Gå til innhold

harbart

Bruker
  • Innholdsteller

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om harbart

  • Bursdag 03/06/1954

Contact Methods

  • Bosted
    Østre Toten

harbart's Achievements

  1. Sjekk at alle kontaktpunkter i stammen for viskere/lys har kontakt med hverandre! Grunnen til at det blinker motsatt inni dshen, er feil på printen inni dashbordet. Dette er en svakhet på disse bilene, har spurt om det før inne på forumet her, men finner ikke igjen tråden, hadde lagt den inn som favoritt på den forrige pc`n jeg hadde, men den døde. Har vært igjennom 2 EU-er med denne feilen, de sier at så lenge det er riktig utvendig, er det ikke så farlig.
  2. Fant et på Hedmark bilsenter i Næroset!
  3. Noen som vet ordrenummer på dettetil en 100 avant 1990? Eller kanskje noen har og vil selge? Kommer ikke inn på vagcat.com og får funnet det sjøl!
  4. Nei, men fikk hjelp av en god kamerat som brukte grov ståltråd og fikk opp døra med den, før vi byttet vaier og klips, så nå er alt i orden igjen!
  5. Hvordan får jeg opp passasjerdøra foran når vaieren til innvendig døråpner har røket, og et klips til den utvendige også har røket?
  6. Trinn for trinn, quattro73, hvordan bytter jeg vifta?
  7. Hei igjen! Spenningen over de to ledningene inn på viftemotoren øker for hvert hakk, og viser 12V på trinn 4!
  8. Ja, ok det, men hva kan det være med bryteren? Er det bare å nappe den løs? Eller må jeg demontere hele stasen med alle 3 hjulene på?
  9. Hei! Hvordan åpner jeg huset som viftemotoren sitter inni? Står bare beskrevet hvordan du bytter på eldre modeller i haynesboka mi, og der står det at en må tømme kjøleanlegget først? På min ser det nesten ut som på vedlagte bilder.
  10. Merkelige saker, dette! En ting kommer sjelden alene. Bilen stoppet, bensinpumpa ville ikke gå, skiftet sikringen, fikk kjørt 500 meter, stopp igjen. Har nå skiftet pumpa etter endel klunder og heft, så nå går bilen som ei kule igjen. Det rare er at kupevifta også går, hvis jeg ikke skrur den av når jeg stopper bilen. Hva kan dette være symptomer på? Skal sjekke sikringen til vifta og se om det kan være dårlig kontakt der. Er det noe rele i sikringsboksen som har med kupevifta å gjøre?
  11. Hvor finner jeg disse tingene da? Termosikring og formotstand.
  12. Er det mye plunder og heft med å bytte kupevifte på en 1990 100? Virker ikke på noen av innstillingene, og sikringen er ikke røket! Noen som har en god oppskrift på hvordan det gjøres?
  13. Hvordan får jeg justert lyktespylerne på min 1990 Audi 100 Q? Virker som om strålen treffer altfor høyt, da det spruter opp på panseret og lyktene er like møkkete etterpå!
  14. Er det noe av dette du mener? http://www.vagcat.com/epc/cat/au/V8/1989/90/57/
  15. Hadde samme problemet på min, tok av lysbryteren og fant ut at det var dårlig kontakt på en av stikkerne, da det var rettet på, fungerte alt som det skulle!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår