Gå til innhold

vwsportz

Bruker
  • Innholdsteller

    904
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Borkenes ved Harstad

vwsportz's Achievements

  1. skulle frytktelig gjerne gjort det hvis ikke motoren står i en golf 1. Nesten alt er koblet opp, men det er enda noen koblinger vi ikke blir helt klok på
  2. hei noen her som vet om sider på nett, med link der jeg kan finne koblingskjema til en golf 2 gti 8 vent (112hk) eventuelt som kan legge dette ut her? sikkert flere som har bruk for dette, jeg for min del venter på Haynes katalog i posten, men dette haster litt
  3. hei plages med innfestningen til avlastningslastventil (fra golf 2 g60) som vi laget til min golf 1 med tanke på skivebremser bak. sitter nå å tenker på om jeg bare skal hente en hel bakstilling fra golf 2 og sveise orginalfestet fra denne rett over på bakstillingen til min golf 1, tenker da på innfestningen til hendelen på lastvntilen. Har sittet å sett litt på bilder på ETKA, men finner ikke tegninger som viser hvordan innfestningen til selveste ventilen er, men regner med at festet går rett i gulvet. altså ett feste i bakstillingen og ett feste i gulvet. på golf 1 mangler imidletidig begge disse festene - alternativ 1: slipe løs feste til lasteventil fra bakstilling fra golf 2, slipe løs det andre festet i gulvet fra golf 2 og sveise disse over på golf 1 bakstillingen og i gulvet. -alternativ 2: bruke en komplett bakstilling fra golf 2 på min golf 1 for å slippe arbeidet over, men er da bakstillingen fra golf 2 plug and play på min golf 1? festet i gulvet må jeg vell her å uansett flytte over, men hadde jo gjort operasjonen litt lettere. innspill?
  4. hei jeg plages litt med ombygningen av bremsene mine og lurer på om noen her kan fortelle meg hva vakumet til bremsekraftforsterkeren på en golf 2 g60 bør ligge på? lurer på om jeg rett og slett ikke klarer å bygge opp nok vakum.. er det forresten noen her som kan fortelle meg om Golf 2 8,16 og g60 har samme bremsekraftforsterker og hovedbremsesylinder takk på forhånd mvh tord eggesvik
  5. eventuelt om det er en differanse til vakumet på en g60 og hva dette isåfall ligger på?
  6. det er forresten ingen her som vet hva vakumet på en golf 2 gti, 8 ventiler bør ligge på, så kan jeg få sjekket dette opp i morgen med en liten måling
  7. nå begynner vi og nærme oss et svar. Alle kalipterne får trykk, men ikke tilstrekkelig. Det har vært noe feil med vakumet på motoren, men når testet dette å det ut til at dette var greit nok, men det skal dobbelsjekkes. vi står da mellom tre hovedproblemstillinger: 1. Fungerer vakumet fra motoren til bremsekraftforsterkeren tilstrekkelig,eller ligger det en feil her? 2. Leverer en golf 2 gti 8ventiler nok vakum til bremsekraftforsterker fra g60 modell? hvis golf 2 gti 8 vent og golf 2 g60 har samme bremsekraftforsterker bør jo ikke dette være et problem, men er denne lik? 3. Har bremsekraftforsterkeren min en aldri så liten lekkasje? 4. Har jeg justert lengden på pedalen for kort/for langt? hvis noen har mulighet å måle staget til bremsekraftforsterker fra en modell med g60, hadde dette vært flott, samt hvor lang braketten er mellom torpedovegg og bremsekraftforsterker, kan hende det er blitt blingset litt her, men pedalsettet er justerbart så med riktige mål blir dette bra hvis det skulle være problemet.. hvis flere melder seg på med gode råd og tips, så vil jo kanskje dette bli en veldig god howto tilslutt, noe som nok letter mange for mange timer med testing og ekstrarbeid
  8. jeg skal teste ut dette.. ja, hvis 16v og g60 modeller har samme rør skal dette være likt golf 1 og tror jeg. -er det noen som kan fortelle meg om det er problematisk å bruke hovedbremsesylinder og bremsekraftforsterker fra passat g60 da dette egentlig er beregnet på ABS? ABS`er ikke montert på golfen å begynner å lure på om det er dette som er problemet..?
  9. Winbern mk1: det ksn fsktisk være dette som er problemet, da motoren faktisk har et problem med vakumet som jeg ikke har fått ordnet enda, dette skal jeg undersøke, har tenkt på dette, men regnet med at jeg uansett ville klare å få pumpa opp tilstrekkelig trykk, men dette skal jo selfølgelig sjekkes. Hadde jo nesten vært litt morsomt hvis dette var problemet etter xxx antall demonteringer av hovedbremsesylindre og kaliptre. Mosk: alle kalipterne er demontert og fikset og skal fungere. tusen hjertelig for hjelpen, kom gjerne med flere tips. Er det noen som kan fortelle meg om det er forskjell på golf 2 gti 16v og passat g60 sin hovedbremsesylinder og bremsekraftforsterker? synes som sagt disse så like ut, men kan jo hende at den til 16v er for liten eller at det er andre forskjeller. hvordan er det foresten hvis jeg bruker et bremsesystem beregnet på ABS, uten ABS tilkoblet. Er det forskjeller på bremsene som kommer med og uten ABS bortsette fra ``ABS sentralen``? Er det noen som vet om det er forskjeller på golf 1 og g60 modeller sine bremserør? mulig bremserørene mine er for små
  10. hei Kanskje det er noen volkswagenguruer som kan hjelpe oss å finne løsningen på vårt lille golf 1 pusslespill. Jeg holder på me en golf 1(83 modell) som er bygget om til 1,8 GTI, 8 ventiler fra golf 2. Holder for tiden på med/plages med bremsesystemet som er blitt bygget om med kaliptere, skiver, brakketter til kalipterne foran (momentum motorsport). Foran er det bremser som sitter på diverse g60 modeller (er vell 280mm), bak er det skivebremser som vell også sitter på diverse g60 og gti modeller, brukte en stk fra golf 2 gti og en fra Passat g60, da det var disse to som var i best stand, disse så imidletidig helt like ut. Håndbrekkwire er hentet fra Scirocco og avlastningsventil (ikke montert enda) mener jeg kom fra en golf 2 g60. Slanger kommer jeg ikke på i forbifarten, men kan sjekke det opp hvis noen mener det kan være aktuelt, alt som er montert ser ivertfall ut til å passe fint. Det er også blitt laget en ny brakett mellom torpedovegg og bremsekraftforsterker da denne ikke passet, og et nytt stag til pedal med justeringsmuligheter. Har to stk bremsekraftforskerere med hovedbremsesylinder, der jeg monterte den som var i best stand da disse så helt like ut, bortsett fra forskjellige produsenter, den ene hentet fra golf 2 GTI og den andre fra Passat g60. Legger ut delenr på delene hvis det kan være til hjelp og kan finne frem de delenr som mangler hvis noen finner det aktuelt. Problemet med bilen er at vi nå har luftet et utall av ganger og fremdeles ikke klarer og bygge opp et tilstrekkelig trykk på pedalen, vi har montert, montert av, plukket fra hverandre og monter xxxx ganger uten resultat. Begynner å lure på om noen av delene vi har brukt ikke er rett for dette oppsettet og om noen kan se noen feil vi tydeligvis ikke har sett. Kan det være at bremsekraftforsterker må kobles til ABS? har vi tatt i brukt en BKF som ikke er stor nok eller lignende av de to jeg ha liggende, selv om disse to så tilnærmet lik ut? Er bremserørene for små? Er slangene for små? Feil lenge på stag til pedal/brakett? har eventuelt justeringsmulighet på staget..eller er det noe annet noen med mer erfaring ser av problemer? begynner å gå veldig tom for ideer nå... Er det noen her som kan lyse vei, hadde det vært til fryktelig stor hjelp da det ikke er langt ifra at bilen blir trillet på havet. Hvis det ikke er tilstrekkelig info lagt ut her, er det bare og spørre. Setter veldig stor pris på alle tips og råd mvh tord Deler/ deler med koder: -bremsekraftforsterker: en stk fra Passat g60, en fra Golf 2 gti -hovedbremsesylinder: en stk fra Passat g60, en fra Golf 2 gti -håndbrekkwire: Scirocco -avlastningsventil: golf 2 g60 (ikke montert enda) -custom justerbart stag fra BKF til pedal -custom feste til BKF mot torpedovegg -brakketer til kalipterne foran er fra momentum motorsport. -foreløpig orginale skiver og klosser (selfølgelig til de nye kalipterne) -bremserør og nipler: orginale til Golf 1 kaliptere: -venstre foran: GIRLING 54 CN 2 2092/5 9206 -høyre foran: GIRLING 54 CN 1 2092/5 2106 -venstre bak: GIRLING 8004 2451-1 -høyre bak: GIRLING 7022 2450-? hovedbremsesylinder: FAG 25L6 65423 Slanger foran: 04/94 1/8 HI Rørene fra kalipterne er koblet til hovedbremsesylinder slik sett forfra: v.uttak fremst: venstre bak h.uttak fremst høyre foran v.uttak bak (nærmest bremsekraftforskerker) venstre foran h. uttak bak (nærmest bremsekraftforskerker) høyre bak anyone?
  11. dette oppsettet blir som det er orginalt på en corrado eller annen bil med g60 motor. Er fire uttak på hovedbremsesylinderen og 4 rør som skal inn. Teorien min er jo den samme med at forbremsene er koblet til foran på hovedbremsesylinderen og bakbremsene bak. Man etter det jeg har klart å se på noen veldig utydelige bilder rørene krysset med en forbremse og en bakbremse foran og visa versa bak. Men hadde vært supert om noen her viste dette med 100% sikkerhet, eventuelt kan ta seg en titt under panseret, så slipper jeg og lufte bremsesystemet et utall av ganger,hehe:)
  12. det blir ikke koblet opp noe abs nei, men er det forskjell på delene med og uten abs? tusen takk for tilbakemelding
  13. hei jeg har et lite problem angående en oppgradering av bremsene på min golf 1. Har kjøpt inn komplette bremser fra corrado med bremsekraftforsterker, hovedbremsesylinder,kaliptere og avlastningsventil. Alt er montert, problemet som gjenstår er at jeg ikke klarer å finne tegninger over hvordan av inngangene på hovedbremsesylinderen som går til hvordan av bremserørene, kan noen corradoguruer hjelpe meg med dette hadde det vært til fryktelig stor hjelp vennligst hilsen tord eggesvik
  14. hei, har begynt å sikle etter et 240z bygg er det noen som har informasjon om hvordan motor vi har mulighet å få disse godkjent med i vårt langstrakte lan
  15. bumper denne, ingen som har bilde av denne avlastningsventilen på golf 1?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår