Gå til innhold

AMC/GMC

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om AMC/GMC

  • Bursdag 08/09/1976

Contact Methods

  • Bosted
    Bardu

AMC/GMC's Achievements

  1. Skrivefeil fra meg! Stemmer det du sier 4 trinns. Lock-up er orginalt bare i hoeste gir.
  2. Hei. 1.2 l/mil paa min 4.3l med turbo. Men det er langkjoering. Det er en 92 Typhoon. Veldig fin paa vinteren. Veldig behagelig med "lock up" converteren (3 trinns automat). Motorn har ca 1700 snurringer i 90km/t. Om S10 har lock-up converter vet jeg ikke. Rune
  3. Hei Har en 74 AMC Matador Coupe med en 401 som sommerbil. Sleit ut en aksling. Mange aar med ulik hastighet paa h og v hjul (aapen diff)!!! Har en nybygd AMC 20 aksling med ny orginal lamell sperre, Moser stikkakslinger og 4.10 utv. Den er under innkjoering. Foerste inntrykk er mega lyd ved 90 km/t. 2 x 3 tomms med Apple Racing potter gjoer lyd volumet extremt. Dundrer avgaare i 3000 o/min. He he. Neste gang jeg er hjemme fra jobb skal jeg skifte olja i aklingen og teste 4.1 utv skikkelig. Regner med en del larver i veibanen...... Neste steg er aa bygge aksling nr 2 som ligger i biter. Det huset vil faa et nytt sett Moser one piece akslinger og antaklivis Auburn sperre. Har 2.87 utvekling liggende, men det passer ikke sies det. 3.03 er den mest langbeinte utv som passer paa Auburn sier dem. Planen er da aa ha 2 komplette akslinger som jeg kan bytte mellom for Street legal og ferietur/treff/crusing. Noen her som har synspunter anng valg av Auburn sperre osv? (vil kjoere med AMC aksling) Noen som har kjennskap til overdrive (TQ727) ? 4.1 utv og et overdrive paa 0.7 ville i teorien bringer turtallet ned til nivaaet jeg hadde ved bruk av 2.87 utvekslinga. Det lille jeg har studert saa virker det veldig dyrt aa bygge paa ettermarkets OD paa TQ727 kassa. Den er overhalt og modifisert med shift kit saa jeg har brukt litt penger paa den allerede. Hilsen Rune
  4. Hei gakken Jeg har ikke noe lang erfaring med Typhoon og ingen erfaring med Sycloon. Er heller ikke noe ekspert på biler så det jeg trur jeg vet kommer fra det man hører og leser fra andre. Jeg tur ikke Amerikansk bil fra denne tids epoken scoorer så bra på statistikker når det gjelder feil. Der er det jo en del "hiroshima" mopeder som gjør det bra på slike tester. På en annen side så trur jeg ikke GMC'en er en skrotdonge som ryr i biter hele tiden. Det som kanskje har en stor invirkning på Typhoon/Syclone er at firmaet PAS som bygde disse bilene for GM har presse bra mye ut av de delene som er brukt. Med den hungeren alle har for mere hester så er det ikke alle delene som henger med i blodtrimminga og det svakeste leddet ryker. Rivaks fra stillestående med 4x4, rundt 3.9 i utveksling i akslingene, ikke et knyst fra dekkan + en aks som sender gebisset bak i halsen; så kan ting ryke over tid med slitasjen. :scared F.eks så står det i håndboka til Typhoon at den aldri skal taue noe. Dvs ikke henger + at vekta man kan laste inni bilen er begrensa. Samme gjelder Syclone. Vekta på lasset du stabler i kassa er begrensa. Dette kommer av at drivverket er pressa slik bilen er i utgangspunktet. Det er sikkert dem som har bygd bilen skikkelig opp under trimminga som får ting til å holde sammen, men bare å ha høyere ladetrykk for å få mere hester vil ikke holde over tid. Da må det flere ting til som bytting av intercooler, dyser, chip etc. Forsikringa var ikke dyr for meg sammenligna med andre biler. Hvis du bare bruker bilen som hobbybil, er over en viss alder osv, så kan du få Amcar klasikker forsikring som er veldig gunstig. Jeg har vanlig kasko. Typhoonen er faktisk rimeligere å forsikre som 4 seter enn som 2 seter! Har sett en del på disse Syclonene som er, og de som tidligere var til salgs på autodb.no. Synes mange av de ser veldig velstelt ut (bare sett på bilder og lest beskrivelse fra eier). Siden det er skjeldne biler så er det en veldig stor sjangse for at det er entusiaster som har eid bilen og at den er tatt godt vare på. Når det gjelder deler til disse bilene så er det ikke noe kjempe problem. Automat kassa + motor er jo Amerikansk og det er et stort marked med mange firmaer som kan hjelpe med deler og arbeid. Motoren kommer i utgangspunktet fra en Chevy 350 motor. 2 sylindre er droppa og du får V6'ern til Syclone/Typhoon (litt enkelt sakt). Når det kommer til spesielle deler som plastikken rundt bilen så lages det nye uorginale deler som sies å ha meget bra passform. Bensinforbruk er oppgitt til ca 1.6 l/mil fra tidligere eier fra en lang Sverige tur. Har ikke målt forbruket, men det er såklart mere på småkjøring. 4x4 trekker suppe + 285 HK trenger sitt. Mange hester = trenger bensin. Håper du får tak i en Syclone en dag. Typhoonen er veldig gøy å kjøre. Jeg synes den har den rette lyden ved loding, riktig aks ved forbikjøring og en fin gange ved crusing (lock up converter). Behagelige seter og veldig fin på vinterføre (snø har vi masse av hvor jeg bor). Den er ikke stiv som en ny HiLux f.eks. Veldig behagelig, mere som en personbil og ikke som en stor truck.
  5. Sett tenning på uten å starte bilen. Oppstarts test av computeren går automatisk og vises på instrumentpanelet uten at man trenger å gjøre noe spesielt. Mener at "check engine" lampa skal lyse, så slukkes og tennes igjen. Etter dette skal "check engine" lampa lyse konstant mens du har tenning på og motor av. Hvis det ikke skjer så kan det være et problem med computeren. Hvis oppstartstesten er ok så kan du lese av lagrede koder i computeren. Jeg har ikke mulighet å se på bilen min akkurat nå hvordan det funker med lyset, men det kan jeg få testa en dag hvis du ikke får det resultatet jeg skreiv her. I ALDL kontakten er det pinne A som er jord og pinne B som er diagnose terminal. Kortslutt disse pinnene med en ledning eller en binders. Med tenning på og motor ikke igang så vil du få kode 12 (flash, pause, 2 flash i engine lampa) tre ganger. Etter 3 ganger kode 12 (som er normalt) så vil eventuelt feilkoder lagret i computeren vises. For eksempel feilkode 31 er overboost og vil vises som dette i "check engine" lampa: blink,blink,blink, pause, blink. Ei liste over feilkoder og hva de betyr + bedre forklaring på fremgangsmåten finner du på http://www.sportmachines.com/maintenance/aldl.php Skriv tilbake med resultatet du får. :usa:
  6. Synd at den ikke vil starte. Har du prøvd å lese av koden selv med binders trikset i diagnose porten? Kunne jo være greit å vite hva den klager over. Noe spesielt som skjedde før den nekta å starte? Hvis bilen din var på autodb da den var tilsalgs i Bergen så trur jeg at jeg leste om den og så på bildene. Hadde veldig lyst på Typhoon, men det var husbygging på gang så det var dårlig med penger. Mange år før det så var det Syclone jeg sikkla etter, men det ble bare med drømmen og ingen handel. Med familie så passer det best med Typhoonen, og idag er kjempe fornøyd. Har ikke tenkt så mye på drag med denne bilen. Har en anna hobbybil som det kanskje blir et race med. Er gøyalt å kjøre. Går det en GMC Jimmy 2 dørs på Finnsnes? Synes jeg så en sort en for noen mnd siden. Hvis du trenger info om det diagnose uttaket så har jeg det tilgjengelig. Har bare prøvd det en gang på bilen min siden det ikke kom opp med noen feilkoder. :usa:
  7. Heisan. Er det noe jobbing på gang med bilen siden du tar av skiltene? Har du eid bilen lenge? Kjøpt den sørpå eller lokalt? Jeg har akkurat montert baksete i bilen. Skal få på hvite skilter. Blir en todørs familiebil. Er akkurat 10 år siden den var førstegangs registrert i Norge. Slipper unna alle de avgiftene. Kjøpte bilen i Moss og kjørte nord over. Var en kjempetur med tåke, snøslaps og sol! Kanskje vi treffes engang og jeg kan se se litt nærmere på bilen din. Fikk ikke sjangsen til å glane så lenge der på "Aspelund Raceway" den dagen.
  8. Bor han på Finnsnes han med den sorte Typhoonen? Ville være skøy å komme i kontakt med han hvis vi bor i samme område/landsdel. Vet at det skal være en grønn/sølv Typhoon i Mo i Rana. Har ikke noe navn på eieren. Kanskje det er Syclone også i Nord Norge? Har selv en 92 Typhoon. Den på lillebilde. Den kom til Troms rett før snøen kom i fjor høst.
  9. Er det noen Typhoon/Syclone eiere fra Nord Norge her på forumet? Så en sort Typhoon på Aspelund/Finnsnes under street legal. Den deltok ikke, men sto parkert.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår