Gå til innhold

Stramrud

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    stramrud@hotmail.com
  • Bosted
    Hamar

Stramrud's Achievements

  1. Er det Bosch EV1 kontakt som blir brukt rundt omkring i motor rommet på Audien? Skulle lagd meg et slik ledningsnett som du har jeg også.
  2. Har dratt ut den flere ganger når jeg ikke får start. Da starter den som regel. Derfor jeg trodde den var defekt og byttet den, uten resultat. Jeg syns ikke det ble noen endring når jeg justerte co-skruen. Hvordan endrer jeg mottrykket i DPR? Jeg får bestille ny lambda, og ta det fra der. Også merket jeg en annen ting i dag tidlig. Skulle egentlig ut med Touranen, men når jeg går forbi Audien starter kjølevifta. Da har den stått hele natta, så motor var kald. Hva slags føler er det som styrer denne?
  3. Tenkte ikke over om det var + eller -. Da spørs det om jeg får handle inn en lambda. Fungerer biltema sin greit? Men vis lambda er gåen, forklarer det start trøbbelet? Mener du nevnte noe om at den ikke brukte input fra lambda før 20-25sek. etter start.. ?
  4. Har i dag prøvd å feilsøke litt, men med litt for dårlig tid. Har gjort følgende: - Justert co skruen som du nevte her, uten noe merkbar forskjell. Satte den tilbake til utgangspunkt. - Målt lambda sonde. Her får jeg ikke noen god måling. Enten er den ødelagt eller så er det jeg som ikke er god nok med instrumentet. Hadde god jording rett fra - på batteripol. Måleområde på instrument 1V/500ms. God å varm motor. Får bare noen spikes innimellom og ikke noen sinus kurve. Prøvde å måle gjennomsnitts spenning også, da fikk jeg 0,28V. Målt med Fluke scope. Men som sagt så kan det hende det er min inkompetanse med instrumentet som er feilen. - Så prøvde jeg å måle det jeg tror er diff. trykk regulatoren. (Høyre plugg på bensin fordeleren?) Her får jeg en strømgjennomgang på 32mA. Justerte deretter på co-skrue, uten at jeg får noen annen verdi. Prøvde så mye som 1 omdr. på skruen, men fortsatt 32mA strømtrekk. Hva tror du Quattro?
  5. Takk for detaljert og god info Mr. Quattro. Reiser på jobb i morgen for å teste ut dette. Gir tilbakemeldig uansett utfall. Men jeg ser på ilustrasjonen du har postet her, og tenker umiddelbart at det ikke skal påvirke noe, om hullet til skruen er tett eller ikke. Luft som blir sugd gjennom dette hullet har jo ikke passert sensor plata enda.. Men jeg tetter igjen for sikkerhets skyld ;)
  6. Takk for raskt svar. Det første jeg gjør er å få tettet hullet til co-skruen da. Tettningsmassen som lå over hullet tettet ikke særlig godt, så det var derfor jeg ikke skjønte hvorfor det var der. Hva er det som tetter hullet originalt?
  7. Hei folkens. Jeg sliter med en Audi 100 og trenger noen tips om hvordan jeg skal gå frem. Jeg har ikke noe erfaring fra Audi fra før, men har lest meg litt opp på nettet. Motor: 2.3 AAR med KE3-Jetronic. Symtomer: - Tenner hver gang på kald motor og kommer opp til ca 1000rpm men stopper igjen. Starter som regel på 2-4 forsøk. Går da bra på tomgang. - Trekker godt opp til 3600-3700rpm, men så begynner den og lugge og trekker dårlig. Går helt fint å kjøre den på lavere turtall hele dagen, bare jeg ikke stopper den. - Starter ikke når den har nådd driftstemp. Må rett og slett stå til den er kald. Gjort: - Sjekket etter vacuum lekasjer på slanger og insugsbelg. Ser hele og fine ut. - Sett over ledninger etter ytre skader. - Byttet temp sensor. Den 2-polede på undersiden av flensen. - Sjekket rotor og fordeler, ser helt nytt ut. - Sjekket tennplugger. Fin farge på alle sammen. - Over hullet til CO% skruen fant jeg noe svart tettningsmasse. Så ikke ut som det hadde noen funksjon, så jeg fjernet det. Noen som kan hjelpe meg litt på vei her?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår