Gå til innhold

vimael

Bruker
  • Innholdsteller

    391
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om vimael

  • Bursdag 12/01/1980

Contact Methods

  • Bosted
    Notodden

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

vimael's Achievements

  1. Fant selv feilen. Ventilen eller solenoiden som sitter på innsiden av magnetventilen hadde satt seg fast. Byttet denne og problemet var løst.
  2. Har litt problemer med en 2014 a4 1,8tfsi. Bilen fungerte som normalt med unntak av tikking som kom av strekt kjede. Alle kjeder med tilhørende skinner og strammere er byttet. Men nå går bilen ujevnt på tomgang. Og feilkodene på bildet kommer opp. P0016 og P0506 . Se også filmen hvordan turtallet danser på tomgang. Tennplugger blei byttet. PCV er ny. Finner ingen feil på vakuum eller kontakter jeg har vert av med. Magnetventilen på kammen klikker når jeg setter strøm på den og nåla sitter ikke fast. Men ser at det kommer olje i kontakten på magnetventilen. Har også dobbelsjekket at timingen er riktig. Når bilen får turtall fra 1000 o/min og oppover går den reint og fint. Er det noen som har vert borti lignende og har en god løsning? Mvh Vidar Mæland IMG_0350.MOV IMG_0351.MOV IMG_0352.MOV
  3. Løsning. Registerreim hadde hoppet over 2 tenner og tatt ventiler i toppen. Ny motor gjorde derfor susen. Mvh Vidar Mæland
  4. Er en vanlig singelturbo så vidt jeg kan se i hvert fall. Den har en posisjonsensor med 3 ledninger i en 3 stikk kontakt. Er det sensor må jo turbo byttes uansett. Er det ledningsbrudd har vi bomma, men de klarer ikke å finne den i koblingsskjema hos Volvo. Det er brun, lilla og gul kabel. Brun har jeg jord og på gul har jeg 5V, men lilla har jeg ikke noe, også aner jeg ikke hvilken pin på styreenhet jeg skal ha signal.
  5. Har tatt av slangen på innsugsiden og der sveiv det godt, men ifølge Volvo kunne det være noen spjeld i turbo som satte seg. Det kunne ikke oppdages uten å ta ut turbo og åpne den. Denne har gått så langt at jeg tar ikke jobben med å ta ut turbo uten å sette inn ny uansett. Så ny er på vei.
  6. Jeg la hånda foran eksospotta på Volvoen i dag og der kom det godt trykk ut. Så DPF er i hvert fall ikke potte tett. Til sammenligning startet jeg opp nevnte BMW som nå har helt ny DPF og CAT, og der var det mye mindre trøkk i eksosen. Nå skal det sies at den står med stam turbo for tiden, men det skulle vel ikke ha noe å si?
  7. Slanger er sjekket flere ganger og helt i orden. Har vert borti blokkert DPF på en BMW en gang og den blei gradvis dauere til den til slutt hadde enormt dårlig drakraft. Denne gikk bare plutselig i nød uten noen feilkoder knyttet til DPF.
  8. Ingen feilkoder på tomgang, men når jeg ruser litt kommer P00BC. Ruser jeg veldig mye kommer også P003A85. Verdiene endrer seg (øker) når jeg kjører, men jeg vet ikke hva verdiene skal ligge på. Bilen er så lat at den nesten ikke orker å dra seg framover.
  9. Den lukker ikke. Gir jeg gass blir det bare enda litt mer vakum. Spjeldet står å rugger 1-2mm fram og tilbake i åpen stilling når bilen ruses. Mvh Vidar
  10. EGR er byttet. Nå klikker det som det skal i den, så det var helt klart feil på den, men den hadde ingenting med feilen å gjøre. Det jeg derimot har funnet ut nå er at magnetventilen som styrer turbo står åpen hele tiden. Tar jeg av stikkeren stenger den. Så ventilen får altså signal om å åpne selv på tomgang. Hva kan være årsaken til det? Mvh Vidar
  11. Jeg har utstyr til det selv. Funksjonstest viser ingen feil, men manuell test viser ingen liv.
  12. Bilen er en 2011 V70 D3 5syl 2,0 163hk Det startet med at multireim røyk, merket ikke noe annet enn at bilen sluttet å lade. Kjørte den til verkstedet mitt, satte på ny reim og regnet med at alt var bra. Kjørte noen hundre meter så varsler den motorfeil og går i nødmodus. Jeg tror ikke dette har noen sammenheng med reima? Tar en diagnose og får feilkoden P00BC00 Luftmassemåler - Luftmasse for liten. Sjekker alt av slanger i turbosystemet. Trykktester vakumslanger. Ser at wastegate beveger seg manuelt Prøver en annen luftmassemåler og har tilbakestillt adapsjonsverdier Prøver å bytte magnetventil til turbo Har byttet trykksensor på IC Har forsøkt å reingjøre EGR og gasspjeld Har også prøvd uten luftfilter Ingenting hjelper. Får også feilkode P003A85 - Styring avgassturbolader/kompressor A - Signal for høyt Håper noen har vert borti noe lignende. Kan det være turbo? Eller er det reima som har gjort skade ett eller annet sted? Mvh Vidar Mæland
  13. Håper du fortsatt har denne til salgs. Jeg har sendt deg PM og vil gjerne kjøpe.
  14. Hei Jeg har en bil med en Buick V8 hvor det ikke finnes en eneste ledning. Jeg tenkte jeg skulle legge opp ett så enkelt nett som mulig, med vippebrytere for å sette strøm der det skal og en startknapp. Motoren vet jeg lite om. Det er en Buick på 5 liter, men jeg vet ikke om det er 302, 305 eller 307. Vet heller ikke årgang. Fordelerlokket har integret coil. Det er 5 pin på coil hvor 3 ledninger går ned til fordeler, så jeg antar de 2 siste er + og -. Ellers er det temp.føler, oljetrykksføler, starter, dynamo. Bensinpumpe er mekanisk. Har noen ett enkelt koblingskjema jeg kan bruke, eller kanskje en enkel forklaring på hvordan dette skal kobles? Temp og oljetrykk er vel kun for å se verdiene? Mvh Vidar amcar newbie
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår