Gå til innhold

zews^^

Bruker
  • Innholdsteller

    893
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om zews^^

  • Bursdag 10/13/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil, motocross
  • Modell (eks S4)
    Rekord
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1985
  • Yrke eller sivil status
    student
  • Motor (eks 1.6)
    2.2i

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Nordmøre

zews^^'s Achievements

  1. Takk for svar. Fant et faststripset rele benevnt EB706 der, begge sikringer var OK så da tenker jeg at det er releet som har tatt kveld... Kan være interessert i å kjøpe rele hvis noen har til overs for en rimelig penge. Bilen ligger for øvrig på finn.no til 5000 dersom noen skulle ønske seg en Stratus som er EU-ok til oktober 2020.
  2. Noen som har peiling på hvor releet til automatiske kjørelys sitter på en 96 modell Chrysler? Har lagt ut bilen til salgs og dagen etter oppdaget jeg at lys foran og bak var borte... Lys foran får jeg ved å skru på lysene manuelt, men ikke bak. Har sjekket sikringer i siden av dashbord og i boksen fremme i motorrommet.
  3. Skal få fikset dette fort ja, liker ikke tanken på å miste bremsene...
  4. Ja det gjør den, så da har jeg en lekkasje. Jeg trodde at man fikk vesentlige dårligere bremser ved lekkasje, men man lærer så lenge man lever :)
  5. For 3-4 uker siden begynte bilen min (99 passat) å ule stygt og jeg fikk opp en varsellampe om at det var lite bremseveske. Har hørt at dette kan tyde på slitte bremseklosser og jeg vet at jeg har forholdsvis nye foran så tenkte at jeg skulle ta en titt på de bak når det blir tid for dekkskifte. Fylte opp ca. 2,5dl bremseveske og alt var iorden. Men nå begynte lampa å lyse igjen, så bilen har "brukt" omtrent 2-2,5dl bremseveske på en liten måned, og jeg har ikke kjørt mye. Jeg driver heller ikke med harde nedbremsinger hele tiden. Siden jeg ikke vet en ting om hvordan bremsesystemet fungerer så lurer jeg på om det kan være lekkasje? Tviler på det siden bremsene funker greit. Er det slitte klosser bak som gjør at den kan "bruke" så mye bremseveske?
  6. Du må få noen som kan å simulere på elementer til å regne ut kasse til deg hvis du skal ha båndpass. Og så det er sagt er både bassrefleks å lukket ubrukelig i denne bilen, så anbefaler båndpass selv om det er vanskeligere å få til kasse.
  7. Mest lyd bruker du faktisk å få ved å snu subbene bakover i mange sedaner er min erfaring om bagasjerommet er tett, altså uten skiposehull. BEST bass er derimot noe annet og i min bil får jeg det med subben vendt oppover eller mot bakseteryggen.
  8. Er ikke nødvendig å borre i disse bilene, du har både airconditiongjennomgang på passasjerside og hull der hjernen er, på sjåførside.
  9. Bare for å skyte inn et spørsmål, hva gjør man når båndpass er uaktuelt i slike biler som E36? Rør og elementer bakover fungerer ikke, så funderer på å prøve å sette røret på motsatt side, for eier vil se subbene når han åpner bagasjeluka.... Og det skal være en enkel kasse.
  10. Du skal få 3 kroner i avslag, hehe :) Skjønner godt at du heller velger en ny når du får såpass bra pris ja.
  11. Ligger en 7900 tilsalgs under kjøp og salg her, nesten ikke brukt da bilen den står i fikk motorhavari helgen etter den ble kjøpt.
  12. Sett deling til 63hz 24db/oktav eller 50hz 24db/oktav, da blir det noe annet skal du se :) Du har nå 80hz og slope 4 ikke sant? Så du ikke har gjort noe feil på slope jeg tenker på.
  13. Dette er en monoblokk! Kobler du en spole til hver utgang får du parallellkobling og 1 ohm. Jeg tror 4 ohm og 500W holder i massevis til vanlig bruk, skal du ha det ekstremt kan du jo prøve 1 ohm, men regner med forsterkeren blir veldig strømtørst da.
  14. Samme gjelder A4, regner med det er statistikk jeg. Flere som krasjer diesel sikkert.
  15. Som jeg skrev så ligger man godt an om begge batteriene er godt ladet hele tiden, det er når de ikke er det du kan få problemer. Over tid dreper det er vanlig batteri lett. Men om man har begge bra ladet hele tiden har man jo nok strøm ifra dynamo. Da er det ikke mye å hente på å ha to batterier kontra et som er bra. Fordelen ligger jo hovedsaklig i at et blir vesentlig nærmere forsterkerne da. Men en ting jeg spekulerer litt på... Er litt på tynn is her nå, men er det noe i at batteriene får raskere selvutlading om du har to ulike batterier koblet sammen? Ingen batterier er "tette". Jeg har sett hva 15mA belastning gjør med 110Ah over to uker, padde flate batterier. Hvor blir strømmen av Morel? ;) Dette går ikke opp viss man regner med 15mA gange tid akkurat, da skulle det holdt nesten et år. Uansett har flere frarådet dette, jeg skal gi meg her nå, men vil ikke anbefale noen å koble ulike batterier sammen om man ikke er klar over konsekvensene. Og ja, jeg er uenig da jeg har sett hva dette gjør i praksis et par ganger. Samt flere forhandlere her skriver det samme.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår