Gå til innhold

Novice

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    900
  • Biltype (eks Audi)
    Saab
  • Årsmodell (eks 1995)
    1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Troms

Novice's Achievements

  1. Bilen var på verksted for ikke lenge siden (2-4 uker) og fikk reparert et eller annet med falskluft og vacumklokken på fordeleren. Var også spor av kjølevæske på sylinder 3. Batteriet ga nok strøm, men det var ikke noe sjangs om at bilen ville starte. Bilen har lekket kjølevæske, men jeg såg ingen spor etter det under bilen. Har det muligens lekket i motoroljen (eller et annet sted?) og kan dette være skyld i at bilen ikke ville starte? Den var muligens litt tungstartet 7 timer tidligere samme dag, men startet da uten noen problemer og gikk som ei klokke. Det var vind, kaldt og snø i går når bilen ikke ville starte. Hva kan være feil? Alle tips tas i mot med åpne armer!
  2. Takker for svarene.. (og tar gjerne i mot flere). Skal se hva jeg finner ut, men synes dette er ganske rart da den både starter og bakker helt fint når jeg skal parkere. Hehe.. nesten slik at jeg mistenker den for å vite når jeg ikke vil at den skal stoppe.. Kan kondensfjerner i bensinen hjelpe litt på problemet? Vi har hatt et veldig varierende vær her de siste ukene (regn, sol, varmt, kaldt, snø). Ellers vurderer jeg å sjekke fordelingslokket og tennpluggene/ledningene, men ser det ikke som sannsynlig at det er noe galt der når bilen starter helt fint. Heller mest mot for lavt turtall ved tomgang og/eller at den ikke klarer å dra rundt "ett-eller-annet" når motoren ikke går hardt nok mens jeg kjører. Kan dette ha noe med generatoren og/eller batteriet å gjøre? Flere tips?
  3. Bil: Saab 900 - 85 modell Problem: Motorstopp under kjøring Motoren bare stopper mens man kjører, spesielt mens man enten girer ned og/eller hvis motoren "bakker" (eller bare kjører på et lavt turtall). Går helt fint å starte bilen og det virker som om den fungerer helt fint om den bare har litt turtall og/eller gass (og/eller chåk). Men når man skal gire ned, bremser, setter bilen i fri, osv.. og det ikke passer at den stopper, så vil den stoppe (men når jeg parkerer bilen så vil den aldri stoppe av seg selv). Men jeg skjønner ikke helt hvorfor den har lyst å stoppe når man girer og ikke når man triller ned en bakke med bilen i gir og på tomgang? Hvis jeg kjører i 15 minutter så har motoren lyst å stoppe (eller stopper) ca 2-3 ganger og da kun etter at chåken er avskrudd. Jeg klarte 2 av de 3 gangene å hindre den i å stoppe med å gi gass da jeg såg at det startet å lyse i displayet (på batteri-tegnet og et annet et, som normalt kun lyser når man starter bilen). Bensinfilteret Jeg mistenker at det må/burde være noe med beinsinfilteret siden den tross alt går kjempefint og normalt med høyt turtall og litt gass (eller chåk)..? Tomgang Kan det at bilen bakker litt "lavt" være en grunn til dette (eller en av grunnene)? Tennplugger Kan disse ha noe å si? Eller? Tennpluggledninger Kan disse ha noe å si? Eller? Generator Jeg tror ikke det er denne, da bilen jo starter helt greit. Eller kan denne ha noe å si? Kjøleveske?? Det var litt lite kjøleveske på bilen, mistenker at denne har forduftet på en litt uønsket måte og hastighet. Fylte etter ny, men det gjorde ikke noe med problemet. Ellers? Er det ellers noe som kan være grunnen til dette problemet?
  4. Bil: Saab 900 - 85 modell Problem: Motorstopp under kjøring Motoren bare stopper mens man kjører, spesielt mens man enten girer ned og/eller hvis motoren "bakker" (eller bare kjører på et lavt turtall). Går helt fint å starte bilen og det virker som om den fungerer helt fint om den bare har litt turtall og/eller gass (og/eller chåk). Men når man skal gire ned, bremser, setter bilen i fri, osv.. og det ikke passer at den stopper, så vil den stoppe (men når jeg parkerer bilen så vil den aldri stoppe av seg selv). Men jeg skjønner ikke helt hvorfor den har lyst å stoppe når man girer og ikke når man triller ned en bakke med bilen i gir og på tomgang? Hvis jeg kjører i 15 minutter så har motoren lyst å stoppe (eller stopper) ca 2-3 ganger og da kun etter at chåken er avskrudd. Jeg klarte 2 av de 3 gangene å hindre den i å stoppe med å gi gass da jeg såg at det startet å lyse i displayet (på batteri-tegnet og et annet et, som normalt kun lyser når man starter bilen). Bensinfilteret Jeg mistenker at det må/burde være noe med beinsinfilteret siden den tross alt går kjempefint og normalt med høyt turtall og litt gass (eller chåk)..? Tomgang Kan det at bilen bakker litt "lavt" være en grunn til dette (eller en av grunnene)? Tennplugger Kan disse ha noe å si? Eller? Tennpluggledninger Kan disse ha noe å si? Eller? Generator Jeg tror ikke det er denne, da bilen jo starter helt greit. Eller kan denne ha noe å si? Kjøleveske?? Det var litt lite kjøleveske på bilen, mistenker at denne har forduftet på en litt uønsket måte og hastighet. Fylte etter ny, men det gjorde ikke noe med problemet. Ellers? Er det ellers noe som kan være grunnen til dette problemet?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår