Gå til innhold

Sharp

Bruker
  • Innholdsteller

    712
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sharp

  • Bursdag 05/21/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    R
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Sharp's Achievements

  1. Jeg ser tyskland.org ikke eksisterer lengre. Finnes det andre sider som har en "oppskrift" for import av bil?
  2. Hadde nylig problem med at jeg ikke fikk vridd nøkkelen i tenningen på min 1989 525 lengre enn til hakk 1 (radio). Jeg tenkte jeg skulle prøve å ta ut tenningslåsen, ved å stappe inn en binders i det lille hullet ved siden av nøkkelhullet. Det jeg opplevde da, etter en del rigling, var at jeg igjen klarte å vri nøkkelen rundt. Så nå får jeg startet og kjørt bilen som normalt, men jeg merker at rattlåsen ikke går på, selv når nøkkelen ikke står i. Er det fare for at rattlåsen da plutselig kan komme på mens jeg kjører? Hvis ikke gidder jeg ikke bry meg med å bytte det, da jeg kun skal bruke bilen nå i vinter.
  3. Kjøpte meg en Omega A, styringen av vifte og varme har ingen lys. Regner med det skal være det her, har tatt ut CD-spiller og rom under den, men har ikke klart å komme til noen lyspærer. Finnes dem, og kan de byttes?
  4. Kjører dere virkelig uten AutoPASS hele gjengen her heller? Dere har tydeligvis så god råd at dere ønsker å sponse Staten med litt ekstra :) Betaler 10 - 50 % mindre per passering jeg når jeg har brikke. Og slipper rot med Fjellinjen og andre private bompengeselskap som ikke er gode på kundeservice.
  5. Da jeg kjøpte min Pioneer AVIC-HD for snart 4 år siden, kom den med 30 GB harddisk, slik at jeg kunne legge inn all musikken min der. Nye Pioneer AVIC-F20BT som har komme nå, har IKKE harddisk, kun 2 GB flashminne til kartene. Noen som vet hvorfor Pioneer går "tilbake" et steg? Har lyst på en spiller med 80 GB SSD jeg.
  6. Hvis man har førerkort er det vel ikke stort poeng å øvelseskjøre? Eller, du tenkte kanskje klasse CE? Jeg brukte betegnelsen vogntog i dette tilfellet et vogntog klasse BE, men skjønner at ikke alle er fortrolige med å kalle det et vogntog. Har ledsager BE lappen, kan man øvelseskjøre med det selv om man ikke har B lappen Legg merke til at Vegvesenet anbefaler at man har gjennomført opplæring for klasse B først, men det er ikke noe krav: Øvelseskjøring klasse B og BE Det er heldigvis ikke sant, man må ha førerkort klasse B før man kan øvelseskjøre til større kjøretøy. Eneste unntaket er om man går transportfag på VGS, men tror nedre grense da er 17 år. Øvelseskjøring klasse C og CE
  7. For meg høres det ut som de har gjort en feil, og det må da være lov. Det som skiller gode fra dårlige verksted er hvordan de håndterer feil de selv har gjort. Var de vonde og vanskelige når Verkstedkontrollen påpekte at du hadde rett, eller beklaget de feilen og gav deg pengene tilbake uten å krangle?
  8. Ja, så lenge den man øvelseskjører med har lappen for det aktuelle vogntoget.
  9. Har selv en 740 TD uten eksosanlegg nå, og lyden er ikke så ille som man skulle tro. Hvor mye hjelper turboen på å dempe støyen?
  10. Du setter på et ampermeter mellom bil og batteri, så tar du ut en sikring om ganga helt til du finner tyven din.
  11. Jeg har en liten elektrisk kjøleboks, tror den trekker ca. 5 amp. Har du bare et vanlig bilbatteri på 60 Ah vil du altså etter noen få timer ikke ha nok strøm til å starte bilen. Velger du i tillegg å ha et 230 V - kjøleskap i stedet for 12 V øker strømforbruket med 20 % pga. virkningstap i inverteren. Tenker du å ha et vanlig kjøleskap har jeg sett en SINTEF-rapport som sier man må regne med å bruke ca 1 kWh per dag, eller 100 Ah fra et 12 volts batteri. Jeg ser for meg følgende løsninger: * Mange svære batterier som lades når du kjører bilen * Et eget lite aggregat som kan kjøre kjøleskapet direkte, eller lade batteriet * Gassdrevet kjøleskap * Ha med deg lang skjøyteledning og koble deg til strømnettet der du er Du kan også sjekke diverse båt- og campingforum. En vanlig problemstilling blant folket der.
  12. Det er vanlig at spenningsregulatoren og børstene er på samme sak ja, hvertfall på Bosch-dynamoer som de fleste biler har. Lett å bytte, og koster ikke mye! Vil anbefale at du kjøper en som er stilt inn på 14,5 volt, eventuelt justerbar om du finner det.
  13. I tillegg til en god del tilleggsavgift siden 2009-årsavgiften blir betalt så seint. Noen som vet hvor lang tid det tar før Statens innkrevingssentral trekker skyldig årsavgift fra lønna til folk? For hvis du venter lenge nok, må nok forrige eier betale til slutt...
  14. Koster bare et par tusen hos Volvo i sverige for en R-felg. Husk at metallet i de originale er mye bedre. Kopiene tåler langt mindre
  15. Jeg kjøpte en slik justerbar spenningsregulator til min Bosch dynamo. Stilt den inn slik at jeg får 14,8 volt uten belastning, ca 14,4 volt med lys på. Passer kanskje din bil også?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår