Gå til innhold

Vectra A&B

Bruker
  • Innholdsteller

    433
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Vectra A&B

  • Bursdag 10/24/1978

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Vectra B stv
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Multiphase Technician
  • Motor (eks 1.6)
    1.8i 16v
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Grande wheels:D 17" Lite og ingenting... Seinere kanskje?

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Vectra A&B's Achievements

  1. Regner med du trolig har fått orden på dette nå, men du flytter ikke over startsperren ved å kode nøkkelen. Det eneste du da gjør er å kode nøkkelen til å kunne åpne og lukke dørene i din bil. For å få startsperren til å fungere trenger du tre deler fra bilen du henter delene fra; motorstyring, chip i nøkkel og mottaker for chippen. Denne mottageren sitter rundt tenningslåsen eller rattstammen (litt usikker her). Uten denne vil du ikke få start. At motorlyset blinker betyr at startsperre er koblet inn. edit: Så ikke før nå i ettertid at du i en annen tråd har funnet ut av problemet.
  2. Regner med denne garantien gjelder gjennomrusting, og ikke overflaterust.
  3. Det ligger iallefall 3 stykk ute på tysk ebay.
  4. Tipper du har en sprekk i eksosmanifolden som går ut ifra motoren. Er vanlig at denne sprekker opp.
  5. Gammelt innlegg, men kan det være du glemte å slå av lysene når du parkerte?
  6. Det kom en facelift på Vectra A i 1993, så mulig derfor Biltema har lager opp til 1992-modellene. Jeg er derimot rimelig sikker på at lagerne på 2-literne er make på alle Vectra A fra 1989 til 1995. Hvis du går inn på carparts.no får du lageret ennå billigere, selv med frakt. Vær obs på at lyden ikke nødvendigvis stammer fra hjullageret. Det kan også være gåen drivknute. Er lyden der hele tiden, eller blir det værre når du svinger? Hvis det blir verre ved sving, ville jeg satset på drivknuten.
  7. Det du burde gjort når du ble tatt var å fått politiet til å se og kjenne på dekkene dine. Når en burner blir det jo litt varme i disse...
  8. Tipper bilen er med manuell gir, og de nye eierne har kun kjennskap til automatgir:p
  9. Ha motoren i gang og sjekk om det bygger seg opp trykk i ekspansasjonstanken. Det skal ikke være noe trykk her når motoren er kald. Sjekk også om frostvæsken er begynt å bli grå eller lukter litt eksos.
  10. Det er en ledning som kan klippes på de tidligste utgavene av Omega B når startsperren trøbler seg. Husker ikke hvilken ledning det er, men hvis du er medlem i opel motorsportclubben ligger det en guide på dette der.
  11. Det enkleste er å kleise sammen gul og rød, og så passe på å slukke spilleren når en parkerer.
  12. Har du forsøkt å fjerne denne hot-fiksen din? Mulig det vil hjelpe å ha batteriet avkoblet en tid.
  13. Jeg tar muligens feil, men er det ikke kun bilene med automat som har TC?
  14. Stemmer at disse er mye feil med disse enhetene. Er ikke noe problem å åpne denne selv og sjekke loddepunktene. Se forøvrig denne tråden: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/astra/64618-kjorelysrele-astra.html
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår