Gå til innhold

sethro

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sethro

  • Bursdag 04/26/1975

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    MR2 twincharger
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Motor (eks 1.6)
    1.6

Contact Methods

  • Bosted
    Vestfold

sethro's Achievements

  1. Det går rykter om at det dukker opp en lancia delta s4 og en rally 037 på solberg motorshow 27 november. Og etter som jeg veit. har det ikke vært noe av disse bilene på norsk jord før! Jeg skulle fra før.. men hvertfall nå. Det er Armin Schwarz som har disse bilene. Han skal oxo ha med en audi s1 ! http://solbergmotorshow.no/ Og bare for å nevne det. Delta s4`n hadde 0-100 på 2.3 sek på grus! :-)
  2. De som ikke er klar over så kommer det en rally 037 og jeg ville tro delta s4 på solberg motorshow. Armin Schwarz skal ha med disse. Han skal oxo ha med en audi s1. Så det er lite vits å sitte hjemme å gå glipp av disse.. :-)
  3. Tankte å være smart å vaske motorommet på min 2000 mod crv. Ikke viste jeg at det kom til å bli 2 uker med dårlig drag. Den går helt greit, til jeg starte å gasse litt... Da jukser den. Veldig.. virker som den tenner på bare på 2 eller 3 sylinder. Detta skjer bare da motoren er go og varm. Da den er kald, funker den som bare det. Har bytta fordeler lokk og rotor. Har hatt opp alle kontaktene jeg har finni oppi motorommet og sprya med elektro spray. Hva annet kan jeg gjøre?? Ps, aldri om jeg vasker motoren igjen !! damndamn
  4. Ja da.. Her skjer det mye.. hehe Sånn nesten ferdig med mekaniske på motoren. Er bare div ledninger oljerør og bensin slanger igjen.. Pluss at jeg skal rydde opp i bakre bagasje plassen. Har starta å bygge om panser og litt på sidene bak. Likte ikke helt pansret som det så ut.. Pluss at det ikke var noe 80`s look på det. Rydda alt av intr ut. Tatt det lille rusta som var der, slått av alt av asfalt matter. Venter på at jeg får penger til halv bur. Eller så lager jeg det sjøl.
  5. Pusse jobben gjør meg ingen ting :-) Kitet blir helt sikkert ikke et nybeggyner sett. Men jeg ville tro at det blir sånn midt på av pass form. Det får vi bare se da formene er laget.
  6. Jeg syns oxo org mr2 med feite felger er rått oxo. Men jeg ville gjøre noe spesielt. Og har sjekka alt om åssen lufta går over og under bilen. Fronten av bilen har alt for lite downforce. Så da lagde jeg sånn at lufta går mere over panser. Den org fronten må lage masse luft motstand. Lufta møter en veg og må gå rett ned og under.. Og at jeg lagde den forhøyde saken på panser. Er for at jeg syns fronten er for lav. Når det gjelder motorommet. Så møtes lufta fra luft inntake på siden og "vingene" oppe, rett ovenfor motoren. Og går ut rillene på lexan plata. Før så var temp`n i motorommet 45 grader ved ca 80kmt. Nå lå den på 16 grader. Da må jeg si at det funker bra! Har hatt den oppi 120kmt, ingen problemer. Nå har jeg starta på å ta ut toppen... Litt av en jobb gitt!
  7. Bilen er på en måte min tolking på mr2 gruppe b, 80talls bane racing... Litt ville fangere og spoilere osv. Luft inntaka har jeg tatt fra lancia rally 037 og delta s4. Twincharger oppsette bruker jeg samma oppsett som volvo penta kad har. Noe jeg faktiskt tenkte ut, før jeg kikka på motoren til volvo :-) Var en fra biltilsynet og kikka på den. Han syns det var helt rå. Og jeg har bygd noe med fine linjer som har litt luftmotstand. Han jobba med å godkjenne spesial bygde biler. Så det var jo morsomt. Har skjedd ting på bilen etter de bildene er tatt. Har gjort mere på frontfangeren. Og så skal jeg støpe på lavere side skjørter. De er litt for høy på midten i forhold til resten av bilen. Bak fangere kan det hende at jeg kommer til å gjøre im litt oxo. Understell har jeg justerbare koni med røde polly foringer. Stiv som juling!! Eneste jeg fordekka på jeg bytte til mindre. Har 235-40-17 og trenger 215-40-17 dekker. Så hvis noe har lyst til å bytte. :-) de er kjørt ca en sommer. Bak står det 245-40-17.. De hadde ikke 255.. snufs :-( Etterhvert kommer detta kitet til salgs på Ghostxtreme - Ghostsxtreme
  8. De luft inntaka bak er der for noe. Ikke bare "pynt". Fant ingen måte å føre masse luft inn over motoren. Det blir den vann avkjølte intercooleren og en luft intercooler på høyre side Driver med grenrøret til turbo`n nå. Sånn at jeg kan ha kompressor og turbo. Sånn i første stepp, så blir det ca 250hk. Er 175 i den nå. Etterhvert blir det bytta til large port topp og nytt innsug. Ca 300hk håper jeg på da. Jeg har bygd den som en racing / bane bil med røttene fra midten 80 tallet.
  9. Jeg har pussa på litt styling jeg :-) YouTube - MR2 AW11 supercharger YouTube - MR2 AW11 SuperCharger Bilen er bredda 12cm på hver side bak og 8 cm på hver side foran. Alt er blitt gjort i garasjen etter egne ideer. :-)
  10. Funker bildene nå da? Sorry for store bilder!
  11. Prøver å finne ut hvorfor bildene ikke funker. :ass:
  12. Her er min Mr2 Kompressor :fire: Steg 1 på Erebuni styling er ferdig, og steg 1 på motoren er ferdig. Bilen har nå: 4a-gze motor fra Levin 94 mod. Større reimhjul (178mm), Ombygd innsug og rørene til kompressoren. Bensin pumpe fra Celica st185. ACT clutch. Vann avkjølt intercooler med vann pumpe fra Celica st205. Bremser fra Celica st185. Inv har jeg satt inn ox måler, turbo trykk og oljetemp. Pluss div kontroll lamper. Motoren har 171hk og 249nm. Noe jeg ikke var helt fornøyd med. Men NM er 43nm mere en org. Planer: Styling: Støpe glassfiber panser og motorlokk. Gjøre ferdig stylinga på bak fanger og skjørter. Finsparkle og lakke. Farge er jeg ikke sikker på. Motor: Bygge grenrør som passer til en T3, felle inn en intercooler oppå den andre. Kompressoren skal ta seg av bunn draget, så skal turbo`n ta over etter det. Samma oppsett som Lancia Delta S4. Twincharger!! Håper på en 250-300hk til sommeren. Inv: Halvbur, bøttestoler, og belter. Understell: Harde foringer, bedre dempere og fjærer. Film klipp: Flere bilder og andre biler, sjekk hjemme siden min http://www.zeth-racing.com/
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår