Gå til innhold

tazie

Bruker
  • Innholdsteller

    236
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tazie

  • Bursdag 07/24/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil, airsoft, ting som bruker strøm
  • Modell (eks S4)
    Passat STV
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 GT
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    60/40 senk, effektanlegg

Contact Methods

  • MSN
    tazie@online.no
  • Bosted
    Sandefjord!

tazie's Achievements

  1. Nei. Ikke annet en at "sånn var det" Eieren (eller forrige da..) er den eneste som kan få den infoen. Har prøvd 2 ganger, og sendt ên mail. Samme svar. "logg inn på min side, og se"
  2. Driver og kikker på bruktbil om dagen, og kom over "den perfekte" (2009 mazda 6) Ulempen er at forhandler har kjøpt bilen av en annen forhandler, og vet ikke noe om forrige eier eller historikk på bilen. Bilen har elektronisk servicebok som jeg har fått, og der står det at alle servicer er fulgt opp bortsett bra en (nesten 3år og 50.000 km...) Det står heller ingen ting om hva som evt. er gjort utenom vanlige servicer. Forhandler mener at dette skyldes at det mest sansynlig er utført service hos et ikke-merkeverksted, som ikke har fått ført opp i boka. For bilen skulle nemlig være tipp topp med alle service fulgt opp (...) Jeg så at siste service var tatt hos snap-drive, så ringte dit i håp om at de kunne hjelpe. Men til min store fortvilelse viser det seg at en bils service historikk hos snapchat er topp-hemmelig, og går med den tidligere eieren i grava, om vedkommende ikke henter den ut selv.. De kunne bekrefte at bilen har vært der noen ganger, men kunne ikke røpe noe mer... Jeg tenker liksom at historikken på en bil skal følge bilen, og ikke eieren? Hva mener dere? Noen som har vært borti lignende? Og hvis noen jobber på snap-drive her, og vil tjene noen kroner. si ifra :P
  3. Takk Einar. Det funka :)
  4. Hei rainman. har brukt kobberskivene ja. jeg vet at jeg må skru for og få tilbake, men de var helt rusta. åpna den, for jeg tenkte og overhale, men det var så mye rust... Men problemene bare fortsetter.. slangen hang løs og dryppet en god stund mens jeg jobba, så jeg mistenker at det ikke er mer væske igjen, hehe... får ikke bygd opp trykk på bremsepedalen i det hele tatt.. Jeg prøver og lufte, og har en gjennomsiktig slange, som går ned i en beholder med bremsevæske. Jeg ser slangen at masse luft presses ut, og ikke noe går bakover. alikevel så kommer det aldri til bremsevæska, og det minker heller ikke noe i bremsevæskebeholderen... Jeg har pumpet som en gal i sikkert 15 min.. hva skjer?! Har tilogmed kjøpt en sånn bremselufte som suger ved hjelp av trykkluft, men det kommer ikke noe...
  5. Hei! Har en 2000 nisssan primera. skulle bytte bremser bak (skiver og klosser) men fant til min forergelse ut at den ene calipperen var rustet helt fast. jeg kjøpte ny, og monterte alt sammen i god tro. men når jeg skal lufte bremsene merket jeg at noe ikke stemte helt.. jeg får liksom ikke byggd opp noe særlig trykk (pedalen går ganske enkelt i bunn) jeg får heller ikke bremsene til og ta noe som helst. (jeg kan dra skiva rundt når jeg bremser). det kommer væske ut av luftenippelen, og bremsene funker når jeg drar i håndbrekket. men jeg får altså ikke stempelet til og bevege seg.. er det noe jeg har glemt? tazie
  6. Jeg skjønnte alt nå. takk alle sammen ;-)
  7. Ok. så det skal strammes tre ganger En på hver side av forhøyningen, og så en på selve forhøyningen?
  8. Takk for svar:-) Hm.. Det var det jeg trodde.. Jeg har den tanga fra biltema, men skjønnte ikke helt.. Låses båndet ved og presse det opp i den utsparra firkanten? Får kikke litt på det :-)
  9. HVa slags klemme er dette? skal bytte drivknute,og disse er rundt mansjetten..HVaslags verktøy må jeg evt ha? Har et par spesialverktøy fra biltema,men skjønner ikke helt at de passer sammen... hehe.. Fredrick
  10. Hei.. Jeg søkte litt rundt, men følte meg ikke helt trygg på svarene jeg fant.. Jeg sliter med en del rust i begge hjulbuer bak.. det er nok blitt så ille at det burde sveises litt nytt metall der. Tingen er at jeg ikke har mulighet til det akkurat nå. Så har noen noe tips på jeg kan gjøre for og bremse dette ned mest mulig, og så det ser sånn nogenlunde greit ut..? Ser for meg og slipe vekk det værste, så på med noen form for kjemikaljer, også litt lakk. Er det noen løsning som kan funke, og holde greit en stund? Leste om noe Ferro-bet, f.eks. Er det noe som kan brukes? Alle tips mottas :) Mvh Fredrick
  11. Har en bil i kikkerten, selger sier clutchen er sliten og bør byttes etterhvert. symptomer er at han må heelt inn med clutchen, og noen ganger innom første gir for og få den i revers.. Men kan det sistnevnte også tyde på noe annet?
  12. Men i jøssenavn.. Det er jo det jeg øsnker at de skal.. Men jeg må jo kunne si om forslagene var intr. eller ikke.. Jeg har vært innom mange biler nå. alr fra slitne stasjonsvogner, til sporty'e cabrioleter, og nå trengte jeg bare litt friske ideer. Ford focus var et fint forslag, men appelerte ikke til meg. Var det vanskelig og skjønne skjønner jeg ikke at du gidder og svare. Hvis jeg visste hva jeg ville ha, så hadde jeg vel bare kjøpt det! Uten og bry noen..!
  13. Greit nok, men nå har jeg aldri sagt at jeg skal ha en familiebil da ;) Manuellt gir er forresten og foretrekke..
  14. takk for svar folkens.. men focus er ikke en bil som appelerer særlig til meg :)
  15. Som topic sier.. klarer ikke helt og bestemme meg for hva jeg vil prøve nå.. Vil ha minst 150hk, ellers blir det for kjedelig i forhold til gammel vane :P Turbo er gøy, bakhjulstrekk er gøy, men ikke et must :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår