Gå til innhold

ronnyaa

Bruker
  • Innholdsteller

    117
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ronnyaa

  • Bursdag 11/04/1975

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Data, Snøscooter, cross, båt, bil... osv
  • Modell (eks S4)
    Forester S-turbo
  • Biltype (eks Audi)
    Subaru
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    Potet
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 Turbo
  • Fylke
    Helt sør i Sør-Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Harstad

ronnyaa's Achievements

  1. Hei. Endte opp med å skifte innvendig varmeregister. Så er der feilen ligger. Virker nærmest som om en svakhet på disse bilene. Endte opp med å selge bilen da jeg anser meg som totalt ferdig med Subaru.. Ronny
  2. Har testet en del, å er mest sannsynlig registeret som er tett. Satt på full varme, vifte av. Så etter en stund satt jeg vifta på fullt å da var det varme på begge sidene. Ut fra dette tyder det på at det er dårlig gjennomstrømning på registeret. Du kan prøve dette selv :) MEN uansett, syns dette er utrolig merkelig, har hatt mange biler opp gjennom årene, men har aldri vært borti dette før. Ronny
  3. Hei, har en forester 2010 som har litt problemer med varmen. På høyre side er det såvidt lunk i varmeapparatet, mens på førersiden er det brukbar temperatur. Har sett mange som har hatt samme problem, men ingen forslag til løsninger på dette. Noen som har hatt samme problem som har fått løst det ? Ronny
  4. Hei, har tilsvarende problem på min bil ( Forester diesel 2010 ). Har du funnet ut av dette ? Ronny
  5. Vurderer å selge min 2001 forester turbo da den er blitt for liten for oss. Den har gått ca 138 tusen, nettopp skiftet olje. Siste service på 130 000km, da ble det også byttet 4 foringer i forstillingen. Den er sort, har panorama takluke, skinn interiør ( lær liknende ). Motoren har aldri vært tuklet med ( selv om det har vært planer om det ). Automat, ac, el.seter, el.vinduer, el.takluke, 4 x alu felger osv osv. Bilen ble vasket, lakkrenset og polert hos Kalles bilpleie høsten 2009. Det medfølger også selvfølgelig komplett servicehefte. Er det noen spørsmål, eller ønsker du å vite mer, send en pm, gjerne med telefonnummer så ringer jeg tilbake. Bud vurderes. Kan også vurdere bytte i større bil, helst rimeligere. Er heftelser, men blir slettet FØR evt salg / bytte. EDIT : SOLGT
  6. Hei. En kamerat vurderer å kjøpe en MB E klasse 200T, 97/98 modell, med automat. Er det noe spesielt vi bør se etter, eller noe spesielt som er / kan oppstå av problemer med denne bilen ? Er litt skeptisk til disse bilene da jeg har hørt mye rart som oppstår av problemer, men vil helst høre det fra andre kilder igjen :-) Ronny
  7. Hei. Har en kompis som har en 520i med ett stort problem, han får ikke låst opp bilen. Politiet har vært å forsøkt å "dirke" den opp, men de fikk det ikke til, så det vi trenger er noen tips til hva vi skal gjøre for å ødelegge minst mulig (vil helst ikke ødelegge noe da bilen hans er relativt strøken)
  8. Ut fra egne erfaringer : Knekte fjærer (foran) Endeledd (sjekk slitasje dekk, foran) Handbrekk (wire / klosser) Bremser ( klosser /skiver) RUST ( kanaler, dører, skjermer, under osv...)
  9. Ja, hvordan går det med displayet ? fått testet fremgangsmåten i linken ?
  10. Flotters, legger du ut tilbakemelding på om det fungerer her da ?
  11. Har ikke forsøkt dette selv, men det kan være verd ett forsøk : http://members.home.nl/opeltje/mid%20reparatie.htm
  12. Begge kan chippes, DI er uten intercooler, men det kan man jo alltids ettermontere. TS racing kan blant annet gjøre det : http://www.tsracing.no/opel.htm Har selv en DI, det er ikke noen ræcerbil akkurat, men går utrolig billig, 0,5 på mila er ingen umulighet. Men bilen går utrolig godt til å "bare" være 82 hk med normal brukt. Regner med at det blir chipping på meg på nyåret om jeg bestemmer meg for å ha bilen lenge. Har kjørt over 10k til nå med den, og er fornøyd. Må ta av dashbordet å etterstramme noen skruer det eneste, det har visst vært av, å da har de slurvet med å stramme så det er litt knirking nå og da i dashbordet. Alle skryter over hvor bra Izuzu motorene er ( 1.7td ), men har sett mange eksemplarer med GM motorer som har gått over 300k uten motortrøbbel. (altså 2.0di og 2.0dti)
  13. Har selv en vectra stv, ting som kanskje bør følges med : Bremser ( slitte klosser / skiver ) Foringer i understell RUST (understell, innerskjermer, rundt frontruta osv) Det er nå det jeg kommer på i farta.
  14. Grunnen er at det er masse "robots" som scanner websider som dette etter adresser (så de kan spamme vilt), og de får litt mer problemer med å skjønne det når man skriver det på den måten jeg gjør. Men, nå har jo du ordnet det for dem :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår