Gå til innhold

kicke

Bruker
  • Innholdsteller

    264
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kicke

  • Bursdag 05/16/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil bil bil bil
  • Modell (eks S4)
    s80
  • Biltype (eks Audi)
    audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    137hk org + powerfilter og effektanlegg
  • Fylke
    Sør Trønderlag

Contact Methods

  • MSN
    kh0andersen@hotmail.com
  • Bosted
    trondheim

kicke's Achievements

  1. Hei. Jeg har kjøpt meg en Pioneer DEH-3500 og holder på å montere ryggekamera. Jeg har lagt ledningen til kameraet under dekslene og ut til platten, strømforsyningen til kameraet er også tilkoblet. Det jeg nå mangler er å koble på strømtyver til håndbrekket og ryggelyset, så da trenger jeg hjelp til å finne fram til de rette ledningene inne i MIDTKONSOLLEN eller DASHBORDET, og ikke begynne å legge en lang ledning bak til ryggelyset.
  2. Hæ? altså er det de synlige ledningene utenfor halvgiveren som er knekt, eller er kontakten knekt og de ledningene inni som har løsnet? Fordelerlokk og rotor koster ca 1500, kjøp kun halvgiveren du.
  3. Sportedition heter bilen. 3000,- for fordeler med halvgiver håper jeg virkelig, fordeleren koster ca 900,- type beru på mekonomen. Kan jo nevne at vw passat 2.0 16v har nesten samme systemet. Hvordan vet du at halvgiveren er ødelagt foresten?
  4. Tenningsrekkefølgen er 1 3 4 2 eller 1 2 4 3 (husker ikke) men aldri 1 2 3 4, om du skal gå mot klokka så går veiv/reima mot klokka, gjør den det? (husker seriøst ikke, men i tilfelle veiva/reima går mot klokka så blir alt motsatt) Tenningsledningene har forskjellige lengder og 2 stk har høyere hette mot tenningsfordeleren. Har syllinder 1 lang hette skal den stå nermest motoren til venstre, har syllinder 3 lang hette skal den stå legst bort til venstre, syllinder 4 skal uansett stå på skrå over syllinder 1 og har syllinder 2 kort hette skal den stå nermest motoren til høyre. Halvgiveren tror jeg man kan sette på feil vei, men for å se hvor rotoren er når du har stilt syllinder 1 i dødpung tar du bare av fordeleren uten halvgiveren, merket for dødpungt er på kamhjulet og på toppen (pilen på tannhjulet skal peke rett opp, du må av med dekslet selvfølgelig. Rotoren står enten "sør øst, sør vest, nor vest eller nor øst" sett fra torpedoveggen, der rotoren står skal tenningskabelen gå til syllinder 1. For å finne ut tenningsrekkefølgen lett (etter som jeg ikke er sikker), kan du ta ut pluggene og sette i tennhettene eller, så triller du bilen frammover og ser hvordan rekkefølge hettene kommer opp, funker også å sette kork i hullene. Syllinder 1 er den nermeste grillen, når hetta/korka i en syllinder plåser ut skal rotoren være på vei mot den pluggledningen som tillhører den syllinderen. Fordelerlokket viser videre hvor på lokket den ledningen skal stå, de 2 nederste (de på motsatt side av de 5 pluggene for tennhetter på fordelerlokket) kobber lederne fører til de pluggene som står in mot motoren.
  5. Ja det der va jo trivelig, bytta sikkring og ingenting skjedd, så bytta æ relle og sikkringa røyk med engang, sideblinklysa funka ikke men nødblinken funka sånn delvis. Tok ut relee og kjente på det så var det glovarmt, så håper nå det nye ikke gikk istykker igjenn. Fasiten er vel at en av ledningene til blinklysa er kortsluttet, men hvorfor fungerer nødblinken når sikkringa er røket? 10 min etterpå: Ja prøvd nå ei å ei sikkering da, prøvd å blink til venstre det funka ikke,så bytta æ sikkring og blinka t høyre så funka det bætremæ. Så gikk æ nå over enden på ledningan t blinklysan å plugga ut dem, å så etter kortsluttning men fant ingenting. Noen som vet hvor ledningan går ut i fra sikkringsboksen så æ kan teste for kortsluttning, strømskjema altså.
  6. ja :p no så, synes det va litt rart at det tok 1 min før den brant opp, så gidda nå egentli ikke å se etter en gang. Nekter å tro at sikkringa har skylda men får nå se da.
  7. Synes nå det e sjøle arti å trykk på den røde knappen over rattet da, men så har det seg sånn at blinklysa forsvant helt pluttselg, blinker ikke i dashbordet heller ikke utelysene. prøvde nå å slå på nødblinken, da bliket det såvidt i dachbordet mens lysene ute dimmet rolig og forsvant helt, sammtidlig som noe inne i bilen brant opp. Etter det så funker ikke noe lenger, så lurer på hva det er som styrer blinklysene, har de egen styreenhet eller et relle og hvor sitter denne på en golf III?
  8. http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-s2-rs2-1987-1995/200028-problemer-audi-80-94-mod-2-0-a.html Står noe om det under denne tråden.
  9. Prøv å bytte bensinpumperelle og relle nr 30 i dachen, leste nylig om det på et anet forum.
  10. Du kan vel egentli i første omgang sjekke om det er servoolje på tanken, trenger ikke fylle om det er fullt vett.
  11. Linse = kjørelys Sveise nokk plastikk med lim fortia ja.
  12. Les før du skriver idioten! Og så kan jeg bruke hjernen min til å tenke for deg som ikke har stort mellom øra å si at det er en golf det skal stappes anlegg i, og der er det bare plass til 1x 12" og det var vel egentli det han sa fra starten av også? så en kicker på 1000 watt rms i 2 ohm eller en rf 10001bd som blir kjørt i 2 ohm på 750 watt rms burde holde i massevis. begge disse forsterkerne koster rundt 6000,- og i forskjell til der jeg jobber og selger a/d/s forsterkeren 7000.1 på 1000 watt rms i 1 ohm ville jeg bare si at han kunne glemme å kjøpe noe sånn dritt! Har selv ikke peiling på dynabel for det er utrolig få som selger disse.
  13. Er vel helt sikkert samme sak tenker jeg.
  14. Leta bare igjennom norskbildelkatalog og fant ingenting under innsprøytning så er vel ikke å få kjøpt andre plasser en på møller en god del av delene til denne motoren da.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår