Gå til innhold

911turbo993

Bruker
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 911turbo993

  • Bursdag 06/14/1971

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil m/mer
  • Modell (eks S4)
    Allroad
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Motor (eks 1.6)
    2,5 tdi
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Oppland

911turbo993's Achievements

  1. Gå inn på bmwccn.no og søk på: Resultat....farging av skinnstoler med Swissvax
  2. Det stemmer at alle polisher som skal korrigere lakk må ha slipemidler i seg for å kunne gjøre jobben - her finnes det mer eller mindre aggresive varianter etter hvilken jobb man skal gjøre, samt forskjell i hardhet på puter (jo hardere jo mer "tar" den). Forsøk alltid med den minst aggresive kombinasjonen først. Du har helt rett i at lakken vil være tynnere hvor du har korrigert for riper enn hva den var før du begynte. Når det er sagt så vil du oppleve at lakkens tykkelse normalt sett varierer over et helt kjøretøy - om du har tilgang til det så kan dette måles med et "paint gauge meter" (eller en lakktykkelsesmåler) - uten at det gjør noe for utseendet. At lakken har noe forskjellig tykkelse vil ikke ha noe å si på utseendet så lenge du ikke korrigerer for dypt, det vil si at du skader lakken (brenner, går for dypt) med maskinen. Det som er viktig for finishen er at lakkoverflaten er jevn uten "kanter" (riper) som gir brytninger i refleksjonen i lakken. En ripe er jo kun en brytning i refleksjonen. En DA maskin er fint å begynne med om du ikke har all verdens erfaring, men ingenting kan erstatte en roterende på litt hardcore lakkorreksjon, men her bør man ha øvd litt før man begynner på Ferrarien da faren for å skade lakken er noe høyere... Avslutt alltid med en en god voks eller sealer for å bevare resultatet (det er jo begrenset hvor mange ganger man kan gjøre grove korrigeringer av en lakk):-)
  3. På en normal str bil her du til ca 4-5 runder, tenker jeg
  4. Holder 4-5 uker på vokset bil, usikker på hvor lenge den sitter på lakkbehandling, men bør funke ganske så bra.. Swissvax Nano Express
  5. Swissvax Leather Healer er meget bra alterntiv for denne type skinnreperasjon - det er en ekte lærfarge som trekker ned i læret og fester seg permanent, flekker heller ikke klær e.l. Swissvax Leather Healer
  6. Veldig bra for rens og vedlikehold, i forhold til glans så følger den utførelsen på læret: Swissvax Leather Care Kit Mer glans? Swissvax Gloss Corrector m/glans Veldig drøye produkter, selges hos swissvax.no og scandicshine.no
  7. Ja, der er i alle fall vi helt enige..:hello: og polish er et middel du benytter til å rense lakken med, den kan rense kjemisk eller ved hjelp av slipemidler i form av mild til sterkere slip...
  8. Nå antar jo du at de som har vist fram en eller annen Porsche med Swissvax Saphir har polert(antar du mener vokset?) den fire ganger i uka - det blir vel i best fall ukvalifisert gjetting? Poenget mitt er at om du skal gjøre et eksempel så håper jeg du har prøvd produktet du gir i eksempelet og det bør også være en forutsetning at du ikke blander begrepene (polering/voksing). Hvor dyr en voks er kommer seg også an på hvor mange voksinger du har av en flaske/boks eller hva nå produktet måtte komme i.. Jeg tror jeg har tatt poenget, men må si meg enig med tidligere innlegg i denne tråden og innrømme at det er litt ullent og at jeg har litt problemer med å finne hovedpoenget i den..? Så langt har uansett konklusjonen blitt: 1) Om du har en ny bil med strøken lakk så er det samme hvilket du bruker i forhold til blankhet - i alle fall på et jpg bilde (du hopper glatt over dypde i lakken og glød i glans, men ok..) og 2) At poenget er hvor lenge produktet varer og hvor lett det er å jobbe med. Ingen som har en viss peiling på polering, voksing og bilpleie generelt tror at det hjelper å kline en dyr/god/etc voks på toppen av et elendig grunnlag. Uansett om produktet heter Meguair’s, Swissvax, Pinnacle eller noe annet av kvalitet så kan ingen av disse verken sveise rust eller rette ut bulker… Og motsatt vil altså forskjellen i blankhet på en helt ny/strøken vil være mindre (med unntak av dybde/glød), men mer merkes gjennom varighet/arbeid. SÅ; Jeg vil som NeDDz også anbefale folk å benytte et produkt av god kvalitet – det har man igjen for over tid! Utover det så er det mye mer spennende å få høre om hva slags inntrykk du har av Pinnacle etter den har sittet lenge nok på bilen din til å gjøre det opp en kvalifisert oppfatning av den…:)
  9. Polyester(??)håndkle.... Nei, frottehåndkle, for å ta ansamliger i karosserisprekker etc.. Vasket uten bruk av skyllemiddel og kjørt i tørketrommel for å ha det mykest mulig... Og ikke av Kid kvalitet...
  10. Pirex: Takk i like måte, passe på når sola kommer ja..:) Truhaa; Det blir vel Mystery på sparken tenker jeg, 3 lag...:op: NeDDz og Sandersen: thanks, skal handle inn water magnet og forsøke, er for så vidt svoren fan av water blade og avslutte med håndkle, men har jo ikke brukt magnet'en så det skal testes!
  11. Ble inspirert av tråd under og legger inn noen bilder jeg tok av allroaden min etter en rask høstpuss for et par uker siden - var ikke helt ferdig med å tørke den enda, men sola kom fram et lite øyeblikk og det ble så bra lys..hehe Alle produkter Swissvax - Car Bath sjampo, paint rubber (clay), cleaner fluid standard og concorso voks. Skal vokse opp sparken dere ser foran nå før vinteren..:op:
  12. Paint Rubber er Swissvax sitt navn på Clay produktene. De leveres standard fra Swissvax som en relativt mild variant (blå farge), men kan også bestilles i en litt kraftigere (mer aggresiv) variant i gul. Ligger ikke som eget varenummer, må oppgis ved bestilling...:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår