av stikket til kaldstart dysa mens den går, da er det ingen endring. kan også legge til at hvis jeg drar av stikka til dyse 2 eller 3 mens den står på tomgang er det ingen forskjell på gangen i motoren, men den går for lett til at den bare kan gå på 2 sylidere. den starter tverrt og går helt supert når man kjører vanlig, men skyter men ladetrykket kommer. har ikke utstyr til å måle bensintrykk, men kan man måle mengden og få en indikasjon om det er der feilen ligger ?
  11. Mårn. det har seg sånn at jeg driver å legger ned en B230ET i en 245. og da må det kuttes og klippes litt i ledningsnettet, saken er at jeg har montert motor og klipt og årna sånn at bilen starter. jeg har montert tankpumpe og hovedpumpe med konstantstrøm fra batteriet med bryter, og fått strøm på innsprutet og tenning. Bilen starter men går veldig ruskete og lavt, merker også at den får ekstremt mye bensin på tomgang (svart eksos og lukt). ruser jeg så får jeg en del turtall men den fjusker og smeller litt da, når man kjører vanlig så er allt helt utmerket og fungerer fint, gir man på slik at den begynner å lade så smeller det som fan i eksosen og den mister all kraften. det som er gjort av feilsøkninger er å bytte fordeler lokk og plugger, sjekke kontakter og allt av slanger/koblinger skal også legge til at allt fungerte fint før den ble tatt ut av bilen den satt i orginalt. noen ider?
  12. sjekk bolten som holder planethjulene i diffen... det har jeg hatt problemer med en gang
  13. du får vell bare jævla dårlige bremser, ellers trur jeg ikke det er skadelig
  14. rikig.. min 945 har litt lavere utveksling. den klarte jeg ikke å få turtallsperra på 5gir. da hadde jeg ca 225-230, orka ikke mere da. er ikke vanelig med 4.10 utveksling ? åssen biler kom det på ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår