Gå til innhold

B230ft

Bruker
  • Innholdsteller

    5,357
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om B230ft

  • Bursdag 06/04/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Forus 'Stavanger

B230ft's Achievements

  1. bare husk å få på pakningene riktige vei 1.gangen.. går fort på en smell hvis du ikke tenker over det
  2. jo det ER ulovlig. Er heller ikke lov å dra henger med "ikke piggdekk" med bil MED piggdekk heller
  3. når jeg godkjente motorbytte i min slo di seg vrange siden jeg hadde bilstein sprint dempere, det endte med at jeg ringte til pedersens, og fikk di til å forklare di på BT at dette er dempere som er laget for motorsport, og mye mer stress og påkjenninger enn va en vanlig gatedemper er, og til slutt godtok BT at det kansje var gode greier alikevel.. så mitt forslag er a tdu ringer Pedersens, evt norske hoved importøren til koni, og spør om di kan hjelpe deg med evt en forklaring, eller noe sammenligningsdiagram
  4. siden du klarer "midlertidig fikse problemet" når du slår litt i dashen setter jeg en femmer på printplata på instrumentpanelet--dårlig "kontakt i kontakten" på instr, eller at det er selve måleren rett å slett har gitt seg.. største sansynligheten er printplata;) så du må ut med instr panelet, se om du finner en bane som ikke ser god ut, om ikke så må du måle med multimeter å se om du finner ut hvor bruddet ligger, så kan du fikse med å lodde på en ledning over banen på plata(rett fra kontakten til måleren altså)
  5. hvorfor ikke si hva du gav for den, samt noen bilder.. blir jo bare rein skjær tipping ut ifra det du skriver... og atpåtil er ikke en bil værd ei krone mer enn hva kjøperen syns den er verd..for rette mannen kan du ha gjort et grisekupp, mens en annen hadde ikke gidda å dra den til huggeren for di 1.500,- engang!
  6. funker fint på 740 og.. bare bruke ei gog langpipe-kraftpipe sånn at den står beint på.. beste er å få noen til å holde den beint egentlig
  7. temp sensoren til motorstyringa.. mål motstanden i den, mener verdiene står i haynes boka, men hvis ikke har jeg det i volvo sine verksted bøker, men di har jeg ikke forran meg nå
  8. det der vil du aldri få til..når bilen krenger i sving, presser krengings staget motsatt hjul opp, sånn at du fremdeles vil holde press på fjøra. det som derimot er noe helvetes drit, er når du heiser bilen opp på bukk, og må være 5mann for å slippe bilen ned igjen! en på hver fjør og en til å trykke på knappen... men finnes løsning på det også, evt bare kort nok demper her mangler det f.eks to runder, men fjøra sitter akkurat som den skal:)
  9. fjøra er jo egentlig som en lang pinne.. la oss si en pinne på en meter.. om du da fester på et lodd på 30kg i den ene enden av pinnen, vil den jo bøye seg så og så mye, men om du kapper den til en halv meter, vil den da bøye seg like mye?
  10. øvre innfestning til demperen som bestemmer det.. sålenge du ikke får flytta demperen høyere opp, er du som jonas sier like langt
  11. B230ft

    B28f

    for å si det sånn, da setter du heller nedi en HEELT annen motor!
  12. seiten..husker litt enda altså! bra du fant utav det hvertfall:)
  13. faen..jeg har aldri sett en 960 mellomaksling når jeg tenker med om:p men om du har sånn gummi regner jeg med det er likt som på alle med stiv bakaksling også
  14. hehe bra;) husk når du demonterer at du merker mellomakslingen sånn at du setter den sammen igjen i samme splinesa.. er avbalansert i ett stykke
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår