Gå til innhold

TitaniumRods

Bruker
  • Innholdsteller

    167
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om TitaniumRods

  • Bursdag 03/27/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Tønsberg

TitaniumRods's Achievements

  1. 4stk nye 19'' "Le Mans" look felger selges. Dimensjon: 8,5x19 Boltsirkel: 5-112 Innpress: ET 35 Senter diameter felg: 57,1mm. Passer de aller flese Audi og Volkswagen. Passer også noen Mercedeser, selges pga at de ikke passer til min bil. Kun 1 felg er prøvemontert, samtlige felger er strøkne. Pris: 8000kr. Bud mottas. Felgene kan leveres i Tønsberg eller Moss. Jørgen, telefon 92878129 eller ved e-post eliassen_jorgen@hotmail.com For bilder, se finn.no med kode: 21698203
  2. Dobbelmasse Svinghjul Volvo 940 1994 modell, komplett med bra clutsj 1000.- Turbostempler og råder fra B230FT (1994) 1000.- Vannavkjølt oljekjøler fra B230FT (1994) 500.- Nye originale frontlykter til Volvo Amazon 500.- 4stk 14" Volvo 240 aluminiumsfeler med nye sommerdekk 2000.- Tlf: 92878129 Ligger i Tønsberg Bilder sendes på mail.
  3. Nå kjører de aller fleste i Supernasjonal på Aspen Race Fuel da, 102 oktan. Trond Stensbøl (TS Motorteknikk) og Alf Eng (Eng's Auto) har og selger det i allefall! Vi bruker Carless på rallybilene, og det er det som er WRC fuelen, så ikke noe feil med det heller! Det selger Gundersen Motorsport blant annet, også til sugemotorer i 102 oktan.
  4. Jepp, jeg kjøpte bilen til Lars, da motoren i den rasa. Ehh, jeg har jobbet ett år i Kongsvinger som lærling, og hjulpet Trond Stensbøl på kveldstid, men har ikke blitt noe økonomi for å bygge eget når en bor borte og har høye boutgifter og lav lærlinglønn. Så nå har jeg flyttet hjem og begynner endelig på motoren snart. Den blir selvfølgelig bygget hos Trond, men jeg kommer til å gjøre all jobb på den selv. Så det blir liv i bilen igjen, sakte men sikkert;)
  5. Har en fin 142 ja:) Men om det er den du sikter til vet jeg ikke. Lå en tråd om den her under Volvo 140 forumet av forrige eier LSR. Meget fint bygget bil:)
  6. Fint svar Opel Jonas:) Jeg vet absolutt ikke alt, og har ikke ment å uttale meg som om jeg gjorde det. Gjorde jeg det, så beklager jeg. Man kommer aldri til å vite alt, og personlig anbefaler jeg at man holder seg unna folk som mener de vet alt. Men jeg vet i allefall litt om racerbiler ettersom det innebærer store deler av min utdanning. All ære til Martin Schanche, han er en kjempe viktig person som har og fortsatt betyr mye for norsk Rallycross. Så da er vi enige:) Bare gøy med flere fra Nord som kjører Rallycross! KlovnDaniel: Jepp, det er meg gitt!;)
  7. Jeg hadde egentlig tenkt å la være å skrive noe svar her, men dette siste innleget ditt "Opel Jonas" må jeg bare besvare. Martin Schance kommer fra Nord gitt, fører messig kan dere i nord være stolte av å ha hatt en kjempe dyktig sjåfør i i Rallycross sirkuset. Men teknisk sett, som jeg siktet til i mitt innlegg som du kommenterer henger både Martin Schance, og 99% av dere i nord etter. Se som Harald Sachweh sliter med Astra'n nå, det er alltid en teknisk feil med bilen. Dette kan jeg si etter og vite, og kjenne flere mekanikere som jobbet i andre team på tiden Martin var på sitt beste. Samme med Ludvig Hunsbedt, han kjører den minst motorsterke bilen i hele Divisjon 1, men han vinner for det! Det vet jeg også, etter å vært med på bremsing av bilen hans. Dessuten forklarer jeg ett oppsett på en bakhjulsdrevet rallycross bil med stiv bakaksel, og ikke en fire hjulsdrevet Divisjon 1 bil med delte aksler, som Martin Schance fra Nord Norge ble kjent i. Jeg mener ikke å være frekk, men bryr meg ikke om jeg er det heller. Dere "allvitere" burde prøve å se hvordan det egentlig er, i praksis og ikke bare "vite" alt bak pc-skjermen. Ta den oppfordringa, så får dere se selv!;)
  8. Ellers så er også KG5 ett godt alternativ, forutsatt at du skal i bremsebenk med bilen og finjusteres til det absolutte optimale, men den krever at du har ett meget, meget bra topplokk, og riktig bestyckede forgassere. KG5 gir mer effekt enn KG6, om motoren er helt riktig bygget. Men igjen, den vil gå dårligere om den ikke er 100% justert, og alt stemmer overens. Velg KG6, da gjør du ingen feil og får en meget god kamaksel.
  9. KG6 er ikke samme som K-kam nei, KG6 er en KG Trimning-utviklet kamaksel som fungerer meget bra, både på en middels trimmet motor og værste trimmede motorer. Mens K kamakselen er en Volvo original kamaksel, som er mye snillere. Disse kan ikke sammenlignes.
  10. Kun 1 klasse i Junior ja, og den kjøres etter reglmentet til Supernasjonal klasse 1, under 1600ccm;)
  11. Du kan øke motorvolumet fra originalt ja, sålenge du er innenfor klassens maksimale lovlige slagvolum. At du er under 1600ccm i klasse 1, og 2000ccm i klasse 2. Original borring og slaglengde, har ingen betydning så lenge det totale slagvolumet er innenfor grensene til klassene. For eksempel, alle Volvo motorene i klasse 3, som varier fra 2,8liter til 3,0liters slagvolum, har i utgangspunktet 2,3liter. Men jo høyre volum motoren har, jo tyngre må bilen være. Står tabell på dette i bilsportboka.
  12. Det er begrenset til at bilen må ha samme motorfabrikat som bilen, hvis ikke bilen er så ny at den ikke har gått ut av produskjon innen de siste 7årene. Og ble bilen kun levert med 8ventils motor, har man kun lov å bruke 8ventils motorer, og ikke 16ventils motor, og motsatt.
  13. Rallycross Junior kjører etter reglementet til Supernasjonal klasse 1, under 1600ccm, å kjører for seg selv som egen klasse under NM rundene. Kun wankel motorer som ganges med 1,7 for å få faktisk motorvolum. Du kan bruke massevis av penger på en Super 1600 bil, eller det går å ann kjøpe en rimeligere bil, som f.eks Volkswagen Golf som er en meget effektiv, en bil du får mye ut av, som ikke koster alverden. Ser du bor på Jessheim, ta kontakt med NMK Gardermoen, det er i hvertfall 3 juniorer derifra, som både kjører Rallycross Junior og Bilcross Junior. De kan svare enkelt og greit på alle dine spørsmål, om hva som er lurt og ikke. Nettsiden deres er http://www.nmk.no/gardermoen Lykke til!;)
  14. Okay. på B20'n er det vel bare 12kg topplokksboltene skal dras til med, det er ikke strekkbolter på den originalt, så det skal ikke være nødvending med grader. Men er toppen din skikkelig høvlet så kan det være smart å kontrollere at topploksboltene ikke bunner. Det har jeg selv opplevd med riktig KG Trimning Steg 4 topp. På B20'ene jeg har hatt dro jeg først til med 4kg, deretter 8kg også til slutt 12kg.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår