Gå til innhold

dod

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om dod

  • Bursdag 07/19/1985

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Grand Safari
  • Biltype (eks Audi)
    Pontiac
  • Årsmodell (eks 1995)
    '78
  • Motor (eks 1.6)
    6.6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    /shrug

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Horten

dod's Achievements

  1. - noen som har den minste anelse om hva slags glødeplugger jeg skal ha? De gamle er svert klare for bytting. Har blitt anbefalt BERU, og har finni en i tønsberg som fører dem, men han viste ikke akkurat hva for noe nummer jeg skal ha. Er det noen som vet, eller vet hvor jeg skal lete?
  2. hehe, ble strengt tatt bare bytta med pontiacen, men fikk den på så vis billig. Skulle tro den går for en rundt 40 opp mot 50 hvis jeg skulle solgt den. det skal jeg ikke.
  3. Pontiacen skal beholdes så lenge det ikke skader bilen ;) Bilde av nye bilen: (Hadde det ikke på laptoppen og webservern krangla i natt, så fikk ikke posta) Hel og grei bil, masse plass til masse stasj :D Har blitt litt rust rundt omkring, så håper å finne ett sted innendørs i vinter så jeg får tatt det... har ikke bestemt meg for om jeg vil ha den matt svart eller signal orange(+matt svart panser +svarte detaljer) eller noe helt annet enda (joa lakken ser grei ut på bildene men ikke når du kommer nerme nok ;) ) Noen som vet hvor man kan få tak i "sjalusi"/"laksetrapp"/whatever, de derre covera til bakrutene? Hadde alltid lyst på det til vanen min men den ble igjen i sverige *grml grml grml* men burde ikke chevy van -typen passe? Evt gangstercap, kompressorhorn, orange markeringslys til taket, -og til stigtrinnet? kan Phoenix ha noe sånt ligganes?
  4. mener VIN'et sa at det egentlig var en liten (318 elns) motor i den fra fabrikken. Og da var den gullfarget :p (og med gull-eike-hjul-kapsler ><) Den ser forresten grei ut den, men skulle gjerne hatt den under tak. Husker ikke ang. bremsene, men skal ned til faren min i helga og kan sjekke da. Har altså bytta denne mot suburbanen hans på en måte da jeg skjønte at jeg ikke kom til å få råd til å få denna bilen på veien på en ordentlig måte, og jeg måtte ha en bil for å komme meg på jobben. Motoren er forresten fra '68. Først brukt i en tanks, så i en pansra limmo, før den kom dit. Fikk med en del deler også, edelbrock innsug, noen Holley gassere og noen andre fine ting som satt på en stund. Ble tatt av da de fant ut at 8liter/mila ble litt drøyt i en taxi.. men gikk vist noe vakent :P nå koser den seg på en rundt 2 liter mila men har fremdeles ikke noen problemer med fletting på E18 ^^ Er altså mest min far sin bil nå da, men kommer jeg over noen penger og litt fritid så skal jeg hive meg i gang på denne.. *venter spent på telefon fra Norsk Tipping*
  5. ...og lekebil :P (nei den bulken har jeg ikke sett *retter opp glorien*) Da pontiac'en ble lagt på is i fjor vinter (Litt vell bokstavlig talt) klarte jeg å forelske meg i en Suburban. Etter et lite forhold til den har jeg endelig slått opp med Pontiac'en og bestemt meg for å bli Suburban'er på fulltid. Bilen ble min for noen uker siden :thumb Uansett, har noen spørsmål. Klarer jo ikke å bli *helt* normal, og i tillegg bor jeg midt inne i et fryktelig fint/sossete strøk. Så... *ond kynisk latter* Den har en 6,2l diesel. Statens Ve.. er.. MESTA (?!) har hjulpet lyd-demperene til å slippe gjennom en god del lyd. Men jeg vil ha mer. Men så er jeg ikke så fryktelig inne i det med dieselmotorer. Headers og 3" rett ut? Vil ha.. *kremt* men hva er det grommeste annlegget(altså med tanke på lyd) jeg kan ha på den lovlig og til en normalt overkomlig pris? (Og er sidepipes lov?) Hvor burde jeg henvende meg for å få tak i en god elgfanger? Vil ha noe som ser ut som om det er tatt ut av Mad Max, men som ikke koster skjorta. Naboen har akkurat fått seg push-guard til Q7'en sin og da kan jeg jo ikke henge etter :P Kunne tenkt meg å komme meg litt opp i høyden (er lei av at de i '06 Toyota Landcruiseren på 23" felger sitter like høyt) og har lyst på noe litt større å trille på. Felger har jeg aldri vært veldig interesert i, men dekk liker jeg best store og udiskre. Uten å skifte alle mulige deler, hvor mye kan man gå opp i dekk-størrelse med ett enkelt rammeløft elns? (Altså uten å skifte girkasser og transfer og aksler og oppheng og alt mulig ><) - og ja, skal surre meg inn på ett eller annet 4x4 forum og spørre der også når jeg har tid. Og kanskje det jeg lurer mest på.. er det mulig å montere en aldri så liten kompressor på den? :D Ja, jeg er barnslig. Jeg har ikke tenkt å komme under 10.0 på kvartmila, men litt ekstra dytt opp Lierbakkene hadde vært kos. (Er lei av å se Excusrion'ane turborere seg forbi mens jeg holder lastebilene med selskap fordi en eller annen fjått ikke lot meg bygge opp nok fart på forhånd..). Det er noe eget med den lille rare saken som stikker opp på midten av panseret og gulper luft... (Og ja jeg inrømmer det, skulle vært så utrolig arti å se hva de som eier nyaste Lexusen på ene sia eller nyaste Audi A8'en på andre sia mener om det... :D ) - altså, ikke "mulig" til en hvilket som helst pris. Er det snakk om total motor-transplantasjon? Eller 'bare' bytte noen smådeler? Er altså ikke ute etter allverdens overladning, bare "litt", delvis for litt ekstra bånndrag men "mostly just for the pure fun of it". Angående lyd. Nei, jeg tror ikke det er mulig(as in "tillat"), men altså.. hadde en lekebil en gang der de enkelt og greit hadde kjørt rør direkte opp gjennom panseret(som på bildet over..).. virkelig fri eksos altså.. men.. kun tillat i drømmer i dette landet? (er altså snakk om en bruksbil på hvite skilt ;) ) (Og for de som lurte, Pontiacen er fremdeles i familien og fremdeles i god form, men har blitt litt 'utsatt' på økonomiske grunnlag :/ kjipt å være lerling ^^ ) Ellers er jeg fornøyd med bilen. Er akkurat passe stor, går helt greit og selv jeg må inrømme at det ikke føles feil i det hele tatt å ha en bil som bruker *under* 2 liter på mila. Syns det er den perfekte bruksbilen jeg. Og den er ikke større eller vanskeligere å håndtere enn at den er fryktelig morro med en gang det kommer litt glatt på veien *glede seg til snøøøøøøøøøøøøøø* :D (en god regnskyll gjør egentlig samme nytta, det fant jeg ut i en rundkjøring her om dagen... blei noen ekstra runder rundt der gitt...noen som har sett nyproduksjonen av "Dukes of Hazzard"? - bytt ut chargeren med en suburban (og en tom rundkjøring av den litt større sorten, da.) Var i alle fall ulidelig morsomt helt til fergetrafikken kom og ville ha litt plass. - ja jeg sa jeg var barnslig.
  6. Og husk at en del US biler ble solgt med meget underdrevet antal hester på papiret på grunn av forsikrings-summen. Vet ikke om det gjalt disse bilene også, men mange ungdoms/muskelbiler hadde altså lavt antall hester på papiret slik at flere eiere skulle ha råd til å ha den på veien. - er noe muffens med at den råeste 5,x liters motoren (som gjerne dobla verdien på bilen..) hadde 90 hester mer enn billigste 6'ern ;)
  7. Bilder fra salgsannonsen. Jupp :) Har allerede hatt en '76 Ford LTD I Country Squire og en '77 LTD II i familien.. '76'en hadde foresten en Midland/Modified Cleveland Police Interceptor motor, som i samarbeid med en sær cruisecontrioll ga en intresang flytur over en bakketopp...
  8. Etter å ha knust den Volvo'n ble bilen først kondemnert, men da fagfolk så på det var det "bare" å rette ut en rammevange, og man fant hvist da ut at det var snakk om Bonneville. Den er forøvrig 574 lang, og 213 brei (større enn caprice?)
  9. Først: Hei på alle sammen, akkurat finni detta forumet via Google... kanskje jeg kan få noen svar her.. :) Så: NOS - norsk forhandler? og hva er reglene angående morrogass i norge? Ellers: Akkurat kjøpt ny bil, da jeg flytter tilbake til norge iløpet av kommende uke, og nekter å betale 170'000,- ++ i moms for å få min '88 Dodge Ram 350 van over grensa (kjøpte den for 10'000,- for 2 år siden...) Hvor er forresten den obligatoriske klage-på-norske-anti-amcar-avgifts-regler-tråden? Nybilen er en '78 Pontiac Grand Safari, hvistnok bygd på Bonneville ramme. Eller noe sånt. Det skal vist bare værra 2 igjen i europa av denne typen. 400cid BB, ska værra henta fra en armert limmo. Diffsperre. Bilen skal ha gått som taxi, knust en volvo (:P), deretter som utrykkningsbil og fått dobbelt sett batterier... stått i 6 år, og er nå rimelig shabby.. men med tid og omsorg skal den komme seg i toppform igjen :) planen er å rolig starte med Street Legal racing (ittno fancy, bare morro), lurte på hva man kan/burde gjøre med en sånn motor, ala tenningssystem, kamaksler, stempler, topper, innsug, u name it. Er vel forsåvidt ganske n00b når det gjelder trimning, men lærer fort. Er ikke ute etter en Keith Black-kopi, men et par ekstra hester ved behov hadde vert mojjo :) alt fra grunnlegende til rimelig avansert er interesant... (og var NOS forbudt ved street legal eller ikke?) Kassa er forresten en 400 automat-sak.. holder det? vet at bilen har drept vaffal èn kasse tidligere... da med orginalt innsug(type støpejern og 6 raka rør.. og 8.0l/mil) og gasser.. nå er den såpass strupa at den går på litt over liter'n. Godt nytt år!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår