Når jeg sier sentrallåsproblem stemmer ikke det helt det er ikke det eneste problemet, her følger en liten bakgrunnshistorie:
Det begynte med at jeg mistet ur, innebelysning og sentrallås. Det viser seg at det er så enkelt at det er sikring nr. 21 som er gåen.
I instruksjonsboka sier det at det skal være en 15 ampere, men det står en 10 ampere i. Bytter til 15 amp og aner fred og ingen fare.
Mens jeg monterer dvdspillerene til ungene på nakkestøttene merker jeg en stram lukt, "Hva i all verden", røyk siver ut fra bakre passasjerdør. Jeg røsker ut sikringen og starter en bilslakt som tatt fra gone in 60 seconds.
Finner rask ut at det er ledningene som går fra bil og ut i dør som driver og smelter og godgjør seg.
Ved sjekk på den andre siden, ser jeg at ledninger begynner å sprekke og man kan se inn på kobberet, isolasjon må til, og noen forbannelser til VW som antagelig har spart inn på bruk av rubbish-ledninger fra Tjekkia.
Men i svarte, dagen før avreise, typisk. Etter en del isolasjonsjobb og utrøsking av "overflødige" ledninger, prøver jeg å sette i sikringen igjen. Ingen røyk, ingen brann og sentrallåsen virker! Utrolig, men hvor lenge var Adam i Eden, sentrallåsen låser og låser opp alle dørene så nær som på førersiden. Der må jeg nå ta ut sikringen for i det hele tatt få opp låst døren.
Det virker som om sentrallåsen på førersiden har vakumluft i systemet, knappen går ikke ned ved låsing, men den låser. Problemet er altså at jeg ikke klarer å låse opp.
Er det noen, som etter dette laange inlegget som har noen tanker om hva som er galt eller hva jeg kan gjøre så mottas det med takk!
PS Dette er ikke første gang det lukter brent i bilen, for noen vintre siden ble det vel varmt i rompen da setevarmeren på førersiden fant ut at en liten setebrann varmer bedre enn noe. Igjen ubrukelige ledninger i denne bilen!