Gå til innhold

Arcatus

Bruker
  • Innholdsteller

    79
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Arcatus

  • Bursdag 09/01/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Clio
  • Biltype (eks Audi)
    Renault
  • Årsmodell (eks 1995)
    94
  • Yrke eller sivil status
    Student - Bachelor i elektronikk
  • Motor (eks 1.6)
    1.4

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Laksevåg

Arcatus's Achievements

  1. huff...ikke bra. Kan bli spennende å se hvordan dette utvikler seg..
  2. Vi begynner med en tilståelse. Her løy jeg til dere. Må ha drømt den målingen der... 6volten på "jord" sank til 0 når jeg koblet den til et nytt punkt. Og da ble straks ting litt bedre. Og mye mer forståelig. Det VAR jorden min som ikke var bra nok. Så til dere med Clio der ute, ikke bruk den bolten under bagasjesete som holder bensintanken. Den finner ut at den plutselig ikke vil være med å leke lenger og nekter å være skikkelig festet til chassis. Franske bolter. sukk. Forstår enda ikke hvordan det kunne går fra supert til ubrukelig helt pluselig. Jaja. Laget meg en ny jord i dag, og alt fungerer som det skal. Digg med lyd i bilen igjen og takk til dere for hjelp. :wave
  3. Bare bryt inn alt du orker. Eller det kan vel knapt kalles å bryte seg inn på en så gammel tråd. Prosjektet som jeg snakket om over er intil videre lakt på is... ble bulgaria isteden for ny kasse.. Men hvis noen har noe mer å tilføye så gjør gjerne det!
  4. Sikringen ser også bra ut. ikke blitt misfarget. +'en er schnappy og fin på 12v. Så lenge jeg måler i forhold til noe jordingskabelen ikke er koblet på (siden den bolten som jord kabelen er loddet på tyligvis ikke er i kontakt med chassis. Noe som den er. siden det er en bolt gjennom chassis...) Så måler jeg på kabelen som i praksis er loddet fast på chassis har jeg 6v, men måler jeg på rett på chassis har jeg 12v på pluss Det MÅ jo være noe med den bolten jeg er loddet fast på, men hvordan i alle dager klarte punkt 2 å bli 6v også? Greit nok at det har dukket opp et par franske løsninger når jeg har skrudd på bilen, men jeg går da ut ifra at til og med franske bolter har vett nok til å være i kontakt med chassis! Men fra spøk til hest. Hvordan skjedde dette plustselig? Og hvor i huleste kommer de 6 voltene fra? Hvordan klarer de 6 voltene å være der i det hele tatt? vel.. jeg sier bare :hvaskjera og går å legger meg...
  5. Skal prøve det i morgen. Men det som får hodet mitt til å spinne er dette med at jeg la en ledning til et nytt punkt.. og dette ble da 6v også!
  6. Er en Power Acoustik Gothic OV2-1600 Yes. Du har fortsått meg helt riktig. Jeg har målt dette opp og ned og frem og tilbake. Det burde ikke gå ann!
  7. batteriet er som normalt. viser 12 v mellom polene. jordkabelen er loddet fast, og er en 0avg/50mm kabel Men nei det virker ikke.. forsterken går i protect. Vil tro at dette har noe med at den bare har 6v
  8. For å si det sånn... Det som skjer i bilen min nå bryter med allt jeg har lært og jeg i det hele tatt trodde var mulig. Jeg har altså plutseilig en jordingskabel med 6 volt i forhlod til karosseriet når den er koblet på forsterken. Med plustelig mener jeg at det skjedde etter at jeg berørte pluss kablen med jord på den _andre_ forsterkeren. Tenkte at "f... der røk sikringen" men den overlevde. Javel? Crappy jord tenker dere. Jeg har vanskelig for å tro det siden jeg aldri har hatt problemer med det før og det er en 0avg kabel som er loddet fast i en bolt. Og så er det at ting _virkelig_ blir tøft. Jeg tok en ledning fra nevnte jord-pungt og bort på en annen bolt. Det som skjer er at jeg får en liten gnist og at _dette_ pungtet får også 6v i forhold til karroseriet (En 3.bolt som var i nærheten) I forhold til karroseriet er +'en min 12 volt.. men i forhold til jord-kabelen min er den 6 volt. Dette skal ikke går ann! Hva skjer?
  9. skal ikke gelcoat på tilslutt? sånn som du beskrev det no kommer jo gelcoaten inderst, og der er jo ingen som ser det...?
  10. hm? den tok jeg ikke... da vil du vel kun få en "avstøpning" av ene siden?
  11. Noen som har noen jungeltriks om dette? Det jeg har laget i glassfiber hittil så blir det alltid en liten forkjell på venstre og høyre side av f.eks en hattehylle. Noen tips her?
  12. Se på det som "før" bildet... Satser på å ha allt bygget om i glassfiber innen rudskogen. Hadde aldri rørt glassfiber før jeg lagde den hattehyllen, så jeg vet at den er litt... ugjevn... Bare til å begynne å grise med glassfiber for de som tenker på det. Vanvittig enkelt å få til, og først etter/mens jeg lagde den forstod jeg mye mer av diverse tutorials. - og forresten: bildet er tatt i skogen, så datoen på kamera er litt på bærtur...
  13. datt litt sammen i stolen etter valen og de, men her er det jeg har: 2x Pioneer 305 DVC som drives av en PowerAcoustik OV2-1600
  14. jupps. fine de der. De har vært her før, men sikkert noen som ikke har sett de og kommer til å ha glede av de...
  15. Den er fin! Sitter på jobb no, men kan sjekke nøaktig hva det er når jeg er hjemme i 22-tiden. (gullfisker har fin hukommelse de...)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår