Gå til innhold

Crazy-R

Bruker
  • Innholdsteller

    283
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Crazy-R

  • Bursdag 04/16/1977

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Motor (eks 1.6)
    2,3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Ja, hvilken bil har ikke det?
  • Fylke
    Hedmark

Contact Methods

  • MSN
    fastcosworth@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.turbo.as
  • Bosted
    Østerdalen

Crazy-R's Achievements

  1. Du får dra til Ski på besøk da.... Liker ikke butikker med dårlig kontaktinformasjon jeg. Men du finner den under "handelsbetingelser", "retur".
  2. Sliten turbo => Opp med trykket => Kan bli turboens død det. Men det skal sies at da er som regel turboen snart død uansett. Turbotrykksøkningen gir bare symtomet en del raskere.
  3. Slike testutfall fantes ikke da 700/900-serien kom på markedet må vi huske. Volvo har vært tidlig ute med nyvinninger til almennheten, og har tradisjonelt vært en pådriver i sikkerhetens navn. Men mye har skjedd de 10-15 siste årene med de andre produsentene. Fokuset nå om dagen går på å berge liv, enten til de inni bilen eller de rundt (fotgjengere). EN bil er faktisk bare metall, maling og plast og kan erstattes, det kan ikke livene.. Volvo 700/900 er ikke de stiveste på markedet, men de lar seg som regel reparere, veldig ofte til en relativt rimelig penge. Men jeg tror at i en ulykke ville jeg hatt en nyere bil, iallefall front mot front.
  4. Da jeg benka Cosssien i 2004 kosta det under tusenlappen.
  5. SLitsomt er det ikke, men mye bedre drag når man kjører forbi og slikt. Går heilt greit på langtur og, men noe høyt turtall i høy fart. Får jo fortsatt over 240km/t på gps`n før turtallsperra slår inn.
  6. Står nok en AW71 i den bilen vil jeg tro.
  7. Har bytta vindusheisen på en v70n sein 02mod. Den gamle heisen stod i toppposisjon, og var død, kjørt opp av verksted. Har nå montert ny heis, og vinduet vil bare ned 10cm. Virker som programmerinssak? Står noe i haynes om initialiseringsprosess??? Men ingenting om hvordan jeg får det til. Noen som vet hvordan man får dette til å fungere, eller MÅ man inn med data for å justere dette?
  8. Noen 740 med auto hadde 4,10utveksling :) Morsom utveksling, men ikke optimalt når man tenker på drivstoffet som går. Har selv 3,92 nå i kombo med m90, og den synes jeg gir greit drag.
  9. Du har nok fortsatt luft i systemet ditt. Har ikke en dårlig bremseslange som utvider seg da?
  10. Har ikke vært borti heldekkende tråder på volvo 700/900 enda, men det er jo ingen garanti for at det ikke finnes. Hadde det dog på min -83 ford escort. Og Toyota fikk det i 1998 på corolla/carina(avensis).
  11. Noen tanker som slår meg i forbindelse med glovarm turbo er at registereima har hoppet ett hakk eller 2..... Plugger er en mulighet, da min er veldig kresen på varmetall og åpning. Men pluggene genererer som regel bare dårlig gange, og dårlig drag/tenningsbank.
  12. Kan også være eksoslekkasje ved manifold eller på røret før sonden.
  13. Er vel bare 1boks (simens) på 10v og 2bokser (bosch) på 20v. Ville bytte hele motoren jeg er nok enklest.
  14. Gammel tråd vet det. Men det kommer an på om du har 10v eller 20v i nå? 10v har simens styreboks, og 20v har bosch. Vil tro du kan bruke det meste av ledningsnettet fra en 20v til T5-motoren.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår