Gå til innhold

enverl

Bruker
  • Innholdsteller

    59
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om enverl

  • Bursdag 03/09/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Colt
  • Biltype (eks Audi)
    Mitsubishi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Motor (eks 1.6)
    1.3 gli

Contact Methods

  • Bosted
    Asker

enverl's Achievements

  1. Da ble feilen funnet Etter 2-3 timer med knoting, hamring, og banning fant vi ut at det er en form for låsemekanisme på venstre dør i forbinnelse med tanklokket. Denne hadde da hengt seg på et vis. Nå har jeg bestemt meg for å kvitte meg med dette systemet, men det er utrolig kjipt at vi ødela låsekassen i håp om at denne var ødelagt.
  2. Takker, jeg er veldig overrasket over hvor gode disse er å kjøre til å være i denne størelsen. Bedre enn VW osv fra den tiden. Denne bilen var ment å være en billig familiebil, men selv om bilen er billig betyr ikke det at man slipper unna vedlikehold. Dette er faktisk min andre. Når det gjelder staget fra drivstofflokket så ser jeg at det beveger seg som det mest sannsynlig skal. Og sentrallåsen går vel på overføringene og ikke direkte inn på låsekassa. Når jeg prøvde dette så tok jeg av staget fra håndtak osv og dro direkte inn på låsekassa. Jeg har jo heldigvis høyre fordør som enda fungerer, men skyvedører på hver side er en av tingene som tiltrekker meg.
  3. Hei Jeg kjøpte nylig en GV 97 mod med låst bakdør på venstre side. Da jeg kikket på den så kjente at noe skjede innvendig men låsen tok ikke tak. Så jeg satt i gang demontering av trekk og kom til låsekassen. Alt var på plass og gikk som det skulle. Men i låsekassen kjenner jeg at det mangler det siste ''klikket'' som får opp døra. Wire osv går og trekker helt til låsekassen, men går da ikke opp. Jeg fikk vite av forrige eier at det kan ha noe med drivstoff-lokket , så jeg demonterte trekket bakover og ser at det er et stag i forbinnelse med drivstofflokket, men at denne også sitter på plass og beveger seg i takt med lokket. Har noen ide om hva det kan være eller har vært bort i liknende? For jeg prøvde virkelig alt jeg kunne og står igjen med en muligheten å kappe hele låsekasse (veldig trangt). Takker for alle svar
  4. Hei Jeg har prøvd å få tak i deg uten hell. Kan du kontakte meg på 99535715?
  5. Så du har fått start på den? Du må nok gå over det du har gjort og se til at alle kontakter osv er koblet på igjen og ikke minst riktig. En diagnose kan hjelpe deg med komme deg nærmere feilen.
  6. har du testeren enda`? Link til noen side eller info? hvor holder du til?
  7. Hadde noe liknende feil på min e39. Jeg opplevde at lyden noen ganger ikke kom tilbake før mange timer senere. Jeg fikk tips om å sjekke radiomodulen som sitter bak. Demonterte da alt av deksler osv, tok den ut. Satt da inn igjen og den fungerte. Men jeg fant også ut at jeg hadde problemer med jording inni modulen. Men i de fleste tillfeller jeg har lest/hørt om fungerer det med å reesette systemet. Dette gjøres ved å ta ut modul eller batteri i noen minutter. Lykke til
  8. Absolutt ikke. Dessverre er dette en av svakhetene på BMW, spess litt eldre e39.
  9. Jeg tror prisen ligger på rundt 2 lapper avhengig av hvor mye gass de må fylle og hvor du tar den. Siden ac-kompressoren har egen reim er en mulighet og fjerne den. Da blir den i hvertfall kjørbar.
  10. Det er ikke vannskelig å bytte selve kompressoren. Du må beregne deg på og gjøre mesteparten fra undersiden. Men du må ha aparat for og tømme for gass og fylle opp i gjen. Det er noe som de fleste ikke har:P
  11. Så vidt jeg husker har jeg det samma på min.. Det går veldig fint, tror du er så vidt innenfor når det gjelder innpress.
  12. Så vidt jeg vet sitter den på pasasjersete-siden under sparkeplata. Den skal kunne tester ut me diagnose aparatet og.
  13. Diagnoseaparatet (en pc) leser ut feilkoder som er lagret i styreenheten. Det vil da si feilkoder som er kommet ved flere annledninger og ikke blitt borte av seg selv. De fleste gangene er det da en sensor som har tatt kvelden og lager feilkoder. Det finnes også universale diagnose apparater som kan være like bra. Og kan da taes på hvilket verksdet som helst (hvis de har).
  14. Bremsene er det ikke forskjell på. For og bastilling er litt forskjell.
  15. Jeg ville sjekket service-heftet eller eventuelt gamle fakturaer på når det ble gjort noen service eller oljeskift. For serviceindikatoren er jo lett å slette selv om du ikke har gjort en eneste service. Andre du bør sjekke om det er mye som mangler. Det kan jo indikere høyt forbruk eller lekasjer om det mangler mye. Men er det nogelunde greit med olje, så er det bare og etterfylle så lenge den olja som sitter i er byttet for ikke allverdens lenge siden. Lykke til;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår