Gå til innhold

Skee

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Skee's Achievements

  1. Har hatt samme problemet, trommelen din er vel så slitt at det har dannet seg en kant innvendig. Denne huker seg fast i bremseklossene, som ikke går langt nok tilbake pga av den automatiske strammeren. Løsningen er: bruk større hammer :) Eller så bruker du en trommelavdrager som vist, men går fint med en helt vanlig avdrager bare den er stor nok. Huke bak kanten på trommelen og sett skruen mot akslingen. Klossene bak sitter fast med små klips, disse rives av når du bruker makt men det følger med nye i monteringskittet (som jeg antar du har kjøpt?)
  2. Antar dere ikke kjøper en emulsjon, men ublandet skjærevæske og blander selv, siden du sier at dere tilsetter vann. En emulsjon er en blanding av to (eller flere) væsker, hvor de er blandet som finfordelte partikler i hverandre, typisk eksemple olje og vann. De blander seg ikke ordentlig, men om du finknuser oljen til små perler så danner du en emulsjon med vannet. Her er en typisk skjærevæske: http://www3.shell.no/op/smidler/prodhbok/AdranaD401.htm Denne kjøpes ublandet, blandes ut i vann, og danner dermed en emulsjon. Om du kjøper en emulsjon til 12000kr fatet, så kjøper du veldig dyrt vann...
  3. Den svarte biten på bildet er en gjengetapp. Du må ta av toppen, gjenge nytt hull for deretter skru inn innstatsen. Hvis du da ikke har en god ide på hvordan du skal unngå å få spon inn i motoren...
  4. Fukt (eller vann) kan faktisk hjelpe motorer, men ikke fukt i lufta såvidt jeg vet. På større motorer (les skipsmaskineri) så er det eksperimentert en del med vann i drivstoffet. Vannet blir da finfordelt i fuel'en (knust til mikroperler). Ved forbrenning i sylinderen går vannet over til damp, og sprenger fuel-dråpene til enda finere støv, noe som gir bedre forbrenning. Dette har selvfølgelig lite relevans for en bilmotor, men kjekt med unyttige fakta. Er vel kanskje heller slik at ved regn så kjøles lufta ned, gir økt tetthet. Men, fukta stjeler energi fra forbrenningen dvs lavere temp i sylinder pga overgangen fra vann til damp.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår