Gå til innhold

umek

Bruker
  • Innholdsteller

    1,375
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om umek

  • Bursdag 11/13/1980

Contact Methods

  • Bosted
    Nærbø

umek's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Tja mer eller mindre, jeg jobber mye og har fått flere barn så tiden strekker ikke til så mye mer enn det :) Bilen har jeg forsåvidt enda, men kjører på helårs 18" til jeg får shinet 22", de er rimelig slitte og stygge så blir pulverlakk til neste sessomg tenkte jeg. Ellers så nærmer det seg til at det blir 7seter av bilen nå som den har blitt noen år og avgiftene har gått ned. (ca 51.000,- iår) Blir nok en kasse bil/pizza bil som arbeids bil neste gang, da det byr meg i mot å kjøre paller og div sveiseutstyr i denne :) Er ikke lett å laste paller inn og ut heller med bakluke istedet for dører.
  2. Hei. Jeg driver sammen med en kar til Rogaland Import Service som selger brukt og nytt samt reparerer sveise utstyr og annet mekanisk utstyr. Ser at det spørres om mye diverse angående sveising her på forumet, og svarer gjerne på spørsmål dere måtte ha i sveise relatert sammenheng. Mvh: Tommy Mellemstrand Rogaland Import Service
  3. Har et sett med TEIN coilovers til 2.gen Mitsubishi Outlander til sagls. Har ikke fått brukt det grunnet forstore hjul. Forige eier har kjørt 3000km med settet før han solgte bilen. Prisen diskuterer vi. Send meg en PM eller ring/sms på 92030267 Mvh: Tommy
  4. 150 hk på en så stor motor med kun 1hk pr cui er ikke så mye som det høres ut. Husker artikkelen jeg også, men mener de skifta forgasseren også.
  5. Og da burde han vel pasere 350hk enkelt tenker jeg, klakke på et sett med bra alutopper oppå dette så bikker du muligens 400 :) Hvilken bil skal motoren i, og til hvilket bruk?
  6. Kan være mye rart som for årsaker fenomenet du beskriver. - For lite olje. Har du peilet oljen på girkassen, skal gjøres etter du har hatt gir spaken igjennom alle gira. - Tett filter (selv om ingen av disse problema skulle hatt fullt fungerende revers) - Slitte clutcher (da har gjerne olja en mørk rød farge og lukter litt svidd) +++++ Håper du finner ut av det, lykke til.
  7. Oppe før fuglene fiser du Cabben :D Kjekk vinter bil det, får vi litt data på den og? Konvertering til gass her også?
  8. Tror veiva fint skal tåle 500 og noe i overkant av dette.
  9. Jeg personligt ville sagt at bilen var værdt rundt 30 lapper. Men jeg har jo ikke sett den da.
  10. Utenom bilen da regner jeg med? Hva forlanger nåværende eier av bilen for den? Kule biler dette her, og absolutt værdt å pusle sammen igjen. Kan du sveise rustet og restaurere den selv, eller må du leie inn arbeidskraft til det meste? Lykke til.
  11. Takker :) Merkelig med mitsu klubben da, det ordner seg nok skal du se.
  12. Innsug og headders og luft filter er vel første steg på vei mot 500hk. Så stapper du i en skikkelig kam med nye ventilfjærer og så er du der ;) Hva slags kam spec disse 440`ene liker vet jeg ikke, men det burde da ikke være umulig å finne ut. Men vær sikker på at motoren din er i bra stand før du begynner å trimme den.
  13. Enig med Bowtietwister, sett i en nyere LS1 hel aluminiums motor, så får du lettet hele bilen en del kilo også. Viss man snakker pålitelighet, liter på mila, potensial for videre trimming, bang for the buck osv osv klarer man ikke konkurere mot en nyere motor med en gammel motor. Disse er såpass billige nå, kan du importere en selv klarer du en ferdig hjemme for ca 30.000,- med alt du trenger. Men du må regne med littegrann modifiseringer av motor fester, lednings nett osv. Men det burde være værdt det :) Lykke til.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår