Gå til innhold

eiriksmil

Bruker
  • Innholdsteller

    8,130
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om eiriksmil

  • Bursdag 10/29/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil...
  • Modell (eks S4)
    Charade
  • Biltype (eks Audi)
    Daihatsu
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    Sexy
  • Motor (eks 1.6)
    1.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Coilovers, Ronal Turbos og noe attåt
  • Fylke
    Oslo

Contact Methods

  • Bosted
    Majorstuen, Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

eiriksmil's Achievements

  1. Hei, er du på forumet fortsatt?  Husker jeg lurte på fotoboks i tunell for mange år siden.  Hadde ikke du en KE70? 

  2. Markert enkelte deler som solgt. Alt skal bort, fortsatt mye igjen men vær rask! :)
  3. Ikke strøkne, endel korrosjon og litt dårlige kanter. Veldig bra utgangspunkt for sko ikke alle har, enten på A4 B5 eller lignende med samme boltsirkel, eller med adaptere på noe helt annet! 7.5Jx16 ET42 600,-/bud. Skyt meg en PM, email eiriksmil ætt gmail dått com eller ring/sms 96730177 :)
  4. Oppfattet ikke det som noen stor sak, ettersom det er et eget ønskes kjøpt-underforum.. Men det er notert :) Skal få svart på email jeg har fått ila. dagen. Husk at jeg også er å få tak i på sms eller telefon, så går du ikke glipp av å kunne få tak i deler du trenger! Har hatt god etterspørsel allerede :)
  5. Selger Golf, alle deler fra '93-modell, 160k km stand #1 1.8 ABS-motor med chip - fin å ha i Einser, bra moment og bunndrag #2 Simons bakpotte med dobbel krom utblås. #3 FK AK coilovers - 40k km på disse, passer 2er og 3er. #4 Bakstilling, tidlig type Mk3 for økt sporvidde. Trommelbremser, nylig overhalt. #5 Dashbord #6 Gulvtepper, sorte og pene, uten saltflekker, oljeflekker osv. #7 Golf 4-girkule og mansjett i skinn. #8 Innvendig speil. #9 Elektrisk soltak, inkl mekanisme og bryter. #10 Sidepaneler bak uten høyttalere #11 Sidepaneler bak med originale høyttalere og tweeters #12 Hattehylle med høyttalere. #13 A-, B- og C-stolpe-deksler (perfekt hvis du vil trekke opp/lakkere om et sett og ønsker å kunne sette bilen din tilbake i org. stand). #14 Instrumentpanel med MoMan-skiver og kromringer. Du får med kromringer til varmeapparatet på kjøpet. #15 Lysbryter som fungerer. #16 Forskjermer, nye i 2009, liten parkeringsbulk i den ene. Uten antennehull! SOLGT! #17 Panser. #18 Emblemfri grill. #19 Grill med emblem. #20 Dører, liten rustflekk på førerdøra, utover det hele. SOLGT! #21 Fangere med tekstur øverst, litt slitt tekstur frontfanger. #22 Sidelister med nye klips i fjor, tekstur. SOLGT! #23 Singelkammer frontlykter lakkert sort innvendig. #24 Originale oransje/røde baklamper. #25 GL-leppe SOLGT! #26 Sota sideblinklys før 07.95. SOLGT! #27 Fungerende sentrallås-system. #28 Bensintank. Gunstige priser på alt sammen. Send helst ikke PM da jeg ikke er her inne så mye; email på eiriksmil ætt gmail dått com eller sms 96 73 01 77, for prisforespørsel eller spørsmål om deler som ikke er nevnt. Alt skal bort Pakkepris på kjøp av flere deler. Karosseriet kan også selges, bør skiftes en kanal (den er hel nå men har ikke vært sveiset på innsiden) pg sveises et hull i gulvet. Ingen store saker. Coilovers godkjent i vognkortet. Skal få lagt ut bilder av alt sammen fortløpende. Mvh Eirik
  6. Disse: 8Jx17 4x100 ET20 Blank finish Nesten nye, et merke i den ene felgen fra en verkstedrampe, men skal prøve å få polert det bort. Uansett ikke noe man ser på en halv meters avstand :) Dekk var nye i sommer, fine 205/40 med litt subbemerker på sidene. Kontakt pr. telefon 96730177 eller email eiriksmil@gmail.com 10.000,-/bud[/img]
  7. Begynte montering av interiør Fikk av den lakkerte vingen og bakruta med streamer, bilen sto slik i påvente av at måtte gjenge opp noen knekte skruer i skjermfestene og gjøre ferdig hjulhusene med understellsmasse: Skrudag på våren: Fikk tak i intercooler-rør fra Danmark og handlet nye pluggkabler fra Camskill i England (der jeg henta Bilstein-demperne som OGSÅ er dokumentert i denne tråden for mange år siden, haha). Det meste i motorrommet av detaljer var lakkert oransj, flyttet over deksler fra den røde for å få litt mer helhet. Målet på forsommeren var å rekke Japsetreffet på Rudskogen. Skiftet dynamo og hadde prøveoppstart og -kjøring før Japsetreffet, som resulterte i en hel mengde hvit røyk ut av eksosen og kjøleveske som forsvant på minutter. Havari :( Ble rimelig lettet da jeg uka etter hadde av toppdekslet og så at synderen var en frostplugg som hoppa ut.. Med unntak av behov for flushing og litt merarbeid på den fronten kan man jo ikke kalle det en stor sak :) Fikk ordna det og hadde den første turen på vei i høst :) Hvilket endte med at eksosen løsnet på midten ved en dårlig skjøt og litt emergency repair på Jessheim Men eksosen ble provisorisk ordnet og vi fikk tatt en ny testtur. Millhouse fikk skrudd sammen bilen sin og som har stått de siste årene, to norske GTtier sammen er ikke et daglig syn: Fra side 96, min gamle blå og den svarte sammen. Min GTti har jo x antall deler fra gamle blå, det er en viderefølging av historien og den gjentar seg :) Får håpe det ikke er 4 år til neste gang..! Igjen viste det seg å være noen småting, som jeg nevnte over her. Ladingen viste seg å være en sikring jeg hadde glemt :o Gikk i delehaugen og fant blinklys/viskerhendel fra den gamle blå bilen så nå har jeg blinklys. Kjørte bilen ned til Oslo for egen maskin og fikk ordnet eksosen skikkelig samt EU-kontrollert den. Som ventet var det jo noen småting som blant annet drivaksler, men jeg klager ikke. Girkassa begynte å lage ganske mange lyder, så bilen står parkert innendørs i Oslo i påvente av å få kjørt den opp i værste på henger og demontert litt. Handlet større kompressorhus og -hjul i sted av en kar i England, ett skritt nærmere målet om 180-200hk :) Jeg har ikke hatt tid til å oppdatere denne tråden og har egentlig ikke vært så mye innom forumet her de siste årene må jeg innrømme. Men det er MYE historie i denne tråden og kvelden nå ble en liten trip down the memory lane for min egen del. Jeg vet ikke hvor mange av dem som fulgte tråden og kosemobba meg i starten som fortsatt er aktive, men det som startet med en prosjektbil til et par tusen kroner, inspirert av de andre prosjektene som var her inne på den tiden, har blitt en liten del av meg. Det høres kanskje rart ut å si det, men for meg er det enda særere; jeg startet denne tråden for 8 år siden full av spørsmål og ungdommelig dumhet (var vel 14-15 på den tiden), skrota den bilen da jeg skjønte at jeg hadde tatt meg vann over hodet i forhold til kunnskapen på den tiden, fant den blå et halvt år senere, skrev et lite stykke Daihatsu-historie over årene jeg hadde den og eier nå en bil med deler fra de begge de to bilene (spar alltid på delene..!) pluss den røde ovenfor. Det har skjedd mye på disse årene, jeg har flytta flere ganger, har hatt fire forskjellige steder å skru (alt startet med garasjen til mor og far i villastrøket, hehe), skifta karosseri flere ganger, men essensen er det samme; en liten rødhåra kar har en sær interesse for en ultrasær bil :) Om det er interesse for det vil jeg nok prøve å holde tråden her oppdatert :) Tror neste år blir ganske interessant, må få solgt unna en bil jeg har stående så jeg kan få godkjent og registrert denne. Planene er iallfall å få bilen opp i værste og skru ut girkassa i løpet av vinteren så den er klar, samt ordne akslinger og det andre før EU. Montere de ombygde coiloverne og finne noen passende felger, få lakkert helt ned hvor jeg har fått bilen sveist og grunnet og gjøre alt ferdig. Målet er en bil som er fullt fungerende, fremstår som original med litt småsnacks for det blotte øyet (selv om det er gjort mye karosseriarbeid tidligere og mye jobb fra min side for å nå målet uten å ødelegge bilens særpreg) og som kan tåle litt mer effekt og banekjøring. Nå lader jeg ca. 1-1.1 bar og det skal teoretisk utgjøre ~130hk. De tre gangene jeg har kjørt den har iallfall gitt voldsomt med mersmak, har luket ut flere og flere feil som har dukket opp over det siste året og ser fram til neste år med litt mindre skruing og forhåpentligvis mer kjøring :) I felghjørnet må vi jo forøvrig kunne finne noe som passer ;)
  8. Takk! Skal vi se om vi ikke kan få snekra sammen litt prosjekttråd v3 her :) Bildet av bilen på hengeren er langt ifra hele historien. Her kjenner kanskje flere av de som har vært med en stund igjen bilen og vet hva det er snakk om: Bilen ble solgt ny i Tyskland i 1989 (produsert 1988). På slutten av 90-tallet ble den omlakkert og modifisert ganske kraftig: böserpanser, Vestatec sideskjørt, igjensveisede låser, cleana luke og runde buer bak, for å nevne noe. Ble tatt inn hit i 2002, fikk gjennomsiktig panser og svær streamer i bakruta blant annet, var godt kjent i Oslo/Romerike rundt 2003-5. Søk opp Diaz og Bilforumet.net-videoen fra Jessheim og se 0:35. Opprinnelige eieren i Norge gjorde en veldig god jobb med å bevare denne bra. I 2008 mener jeg ble den hellakkert i en beige-aktig farge som har vist seg umulig å nyansere, påmontert styling bakfanger og noe mer. På denne tiden fikk tidligere eier også nye tårn sveisa inn. Bilen ble solgt (var blant annet avatert her på forumet). Den sto ute langs Ring 3 ved Mekonomen på Storo i nesten et år, før jeg dro med meg en tidligere nevnte kamerat med henger og Transporter i november så vi kunne samle landets to GTtier under samme tak, Orket ikke å se den forfalle lengre, og da prisen var en tredjedel av hva den var året før var det på tide å handle :) Kjøpte den for akkurat et år og noen dager siden. Et bilde til fra hentingen: Som sagt, bilen har MYE historie og det var en av hovedgrunnene til at jeg handlet. I tillegg er det en av to GTtier som har vært eller er registrert i Norge, den er godkjent med turbo og intercooler (originalt) i vognkort, samt åpent filter, senk og 8Jx17 felger med 205/40. Det var dog litt å jobbe med for å få det som jeg ønsket. For å nevne det jeg husker rusthull i kanalen, endel rust under, som man ser er det ikke lakkert under sideskjørt, var heller ikke demontert lykter eller glass før lakkering.. Oppkappa støtfanger foran, en bakfanger som jeg ikke var altfor keen på (men har ikke kastet den, når det er sagt..), spraysota tidlige (riller) baklykter, antenna hadde gamle oransje fargen.. Interiøret var ikke montert, mye deler manglet, baksetet så det ut som noen hadde daua i.. Motoren hadde vært ute av tidligere eier og startet ikke ved henting, originale rør til intercooler samt slange/rør til luftfilter fra turbo var ikke å finne. Litt lite bilder fra i vinter, men ledningsnettet så sånn ut (og beskriver mye ellers) Hendel for bakrutevisker styrte blinklysene.. :o Stor takk til millhouse for lodding, jeg hater ledningsnett :p Tok av de spraysota lampene med riller og monterte pene lamper fra gamle turkise Charaden. rev også av bakfangeren bare for å finne en bakfanger til :o Et steg nærmere en bil med originalt utseende, tilbakemodifisering av modifiseringer (som Polardego sa så fint med DGS for maaange år siden): Etter endel lodding, noen liter bensin og lånte plugger og pluggkabler fra den andre turbo-Charaden i værste fyra den! Etter første oppstart, den gikk litt hardt her men ubeskrivelig deilig å få den i gang: Jeg ga såpass lite for bilen at jeg ikke hadde giddet å påkoste rustsveising om den ikke starta.. Dagen den fyra begynte nedplukkingen: På henger igjen: Mens bilen var til sveising handla jeg meg kortere dempere til coiloverne mine, kom fra Australia litt før jul: Bygde om coiloverne for annen gang siden 2008.. Denne tråden er jo så gammel at jeg dokumneterte forrige ombygning :D Resultatet prøvemontert på den røde: Med bilen tilbake fra sveising var det bare å begynne å jobbe igjen:
  9. Kommer med større oppdatering etterhvert, men GTtien begynner å nærme seg klar. Dette er fra lørdag :) Noe er det jo å ta tak i, blinklys fungerer ikke (selv om varsellamper gjør det), den lader ikke så batteriet streika etter noen timers kjøring og fjerdegiret begynte å hoppe ut på kvelden, så det må forskes på.
  10. Nyvasket på søndag.. :)
  11. Denne er til salgs igjen. Clutchen bør skiftes, felger følger ikke med. Veldig åpen for bud om dagen (dvs. du kan gjøre en god handel). Studentlivet er ikke bare-bare :D
  12. Tok et bilde her forleden, fikk på 8Jx17 Rotiform BLQ (ET20) og senka maks foran.. Blir mer bilder etter jeg har fått senka mer bak ;)
  13. Nei, det er problemet.. De ruster som regel opp før du får snudd deg rundt :P Selv om den blå ble hugd har ikke interessen dalt.. Siden denne tråden startet for snart 8 år siden har jeg nesten alltid hatt minst én G100 stående :) Nå har jeg en rød en som er påmontert coilovers og hjul, kjøpt som delebil og har en litt usikker skjebne. Men den ble lav iallfall ;) Og en GTti som jeg kjøpte i vinter. Har hatt altfor mye å gjøre til å ha noen tråd oppdatert her, men den så sånn ut da vi hentet. Kul, men veldig rælete, bulka panser, kappa frontfanger, endel rust, klipt ledningsnett, motor som ikke starta.. Kort og godt et prosjekt. Og nå står den slik i påvente av EU-kontroll. Kommer til å legge ut mye mer om hva som er gjort og hva man har av planer når ting roer seg ned her :) Men kort fortalt, 3-sylindra turbo intercooler med EFI, 100hk originalt og planen er det dobbelte etterhvert, med coilovers, breie hjul osv++. Panser, lykter, frontfanger pluss endel av interiøret iallfall er fra den gamle blå ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår