Gå til innhold

souji

Bruker
  • Innholdsteller

    33
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om souji

  • Bursdag 12/02/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    520i
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    2.0

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

souji's Achievements

  1. Litt vanskelig å se, siden bildet er tatt gjennom vinduet og i litt lav oppløsning. Men så slettes ikke dumt ut! Har du bilder av ferdig resultat etter de ble montert og felgen er satt på? :)
  2. Er litt skeptisk til å gjøre det selv uten noe erfaring, men du mener det vil bli bra nok med sprayboks-lakk? Er kanskje ikke området hvor det er mest slitasje på lakken. Kommer forsåvidt ikke til å ha bilen så lenge selv heller.
  3. Hei! Nylig kjøpt en BMW 520i. Kunne tenkt meg å lakkere de originale blå kalliperne røde. Personlig har jeg null peiling på lakkering, så jeg ville høre om det er noen her som har erfaring med kalliper-lakkering. Hvor lang tid vil det omtrent gå fra jobben starter til kalliperne er klare for å settes på igjen? Hva er prisantydning for en slik jobb, inkludert lakken, om man skal gjøre det hos et firma? Om noen ville vært interessert i å gjort en slik jobb privat, sleng meg en PM.
  4. Skjønner, gode greier. Bilen funker som et skudd nå :3 Bare litt slapp i starten men den blir jo fort varm.
  5. Interessant :p Ja har hørt at en del folk har problemer med den choken. Første faren min spurte om når jeg fikk tak i bilen var om choken fungerte liksom :p Edit: Hva med den kabelen jeg klarte å ødelegge ? Hva kan det være for no lureri ?
  6. Skjønner, skal se om jeg får tatt en titt på det. For øyeblikket har jeg kilt fast choken sånn at den er helt av hele tiden. Virker som om det funker bra. Kan det være farlig for motoren ?
  7. Okay, så det går bra å ha motoren gående mens luftfilteret er av. Noen forslag til en slags løsning på problemet ? Hva er det egentlig som må byttes ? Selve choke-boksen eller hva den nå heter ? Antar det er den som står på forgasseren rett ved chokewiren.
  8. Okay, fått tak i noen bilder nå. Her er et bilde av forgasseren (ble tatt når motoren var varm): Her er et bilde av hvor ledning jeg klarte å ødelegge festet til (under luftboksen): Er noen flere bilder her, men de er enda verre. Snakker om bra mobiltelefonkamera :>
  9. Såpass, det var jo ikke all verden. Skal se om jeg får tatt en titt på det i løpet av dagen. Tusen takk :) Edit: Oppdatering, har tittet på choken nå. Ser ut som om den har hengt seg opp. Var to hull der, men bare en av de hadde spjell(?). Og det spjellet var stengt, det andre hullet hadde ikke et spjell i det hele tatt. Har noen bilder som jeg kan legge ut litt senere, er på en kompis sin telefon. Fins det noen fornuftig midlertidig løsning på dette ? Og hva må jeg i så fall gjøre for å fikse det permanent ? Virker ikke som om selve wiren til spjellet hadde hengt seg opp, den var ganske løs og ledig for å si det sånn. En annen ting.. uhr, klarte å rive løs en kabel under der, festet ble knekt av. Den gikk fra en plass under motoren, var festet på undersiden av luftfilteret (her klarte jeg å bryte den løs når jeg skulle flytte litt på filteret for å se forgasseren ordentlig) og så videre til selve luftslangen som går inn til luftfilteret. Hva er det denne kabelen gjør ? :X
  10. Det er en Weber ja. Slitt flottørnål, skal ha det i bakhodet. Er snakk om at jeg skal ta bilen hjem i julen (studere bare i Trondheim) og da få en som har peiling til å titte på bilen. Vet selv knapt opp/ned på en forgasser så om jeg skulle gjort noe midlertidig før jeg fikk den hjem må det være noe ganske enkelt :x Hvis jeg hadde tatt av luftfilterboksen og tittet på selve forgasseren, er det noe slags måte jeg kan finne ut om det er noe trøbbel med choken på ? Eller sånn rent generelt få en bedre anelse av hva som er galt ? Ja til en viss grad. Den er -veldig- lett å starte når den er helt kald (stått lenge i 5 grader eller kaldere), starter såvidt du ser på tenningen og trenger intet gasspådrag. Men den er mer kranglete når den er varm, spesielt når den er mellomvarm ja. Kommer veldig an på hvordan du kveler motoren, om du vrir om tennigen eller om den kveler seg av seg selv. Haha ja fy faen, den der lakken. Den er grotesk. Nei har ikke gjort noe med den enda, men den trenger både det ene og det andre ja :p
  11. Hei igjen. Når man får fikset et problem kommer det vel vanligvis et nytt et springende. Ikke så lenge siden jeg fikk Sierra-en (kjørt kanskje 150mil). Når jeg fikk den gikk den helt okay, lugget litt spesielt når den var kald men gikk fint på tomgang og slikt. Nå, spesielt i det siste, har den blitt veldig ekkel å kjøre. Den kveler seg om du kjører med rolig med lavt gasspådrag og turtall for så og sette den i fri (kveler seg -raskt-), og man må ruse den og kjøre med veldig lave gir for at den skal gå på tomgang, og den går ikke spesielt betryggende og jevnt da. Dette er bare et problem når den begynner å bli varm, når den er kald går den okay. Jeg vet sabla lite om biler og dette er min første bil, men når jeg hadde moped oppførte den seg lignende når blandingen var veldig feil; fikk for mye bensin. Hva tror dere ? Og enda viktigere, hvordan kan jeg gjøre dette til et mindre problem enn det er ? Bilen er en 2.0iS som har fått byttet motor for flere år siden. Vet ikke årsmodellen på motoren som ble satt i men det er en 2 liters-motor med forgasser, se bilde her. Regner med den er rundt samme årsmodell som bilen. Det er automatisk choke på den som kanskje kan ha noe med problemet å gjøre?
  12. Update: okay, fikk hjelp av en kompis som beleielig nok var på besøk i Trondheim og har en del erfaring fra Sierra-mekking. Flekket av dekslene og fikk ut varmeapperatet, og når vi fikk ut registeret fant vi ut at det rett og slett ikke passet. Registeret vi hadde var ca. en centimeter eller to for bredt, og det registeret vi kjøpte var fra en Sierra fra 82-86 (hva kalles de, mk1 eller 2?). Så det skjønte jeg ikke helt. Vi ordnet den midlertidige løsning som ble postet senere, rett og slett ikke gå gjennom varmeanlegget, så anlegget og dekslene og alt ligger i garasjen vi holdt på. Skal tilbake til bilopphøggeren i morgen og se om jeg kan finne ut av hvorfor det ikke passet, og så få byttet til et som passer og trø det i. Kjølesystemet fungerer VELDIG mye bedre nå enn når væsken gikk gjennom varmeapperatet, men vi har ikke kjørt spesielt langt med midlertidig-løsningen. Men ser ut til å funke fint. Edit: Da er alt koblet opp, fikset og klart. Funker som faen virker det som :D Kan ikke se at bilen bruker noe kjølevæske, dugg er borte og varmeanlegget funker som bare det. Gode greier. Takk for all hjelp herfra :D
  13. Det er den nok, men tror ikke den er kraftig nok for iS-spoileren. Hadde vært kjekkest å fått originale fjærer som er beregnet for iS-en.
  14. Skulle hatt to gassfjærer til iS bagasjelokk. De til standard-Sierra-ene funker dårlig pga. spoileren på iS-en :\
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår