Gå til innhold

Mussa

Bruker
  • Innholdsteller

    79
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mussa

  • Bursdag 03/30/1980

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler
  • Modell (eks S4)
    Miata
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Spl. i akuttmottak
  • Motor (eks 1.6)
    1.6NA
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Filter,eksos,nytt understell++ Flyi`n Miata, Garage Vary, ToyoR888,Eibach,KYB++
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Nedre Eiker

Mussa's Achievements

  1. Har hørt rykter om at 2.5 literen er mye av den samme som 4 liter, men "kappa" vekk de siste to sylinderne.. En på jobben har en Wrangler med 2.5 bensin og er fornøyd med den med unntak av effekt i forhold til bensinforbruk.. Det viktigste er jo at den er driftsikker og går da! :)
  2. Se der ja! Flott bil, liker veldig godt den fargen! Er dette bilen som sto til salgs i heggedal? Hvordan synes du motoren er? Ser ut som du sto i den grøfta en stund?? hehe.. Gjorde noe lignende med Pajeroen på pendlerparkeringa ved E134 på Darbu i fjor vinter, de hadde brøyta veien ut fra parkeringa bredere enn det veien var så da sto jeg plutselig med en svær og tung bil godt planta i grøfta og måtte dras opp av en brøytebil.. Hehe..
  3. Hehe.. Takk! Litt kontraster mellom de da.. Akkurat som jeg liker det, en som sitter klistra på asfalten og en som sitter klistra oppe i skauen.. Ser du er fra Passebekk ja, det er jo rett borti høgget.. :) Jobber på sykehuset og bor i Solbergelva så jeg kjører sjelden igjennom hele byen, men ser jeg en grønn XJ "facelift" så skal jeg vinke pent.. :) Fy flate jeg trenger nytt batteri ASAP, i dag var det virkelig på nippet at den ikke orket å dra motoren rundt.. Gikk så trått å lenge før den fyra at Check engine lampa lyste.. Kjørte litt, slo den av og på igjen med en gang,starta da lettere med "fersk" strøm og lampa slokna som den skal! :) I og med du har en mørk grønn XJ, bruttern har en svart XJ og fattern har en mørk blå XJ så er jeg ganske safe når jeg vinker.. Hehe..
  4. Hehe.. Med litt modifikasjon så fikk jeg jo Pajerobatteriet nedi etter mye arbeid og en knust vakumslange jeg måtte fikse igjen, men var desverre litt for høyt.. Det er dårlig plass nedi der ja!
  5. Hehe.. Okei.. XJ er en relativt lettsolgt bil har jeg inntrykk av.. Måtte virkelig være på hugget for å få tak i en i den rette prisklassen.. Tilogmed relativt slitne XJ`r gikk for en god del kronasjer, nesten som Hilux.. Søkte litt på dette batterimerket og det kan se ut som det er veldig gode batterier ja, flere bilmerker som leverer det i sine nybiler osv.. Mange er veldig skeptiske til å sette inn et batteri med høyere amperetimer enn det som er orginalt, at man kommer til å brenne ledninger++, men dette må da være en myte.. Amperetimer er jo "batteri-reserve" eller kapasitet? Det leverer jo uansett 12volt.. Blir å leite etter et lignende batteri som er lavt nok til å passe under panseret.. Ikke greit det når de har brukt et røykvaslerbatteri som standard.. Hehe..
  6. Så bilen er nesten solgt allerede? Ser du selger et batteri på offroad.no, har det samme batteriet i min bil.. Er det et bra batteri? Jeg må bytte batteri på min nå da det er relativt gåent.. Stopper jeg bilen min etter å ha kjørt et stykke for å så starte den igjen med en gang så drar den lett på starteren 2 runder før den mister spenning og drar tregere og tregere.. Når bilen har stått en stund i -22 grader er det så vidt den orker å dra motoren rundt, må da "kinne" i noen sekunder før den orker å starte, drar vel motoren rundt en gang i sekundet eller knapt nok det.. Regner med batteriet har tatt kvelden, noe som sikkert er greit, aner ikke hvor gammelt det er.. Det som er dumt med XJ er jo plassen man har til et batteri, svært begrenset.. Prøvde meg med et batteri jeg hadde fra Pajeroen på 95 amperetimer, fikk det akkurat nedi, men - polen tok selvsagt i panseret.. Argh.. Hadde jo vært perfekt om det ikke var for de siste 3 cm..
  7. Hehe.. Steike.. Litt kontraster mellom Jeep`n din og Audien.. Hadde jeg bodd i byen med den Audien hadde jeg seriøst ikke fått sove om natta.. Parkeringsbulker osv.. Jeg er absolutt ingen Audimann, tvert imot, men den Audien hadde jeg ikke hatt noe imot å eie..
  8. Var å henta meg et nytt lass med ved på torsdag, må si meg veldig fornøyd med trekk-kapasiteten til XJ`n.. Satte fra meg bilen i det som kan beskrives som en busslomme i gårdsplassen.. Litt lite gjennomtenkt fant jeg ut da jeg skulle prøve å rygge meg ut igjen.. Glatt som fy og rumpa på XJ seig bare ned mot grøfta i dyp løssnø.. Hengeren var dessuten lasta feil så å få den av kroken var ikke noe alternativ.. Eneste mulighet var da å kjøre fremover utenfor gårdsplassen i dyp snø og motbakke, med fullastet henger.. Satte bilen i lavgir og krabbet problemfritt opp på plassen igjen.. Var bare så vidt borti ponniene under panseret også.. Imponerende! Etter diverse kjøring og rygging i bratt motbakke med hengeren merket jeg også forskjellen på fremkomligheten mellom parttime og fulltime! Sto bare å spannt i fulltime, koblet inn parttime og bilen dro lasset uten å spinne i det hele tatt! Dro frem julepynten fra garasjen i går også, den sto bak MX5`n, så det var en god unnskyldning for å ta den ut på en liten runde også.. Parkerte den ved siden av Jeep`n når jeg kom tilbake: Toppen av taket på MX5`n er jo i høyde med nøkkelhullet på Jeep`n.. Hehe.. Enda en god grunn til å la den stort sett stå når det er kaldt og glatt er jo da ved et eventuellt uhell.. Er relativt mange biler der ute som er like store eller større enn Jeep`n.. Får jeg en sånn bil i fronten på MX5`n blir jeg vel rett å slett flat..
  9. Hehe.. Det er da i det minste skikkelige erfaringer.. Mine erfaringer er basert på alt for mange timer på nettet bare.. Vil berømme XJ i bybildet, ihvertfall Drammen.. Sitter høyt og har god oversikt.. Ikke så aller verst svingradius, god servo.. Bilen er flat bak så det å rygge inntil gjenstander er også enkelt.. Er det folk som har parkert midt i gata kan man enkelt kjøre opp en fortauskant uten å være bekymret for noe som helst.. Dessuten er lyskryssrally moro med det som ser ut som en murstein, men som faktisk går ganske greit! Det negative med slik urbanisering av en såpass modifisert XJ som du har nå er at sannsynligheten for å få spørsmål om godkjenning er vesentlig høyere..
  10. Med de nye "flat style" bredderne til XJ fra bushwakers så står følgende : Flat Style Flares require some minor fender trimming and drilling, but deliver an impressive 4.5 inches of tire coverage in the front and 3.5 inches in the rear; enough clearance for 33-inch tires on stock suspension with no steering rub. :)
  11. Hehe.. Pendler mellom Solbergelva og Kongsberg, kan til tider være røffe kjøreforhold på den strekka + vi har hytte oppe i skauen her,så 4x4 må`n jo ha.. Mine forrige 4x4 biler:
  12. Trenger ikke heve så himla mye for å få plass til 33", men det krever da typ. bushwaker cut out breddere eller lignende..
  13. Hehe.. Kjøpte bilen i oktober, har en lei tendens til å kjøpe 4x4 når kulda og snøen nærmer seg.. Problemet da er å skru noe særlig.. Har en garasje jeg kan stå i innimellom, men med en såpass gammel bil må man regne med komplikasjoner når man skrur.. Knekke en skrue eller fem er vel ikke direkte uvanlig? Bruker selvsagt rustløser i gode mengder og god tid, men hender det skjer noe uansett.. Da passer det dårlig med den vesle og alt for lave MX5`n til å pendle og kjøre etter deler.. Hehe.. Av større ting så skjer det ikke noe spesiellt før våren når det blir varmere i lufta og bilen er ny-godkjent(EU).. Leika litt i snøhaugene rundt her i dag, en av de første tinga jeg gjør er å fjerne "leppa" under framfangeren og kappe til bredderne..
  14. Vanvittig tempo! :D Tøff bil ja, steike..
  15. Ser det er noe Cherokee-aktivitet her, så da slenger jeg meg på.. Info om kjerra: 1995 modell. Just runda 200k km. 4.0L HO, Limited Solgt ny i Norge til et eller annet menneske med grei lønning på midten av 90-tallet. Ting som er gjort med bilen: Thule takrack, tidsriktig (mid-90"s), kjøpt på loppis.. Ny toppdekselpakning. (Guffe fra Biltema, har holdt tett i nærmere 200 mil nå, ser lovende ut..) K&N luftfilter MP3/USB/AUX/SD/radio (Tatt vare på den orginale kasettspilleren) Nye piggdekk på gamle felger. (Vurderes solgt da jeg har andre piggfrie jeg fikk alt for billig på 5-eika orginalfelger) Osram Nightbreaker lyspærer Planer: (Vil ta tid da jeg bruker bilen til og fra jobb daglig) OME hevesett, typ svært moderat Bushwalkers 30-32" hjul Ny eksos, dette haster litt, er hull i anlegget nå.. Baklukedempere Nye baklykter, er ikke strøkne, nye skiltlyshus, sprukne.. Nytt batteri, dette haster også litt, rimelig løent det som sitter i idag.. Klare frontlamper 1000-metere, to i grill, to på taket Litt røffere takrack Oljeskift med LSD-guffe, er VLSD på den, men fungerer ikke optimalt, mistenker tidligere oljeskift uten LSD-tilsetning.. +++ Bilder av bilen når jeg hentet den, ymse felger, BBS-look`n er ikke min greie, de ble donert på Cherokee`n til fatter`n.. (Bror min har en også.. Hehe.. Familiegalskap) Nye piggdekk på det ene settet jeg fikk med: Litt kjip dimensjon på de, men fungerer bra til vanlig bruk langs dårlig brøyta vei osv.. Motorrom: Interiør: Som den står nå på piggfrie og de felgene jeg synes er mest ryddig og orginale til Cherokee: Lang oppsummeringspost dette.. :well:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår