Gå til innhold

PantheruS

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norway

PantheruS's Achievements

  1. Jeg ville jo annta at lavere turtall vil få ned forbruket, jeg er ikke sikker, men det hadde vært en fordel å fått den til å gå under 2 liter på mila siden jeg har den som bruksbil på sommeren, det er gjort en del med motoren før bilen kom til norge iallefall.
  2. Hei! Jeg har en camaro 72 modell som var lettere trimmet da den kom til norge med litt over 300 hester, bilen er det gjort en god del med, det 350 motor å th-350 kasse som står i. men når jeg kjører fx til sverige å ligger på 3500 omdreininger for å holdeholde strømmen i 110 sona der folk ligger i sikkkert 120-130 jevnt på spidometret, så blir det fryktelig kostbart å kjøre. Har nok nermere 3000 omdreininger når jeg ligger på motorveien i norge i kanskje 100. Har vært inne på å bytte til en th-700kasse, men det jeg lurer på er om det holder å bytte bare kasse, i forhold til utvekslingen på bakakslingen? eller om jeg antagelig må bytte begge deler? Jeg vet ikke hvordan utveksling jeg har i dag.
  3. jeg så litt på noe som heter Toughgard, som skal ha 2 års garanti, å har lest litt om det, kan ikke det være brukbart som lakkforsegling?
  4. Hei! Jeg har en bil som er akkurat 40 år gammel, som er svart metallic med røde skriper over panser, bagasjelokk.... Lakken er hel og fin, med litt småriper, men det vises bare på helt nert hold, å de er minimale, men lakken er orginal, altså 40 år gammel. Jeg lurer litt på hvordan man burde behandle lakken på en gammel bil man vil ta var på, om man tar lakkrens, eller rubber, blir ikke en del av lakken slipt ned for å fjerne riper? I såfall er det ikke best å bare la den være som den er å ikke fjerne noe av lakken? Hva er forskjellen på lakkrens og rubbing? Å heller pollere å vokse den?
  5. Hei, jeg har startet sommerbilen min noen ganger i vinter, å er nå tom for strøm. I morsettning til forrige bilen jeg hadde med optima red top, både side og topp poler, så har jeg nå et duralast med bare side poler, men er det greit ta ut batteriet å la skruene til tilkoblingene til sidepolene stå i, å bare kobble klemmene på den? for de laderne jeg ser på har stort sett vanlige klemmer for topp poler... Hvordan lader kan annbefales? Trenger ikke noen hurtig lader i seg selv http://www.autozone.com/autozone/parts/_/N-5yc1s?itemIdentifier=18327
  6. Her vel kommet frem til det samme, at det må bli nytt batteri litt kjedelig, for jeg skal bytte inn bilen på fredag, å disse batteriene koster jo litt, men de har inne optima red top på torshov på strømmen ser det ut til, finns det noen andre alternantiver til en fornuftig pris? med sidepoler
  7. Jeg har en bil som har blitt st�ende i 5-6 uker som jeg skulle f� start p� i g�r, men n�r jeg vred om tenninga s� slo alt av lys seg av, det var rett og slett d�dt. S� jeg fikk hentet start kabler, ventet ganske lenge f�r jeg pr�vde � vri om igjen, men det ser ikke ut som batteriet har tatt noen ladning i det heletatt. Batteriet som st�r i bilen er av type optima redtop, som skal starte en 8,2 liter v8. Kan det v�re noen ide � f� seg en start hjelp, s�nn liten booster, men det er vel iallefall ikke bra for batteriet? Eller kanskje jeg burde kj�pe meg en lader, lade batteriet over natten � se da. Kan det v�re at det er blitt �delakt, siden det var null effekt med start kabler? Batteriet skal v�re ganske nytt i f�lge tidligere eier.
  8. Takker for tips, skal se om jeg finner meg en som ikke er brukt som firmabil, men privat eid, å brukt til mest muli normal kjøring, så får jeg bare dra å se, å teste litt
  9. pris maks 150 000, når det gjelder årstall, det viktigste er at den ikke har gått for langt, å er strøken teknisk
  10. hei! Jeg tenker å kjøpe meg en hilux på nyåret, til blandet kjøring i by, asfalt, grusvei, lett terreng.. Jeg har tidligere kjørt en 2007 modell 2,5 liter som firmabil et års tid, å vært veldi fornøyd med den, men etter budsjette mitt blir det nok en generasjon eldre. Er det noe spesielt jeg burde tenke på når jeg skal finne meg bil? Det blir vel 2,5 liter med 102 hester som er relevant for meg til den prisen da? Noen feil jeg burde se etter, modeller jeg burde styra unna? Disse er vel kjent for å ruste en del når de går på saltete veier på østlande?
  11. Dette er på en 77 cadillac eldorado, det ser ut som at 2 av listene er limt med et lim som ikke holder.
  12. Jeg har en del halveis løse krom lister som jeg kunne tenke meg å få festet skikkeli, det ser ut som de bare er limt på, da er det vel bare å få vekk mest muli av det gamle lime, å lime på på nytt. Noen som kan annbefale noe lim, eventuelt har noe tips om festing av kromlister?
  13. Takker for svaret, ja, det blir nok en kostbar opperasjon på en gammel bil, menne jeg skal få byttet olje på girkassa, å se om det hjelper:)
  14. Hei! Når det er kaldt sliter jeg med å få bilen i gir, det er også litt vanskeli å få bilen i 2 om jeg ikke har passe turtall, når jeg skal ha den i 1 igjen må jeg stå i ro. 3 - 5 gir fungerer helt fint. Jeg har 0 peiling på bil, så jeg lurer på om det kan være vert å bytte clutch? Eller hva som er årsaken?
  15. Har monomotronic, får ikke sett på bilen før til helga da
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår