Gå til innhold

V6 Racing

Bruker
  • Innholdsteller

    54
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om V6 Racing

  • Bursdag 02/17/1989

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Capri
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1982
  • Motor (eks 1.6)
    4.0 R6 tur

Contact Methods

  • Bosted
    Drammen

V6 Racing's Achievements

  1. Har en Ford 4.0 rekke 6 som jeg skal selge, dette er en motor fra en australsk Ford falcon 96 modell. Skal være den eneste i Europa så her får du en spesiell motor, deler er overraskende lett å skaffe fra Australia. Den yter 220hk i original form men kan lett hente ut mer. Bunndel tåler ca 300rw kw. Følger også med en tilhørende t5 girkasse i bra stand. Ledningsnett følger med, men er ganske lett motor å få til å virke med f.eks megasquirt. Selges for 10.000 eller bud. Kan nåes på 47376017 Denne svar i røyken utafor Drammen
  2. Vurderer å selge en 98mod jaguar 4.0 v8 supercharger fra en Jaguar XJR. Motoren er importert fra statene for 2 år siden og jeg hadde planer om å bruke den i min Jaguar XJS, men planene har forandret seg på vurderer derfor å selge motoren. Den har gått ca 60000 miles. Den yter originalt 375hk/525nm. Har ikke ledningsnett til motoren, men det er ikke noe problem å bruke annen motorstyring. Vært i kontakt med et firma i England som lager hjerne og ledningsnett som er Plug&play. Selges for 250000eller seriøse bud. Kan nåes på 47376017 Den står i røyken utafor Drammen
  3. Selger 1Stk Ford 4.0 12v rekke 6'er med T5 kasse. motoren kommer fra en 1995 Australsk Ford Falcon som desverre blir hugget pga mye påkost for å få igjennom EU. dette er så vidt jeg vet den eneste i sitt slag på denne kanten av kloden, så hvis du er ute etter noe unikt er dette en god kandidat. Motoren er på ca 211Hk / 366Nm, men skal tåle opp mot 280 - 300KW. motoren er god som gull og starter alltid og går bra. følger med toppakningssett med bolter. alt som trengs følger selvfølgelig med, komplett eksos, radiatorer, motornett alt som skal til for å få den til å starte. Girkassa fungerer også bra. ingen skrape lyder og fin å gire. Står litt utafor drammen. kan nåes PM, ole500@hotmail.com eller 47376017
  4. 2.8 turbo er et reint ford produkt ja, understells messig ganske lik 2.8i, med unntak av et annerledes stabstag foran. kjekk å henvise til ved ombygging da bilen er type godkjent med turbo. tickford ble vel også solgt nye via ford hvis jeg har forstått det rett? når det gjelder turbo technics, så kunne 200hk kittet bestilles hos Fordforhandleren når kunden bestilte ny bil. Bilen ble så sendt av gårde til TT for modifisering. Deretter solgte forhandleren bilen til kunden, fremdeles med 100% nybil garanti.
  5. turbo may var kun under mk1 capri og granada tidsrommet etter hva jeg har skjønt. mk3 med 2.8 og turbo er vel enten ford produktet 2.8 turbo eller ettermarkeds trimmere som bla janspeed og turbo technics som ettermonterte turbo på 2.8i bilene
  6. capri er tingen:thumb driver å bygger opp en Mk3 selv med Ford 4.0 rekke 6'er. V6 motorene gir mest for pengene ved turbo: 200hk er ingen problem på standard 2.8i motor, anbefaler å lese litt om bla turbo technics capri. men 2.9 er kanskje en enklere motor som utgangspunkt for bla annet sprut og skal tåle en del trøkk med urørt innmat...se på bla skogenracing gutta...bremsa 409hk på standard motor. i min bil har jeg tidligere kjørt med en turbo technics variant av 2.9i, da med twin turbo og 0.6bar, tilsvarer ca overkant av 250hk, og det fungerer rått. men kan ha det gøy med 2.8 sugis også, men anbefaler litt understells modifikasjoner. foringer er en god start, men andre dempere og fjærer er også å foretrekke. samt justerbare bærearmer eller toppmonteringer, disse bilene har en litt teit camber foran for bla banekjøring. bak så anbefales så kalt axle location kit, noe som reduserer noe aksel vridning, men en del sideveis bevegelse av akselen. angående karosseri er det kun på fornebu utafor oslo man kan få gjort dette her til lands, foreløpig. og det koster også, men blir en drøm å holde på med karosseri arbeid etterpå. lykke til videre med prosjektet;)
  7. fant ut at man kan finne disse motorene til en billig penge i statene, og 3.0 med twin turbo burde være "enkelt" å hive nedi en bil og fått litt effekt ut av. det jeg lurer på er hvor mye tåler disse motorene før noe drastisk må gjøres? noen spessielle svakheter ved de? noen spesielle ting man burde være obs på? takker for svar
  8. har en kammerat som har en 1.6 topp liggende. kan sikkert få hele toppen for en billig penge, men går sikkert greit med et par ventiler.
  9. v6 og R4 har forskjellig utforming på clutch husa, så de passer ikke overens. er mange som har bygd om til manuell på cosworth 6'ern. siden scorpio har el. spedometer må du hente kassa fra en scorpio med v6. enten den gamle T9 kassa eller nyere MT75. T9 tror jeg er enklere å få tak i til scorpio og er også rimligere enn MT75. må da også ha med tilhørende mellomaksel. når det gjelder holdbarhet er det mye diskusjoner ute å går. men alt kommer jo helt ann på hvordan bilen skal bli brukt. T9'n får nok litt å jobbe med på bla bane kjøring, men holder i massevis til blandet kjøring. MT75 tåler litt mere igjen, men kan være kresne på olje. og driverket ellers vil nok tåle det. men bremser, stabstag og lign bør nok byttes skal du ha det godkjent.
  10. ligger en scorpio cosworth på autodb ute for 50 lapper og det er vel rundt det de norsk registrerte bilene ligger på. men kommer jo helt ann på stand på bilen. og denne motoren har faktisk restiksjoner i alle hjørner. tanken med motoren og bilen var en cruisebil med automat. motoren har i utgangspunktet nesten 300hk. men siden det nesten ikke ble kjørbart og man "ikke" trengte alle de hestene. bestemte de seg for trimme den ned og heller gjøre den moment sterk. innsuget er den største restriksjonen, ellers sørger lavere tenning, omprogramert ecu, lavere kompresjon, senket turtallssperre og litt annet småtteri for at den ikke yter mer enn 194 fra fabrikk
  11. 2.9 cosworth motoren er i utgangspunktet en 2.9 med Dohc topper, så motorfester og alt passer. og kun scorpio er levert med denne motoren. det kan være mulig at originale scorpio 2.9 bremser er godkjent for den motoren, men det skal ikke jeg utale meg så mye om siden jeg ikke er sikker. men oljekjøler til automat kassa tror jeg ikke du trenger. både cosworth V6 og R4 skal passe nedi uten for mye modifikasjoner. v6'ern fordi den er levert med det originalt og motorfester og det meste som trengs kan brukes fra en standard 2.9. til R4 tror jeg du kan bruke motorfester og det andre fra tidligere scorpio med 2.0 ohc motor. lå en nyere scorpio med cosworth R4 motor på finn.no en stund.
  12. deler til den motoren begynner å bli vanskelig å få tak i her i landet. har reparert en havaret 24v selv, men var heldigvis bare ene rekken med eksosventiler som hadde bøyd seg, min havarete fordi en kjedeskinne gikk i oppløsning. delene fikk jeg til en fornuftig pris tak i hos fordpartsuk.com men kjedestrammeren min tok kvelden ved montering og den er litt verre å få tak i, men er noen i england som kan skaffe den. snakka med en kar på et scorpio forum og han tilbudte seg å skaffe en for meg og sende den hit. men du må nesten demontere motoren og se hvor mye som har gått dukken.
  13. hvis du skal bygge essex så er absolutt england stedet å lete, essex er stor populært der nede. men så klart er v8 rått, men er så mange som skal bygge det for tiden.
  14. burton som nevnt før er de som leverer mest av trim til disse. er å få innsug for 3 stående webere bla... de er lette å trimme og du får lett ca 200hk uten at det koster skjorta. janspeed leverte en gang i tiden turbo satser til de, essex'en har lav kompresjon originalt så de tåler litt overladning før serriøse ombygginger av motoren behøves. er prøvd ut med både turbo og presse. skal være et par i norge som har presse. men motoren har noen svakheter. de er ikke så veldig turtallsvillige og oljekanalene er ikke de beste. for å sammenlikne: cologne 6'erne: mer turtallsvillige, tåler mer juling, dyrere å N/A trimme skal du ha litt effekt ut av en cologne så er det bare turbo som hjelper.
  15. har vurdert det også...får se hva jeg finner på...mulig jeg får flytte kaliperen så mye opp eller ned og få laga en brakett så ingen av skruene vil treffe hverandre.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår