Gå til innhold

Ole-P

Bruker
  • Innholdsteller

    139
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ole-P

  • Bursdag 01/11/1985

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Impreza
  • Biltype (eks Audi)
    Subaru
  • Årsmodell (eks 1995)
    2006
  • Motor (eks 1.6)
    2.0L

Contact Methods

  • Bosted
    Akershus

Ole-P's Achievements

  1. Spørs om du ikke er inne på noe der når jeg tenker meg om. Blir å få bilen inn for en liten sjekk da. Takk for inspill!
  2. Hei! nå som kulda har satt inn har jeg begynt å få trøbbel med å starte bilen. jo kladere jo vanskligere. Bilen har nå gått 120k og alle servicer er fulgt. batteriet er nærmest nytt og heller ikke vært utladet. (har vært ladet fult for test, ga null utslag) når jeg skal starte den. så viker det som om den ikke tenner. etter å ha voldtatt startmotoren litt så plutselig fyrer den og går som ei klokke. kjører jeg 100m stopper den så fyrer den på første igjen. og er motoren varmm starter den uten problemer selv i 20blå noen som har hatt lingende problem og funnet løsningen. det som slår men som kan være problemet er eneten kondens i tanken, dårlige plugger eller (hvis den har) tett/ising i bensinfilter.
  3. Har faktisk ikke falt meg inn at reg reima kan ha røket, men det må sjekkes ut. og skjønner faktisk hva du mener ang dekselet har hatt huet godt nede i denna motoren. For er som du sier, høres ikke ut som motoren blir dratt rundt, høres kun ut som starteren går, men takk for tips skal sjekke ut mere i morgen.
  4. jeg vill kalle det en del olje, er vell en god håndfull med olje, og når du nevner det kan det kanskje høres ut som om den går veldig lett rundt når den startes, men det merklige var at den gikk helt fint (med tanke på km tand) når den bla parkert kvelden før. antar at den ikke er å redde men greit å forrhøre seg litt først. kan jo være en bagatell
  5. Hei! 1995mod polo 1.3l (tror jeg) gått ca 200 000km starter ikke, er ikke batteriet rotor eller fordeler, men Olje opp igjenom forgasser og rundt i luftfilter boksen er det noe håp for denne eller er den vrak?
  6. Problem løst. lå minst 20 tråder om dette på imprezadriver.
  7. Hei akkurat kjøpt meg en 2006mod Impreza og den spilleren som fulgte med er ganske triste greier. så den tenkte jeg og bytte. Dette regnet jeg med skulle blir en ganske enkel oppgave, men neida, den spilleren som sitter der ser nesten ut som sitter bak selve "rammen" i dash'n, så noen som har gjort dette før? Ikke min bil på bilde men ilustrerer hva jeg mener
  8. Hei alle sammen, som topic er skrevet så lurer jeg rett og slett på alt ang, denne bilen, og da relativt dyp info, da alt jeg har funnet ut om denne er skrevet på spansk, russisk, osv, Grunnen til denne plutlige interessen for å vite alt om denne lille bilen er at jeg rett og slett har lyst på en og det å få en sånn gammel bil inn i samlingen så trenger man jo å kunne fikse og ordne på den så den blir strøken, så ting jeg hovedsaklig trenger og vite er: -karoserideler -motor deler -slite deler -preformens deler (dempere,fjerer,forgassere,eksos osv) -bremser (hva på hvilken model/passer hvor?) -alt annet dere kan komme på at er kjekt å vite? - feil mangler på denne bilen, -hvor rusten kommer først så hvis noen sitter på noe nyttig info så er det bare å dele det ut her, eller på pm, Og setter veldig gjerne pris på minst mulig oftopic og rare diskusjoner?
  9. hvis du ikke kan en dritt om turbo. så anbefaller jeg deg å søke på turbo her å sitt en uke å les alt om turbo er minst 1000 tråder her ja jeg skrev 1000 om ting ang turbo. så kan du vudere å kjøpe av kameraten din
  10. jeg kan ikke si noe om produkter jeg ikke har prøvd selv men hør feks på bimmers.no sikkert noen der som har prøvd den
  11. da anbefaller jeg deg sterkt å titte litt på både bimmers.no og den svanske siden pure-pf.com/ <- selger også mye trim deler til bmw
  12. er ikke så gammel i gamet jeg heller. har lest til meg mye info og jobbet til meg en del, har lagt det meste av kunskap om toppen på hylla og sitter med bundelen oppover ørene ang det bygget jeg holder på med nå. men ventiler må justeres på nytt mener jeg å huske fra sist gang vi byttet til en kvassere kam på en sierra. men der var jeg mere medhjelper hehe. men hvis du sjekker ut litt på bimmers.no så finner du alt det du trenger av info om det meste ang bmw. så søk litt rundt der så finner du stort sett mere info en du klarer å svelge over,
  13. det med camper og caster på bakhjula skal ikke jeg utale meg noe om har sett mye rart på div e30'r og andre bakhjulstrekkere. men når det gjelder porting og høvling så kan du jo ringe bort å høre hvor mye dem skal ta for det på oslo sylinderservice. som liger på øker'n sjekk ut http://www.sylinderservice.com for mere info der.. å hvis du koster på den et grenrør så anbefaller jeg deg å kaste på deg et helt nytt eksosanlegg hele veien. (såkalt efektanleg (ikke bare bråkepotta bak men nye større rør hele veien 2"-2.5" hele veien og en sikkelig lydemper mitt under og så kan du beholde bråke potta bakerst hvis du vill))
  14. er fordel med å få alle rør like lange og kolektor(der rørene møtes/samles) er sikkelig. for mye tull med et grenrør. så kan man ende opp med minus resultat..for å ta det grovt. men hvis du søker litt rundt på forumet og ellers på nett så står det utrolig mye info om åssen man skal bygge bra grenrør både for turbo motorer og for suge motrer, men et grenrør for sugetrim er vell egentlig ganske rimlige i pris så sjekk litt rundt om hva som er mulig å kjøpe også i samme slengen som du likevell søker rundt etter dokumentasjoner osv på selvbygg av grenrør
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår