Gå til innhold

deciBel

Bruker
  • Innholdsteller

    41
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om deciBel

  • Bursdag 11/20/1980

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Lyd og Bil
  • Modell (eks S4)
    Vento
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Plain. Ingen mod's. Min bil skal en vakker dag få en ny fødsel, dersom pengene strekker til...
  • Fylke
    Oslo

Contact Methods

  • Bosted
    I følge dama, bor jeg på jobb...

deciBel's Achievements

  1. Hmmm, riktig. Jeg tror jeg er nødt til å ha den registrert i Norge. Ser vel litt rart ut at hengeren er fra Tyskland, og du blir stoppa av purken på vei til motorstevne... Unødvendig mye pappirarbeid. Jeg skulle ikke tro det er noe "stress" å få den registrert i Norge så lenge den oppflyller Nosk veilov om vekt, lys, mål, osv....
  2. Halla... Jeg trenger en ganske stor henger og har funnet ut at det er alt for dyrt å kjøpe en ny henger i Norge. Brukt henger er et mulig et alternativ, men tanken slo meg på å få tak i en henger fra dette "utlandet":) Spørsmålene mine er da: Importavgifter, Tollavgifter? Norske lover og regler om slikt? Registreringskrav, og registeringsutgifter Tekniske forskrifter osv. Jeg fant noe på http://www.toll.no (tollregisteret) om Tillhengere, men fikk ikke så mye klokt ut av det... Jeg ønsker å finne ut av hvilket "regnestykke" jeg skal bruke som inkluderer alle disse utgiftene og avgiftene for å finne ut kostnadene for å få hengeren til døra mi i Norge... Noen som kan komme med noen nyttige tips her? Takker for alle svar
  3. Hmmm, Jeg er vel en 182 høy, 95kg, (dvs. litt "slapp rundt livet")... men bruker da 34 i vanlige bukser. Ut i fra den tabellen jeg leste var det vel str. 56 som skulle passe for meg. Mulig det er forskjellige str. i forhold til hvilken produsent det er. Men jeg kan godt forstå at italienske størrelser er et hakk "tynnere" enn hva vi nordmenn er vant til.
  4. Om ingen andre melder seg, skulle jeg gjerne hatt den hvis den passer... Send meg Mail eller PM om den ikke er solgt :) NB: Ser etter sko, nakkekrage, Crosshjelm i tillegg om noen skulle ha noe liggende til overs... Må klare å stå klar til Crosskart sessongen 2008!
  5. hehe skikkelig hjemmemekk:p Men kult alikevel.
  6. Det koster 30.000,- for "grunnpakken" hvis du har tenkt å bygge en Kart selv. Du må regne med at det koster litt å få karten "i kjørbar stand" før den er konkurransedyktig, men er man litt handy, går det fint. IC-Kart byggesett Motor koster alt fra 10.000,- til 50.000,-. (det kommer ann på hva man skal ha. De fleste i 250 klassen kjører Rotax. I 650 klassen kjører nesten alle Husaberg Du må regne med en del utgifter i starten. 3-lags kjøredress, hjelm, briller, brannsikkre kjøresko og hansker. Bare dette koster CA 10.000,- Det beste alternativet for en nybegynner er nok å gå til innkjøp av en brukt kart. En brukt kart kan kjøpes for ca 40.000,- til 80.000,- alt ettersom hvilken tilstand karten er, eller om den har mye ekstra deler, eller om den har en nyere motor, med feks trimdeler osv. Du må også ha tilgang på henger/transport av kart, til og fra konkurranser. Hengere er heller ikke billig. Løpende utgifter som baneleie, drivstoff, olje, årsavgift i medlemsforeningen, osv kommer i tilegg. Sammenlignet med all motorsport, er faktisk Crosskart en billig motorsport-gren. Det høres kanskje dyrt ut i begynnelsen. At du må ut med i underkant av 100.000,- får å komme igang. Men det er verdt hver bidige krone :) 0-100 på 3 sekunder og bakkekontakt så det holder. For å se etter brukte karter kan du gå følge mer her, eller her. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg IC-kart fremfor ALLE andre modeller som er ute på markedet.
  7. Se svar her :) http://www.bilforumet.no/hobbyforum/148629-cross-kart.html#post1869963
  8. Hey. Lønner seg nok ikke å lete mer på nettet etter blueprints/tegninger av Crosskart. Jeg har leita i årevis etter det. De som finnes er jævli dårlig. Tipser deg til å sparte penger. Kjøp deg IC Kart! Jeg henta min ramme nå i helgen, og GJETT om jeg er gira! :D Kjøper du en IC kart, har du et godt utgangspungt, og mye er lagt til rette for deg. Ramma er desverre utsolgt i år, men du kan være heldig å få tak i brukt! (piser varierer!) Du bør også finne ut hvilken klasse du skal kjøre i da det er varierer i motorvolum. Ta en titt på Crosskart.com og .no så lærer du fort mye der. Antagelig vil du bruke en masse tid og krefter på å få laget deg en egen ramme, som kanskje ikke engang blir godkjennt for løps kjøring. Da har man samtidig også kanskje brukt en masse tusen på rør, sveise-utstyr, osv... En IC kart leveres ferdig sveisa, delvis eller helt ferdig montert. (kommer ann på hva du selv gidder å gjøre selv/hva du har penger til...) Ring Geir Iversen hos IC Kart NOrge og ta en prat med han. (se på crosskart.no for detaljer.
  9. Lite smart...Men en kul tanke. Gleder meg til å se video!
  10. Fikk tilslutt solgt denne bilen. Nå er det Crosskart som gjelder!
  11. er denne fortsatt til salgs, eller er den over alle hauger?
  12. Pga leilighetsjakt, sur samboer, bytte til scooter, og alt for liten tid til å mekke drømmebilen er jeg nødt til å kvitte meg med bilen min. For en meget detaljert beskrivelse kan du se tråden om bilen min her: 65 bilder, og en masse info om bilen! Jeg skal ha den på EU sjekk denne onsdagen, så den selges som EU godkjennt (forhåpentligvis :p hehe) Status på EU sjekk og evt mangler vil bli lagt ut her så fort jeg får dette. Bilen er i daglig drift, Har service heftet i orden, og går som ei kule, tross en del kosmetiske ting (rustflekker, pyntelister, bøyd nummerskilt, og sprekk i plastgrill etc. Bilen selges som den står. Selges høystbydende
  13. Jeg har nå bestemt meg for å selge bilen. Skal kjøpe meg scooter i stedenfor. Noen som er hypp på bil? Kom med bud! En mer real bil anonnse, (med så mye detaljer skal du lete lenge etter!). Pr i dag er det ingen heftelser Den har fått nytt speil på høyre side Jeg skal ha den på EU sjekk på onsdag. (Da skal jeg fikse sentral lås, og generelllt få den EU godkjennt selvfølgelig!) "Liste prisen på VW Vento GL 1994 er 58.300,-" Jeg har selvfølgelig ikke tenkt å ta dette for bilen:p, men kom med et ok bud, så er den din! (Status på EUsjekken legges ut her så fort jeg får papirene fra Verkstedet!)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår