Gå til innhold

Fritz

Bruker
  • Innholdsteller

    155
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Fritz

  • Bursdag 06/17/1977

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Sverige - Helsingborg

Fritz's Achievements

  1. Mutters kjøpte bilen og alt fungerte som det skulle, men etter en tur i Sverige, så har bilen konstant lavt lydvolume når en bruker radio. CD fungerer uten problemer, jeg finner ikke noe issue med instillinger på radioen. Har prøvd med RDS av\på. Auto volume av\på. alle 3 FM kanaler FM1\FM2 og FMAST. Du kan høre noe svakt når du vrenger lyden til maks, og det er ikke noen mute knap, som jeg vet om. Tar imot alle tips.
  2. Laurel er vel veien og gå ja, om de lurer på hva en Stagea er mener jeg. Stasjonsvogns Laurel, 2.5L singel turbo (RB25DET) med 4hjuls trekk, og om de lurer på om den har noe fancy elektronikk er det jo bare og nevne ETTESA-ETS, ellers så har du ekstrem utgavene, NISMO og Austech 260 RS, med RB26DETT motor. Men slikt jeg har lest på Wikipedia, så har ikke Stagea Super-HICAS, om noen kan bekrefte eller avkrefte dette så hadde det vert ypperlig, da jeg sikkler på en slik bil fortiden. Wiki-on-Stagea: Nissan Stagea - Wikipedia, the free encyclopedia
  3. Jeg har laget en orginal tråd om denne på Forum - Diskusjon.no, men lager en her og, skal prøve og holde den oppdatert: Det har lenge vert rykter om at Mazda skulle komme tilbake med RX7, dette mest pga at RX8 med sin 13B-MSP RENESIS wankel motor ikke var den helt store suksessen som de håpet på. Men, nå virker det som om Mazda har kommet til sansene, RX8 2010 ser ut som en enda mindre "Rotory rocket". Wikipedia skal ha det til at den fremtidige RX8 får både 13b-MSP og 16x (Genesis 2), 16x er foreløpig bare vist frem i Mazda Taika concept bilen. Men dette kan absolutt være hva Mazda trenger for og vise seg blandt de store igjen. Kanskje RX8 enda kan flekke tenner? Mazda RX8 [stealth 2010] Kilde med flere bilder: http://www.autoblog.com/2007/12/10/spy-sho...010-mazda-rx-8/ Mazda Taika Concept (16x Rotor) Takk til Ilir for headsup og Jarbra for feil informasjon om motoren.
  4. Laget orginalt av meg på Forum - Diskusjon.no Tråden modifisert til mest info om bare V-spec. **Oppdatering 11.12.2007 Informasjon om mulig V-Spec model under testing: iSPY - Nissan GT-R V-Spec [2009] - Forum - Diskusjon.no Nissan GT-R V-spec, GOSZILLA ER TILBAKE !! *Oppdatering 28.07.2008: Nissan GT-R R35 V-SPEC Nissan har nå sluppet offisiell info om denne kommende donningen, som også kanskje blir den ubestritte mesteren av Nordschleife for produksjons biler. Bilen får 3.8 liters V6 på ymse 520 hester og 440 lb-ft med torque, vekten er redusert til 3,615 lb (1643 KG). Pris for V-spec er estimert til $130,000 USD, foventet slipp dato er starten av 2009. Venter nå bare og få inn noen offisiselle tall fra Nordschleife angående denne bilen. Nissan GT-R Prototype [Pre production] Nissan GT-R Prototype [black Mask - Final edition] Nissan GT-R [CBA-R35] Nissan GT-R R35 GT500 Nissan GT-R R35 V-spec Kilde om Mines R35: http://www.motorauthority.com/news/coupes/...s-to-the-track/ LA Auto Show kilde med flere bilder: http://www.egmcartech.com/2007/11/19/nissa...year-in-the-us/ Info om bestilling og leveranser: http://www.egmcartech.com/2007/11/26/happy...-on-jan-1-2008/ Kilde for oppdatering: http://www.egmcartech.com/2008/04/07/video...-in-32-seconds/ Kilde for oppdatering 03.05.2008 med press release: http://www.thetorquereport.com/2008/05/nis...nurburgrin.html Kilde for oppdatering 25.06.2008: http://www.worldcarfans.com/9080623.010/ni...ree-at-super-gt Kilde for oppdatering 30.06.2008: http://www.thetorquereport.com/2008/06/200...veries_sta.html Kilde for oppdatering 26.07.2008: http://www.thetorquereport.com/2008/07/nis...le_renderi.html Kilde for oppdatering 28.07.2008: http://www.egmcartech.com/2008/06/13/nissa...debut-expected/
  5. Denne tråden laget jeg først på Forum - Diskusjon.no, men info er alltid greit og ha: Sant, Nissan GT-R (Tidligere kalt Skyline GT-R 06/07) er klar for lansering. Nye websiden dems er oppe og: GTRNissan.com - Klokken viser at bilen er nå offisielt sluppet. Priser: Grundmodellen: $66,675 med alluminiums felger Black edition: $68,580 sammensatte hjul (forget), svart og hvit lær interriør. Premium Edition: $71,870, sammensatte hjul (forget), side airbags, Bose stereo Bilene får 6 externe farger: - Super Svart - Vibrant Rødt - Perle hvit (30k yen option) [bare i Japan ?] - Titanium Grå - Mørk Metal Grå (finnes en kilde som sier at det bare kommer 40 biler med denne fargen) - Ultimate Metal Sølv (300k yen option) [bare i japan ?] Det kommer 2 interiør farger: - Black edition får bare svart - Base & Premium kan velge mellom svart eller grått Ellers: - Chassie coden på den nye bilen er: CBA-R35 - Vekten er omtrent~1590 kg/3500 lbs - Premium edition kommer med Thatcham immobiliser & alarm (mulig og oppgradere på Base & Black Edition) - Premium edition kommer med Bose høyttaler system (mulig og oppgradere på Base & Black Edition) - Premium edition har sete varmer - Side airbag system er mulig og oppgradere til på alle 3 modellene Motor og drivverk: - Motoren blir en VR38DETT (Twin Turbo 3.8-liter V6 med 473 hester og 433 pound-feet m. torque) - Samme motor og ytelse på alle 3 utgaver - En kan IKKE velge manuel girkasse - Titan eksos annlegg - Girkasse: GR6 Dual clutch (Ingen manuel kasse) - Dempere: Bilstein DampTronic suspension system [lagt til 24.10.09] - Bilen kommer med 4 hjuls trekk, og høyst sannsynlig, ATTESA-ETS og SUPER-HICAS. Wikilinker: SUPER-HICAS: http://en.wikipedia.org/wiki/HICAS ATTESA-ETS: http://en.wikipedia.org/wiki/ATTESA-ETS 0-100 - 3.5 sekunder Quarter mile 11.7 sekunder Top fart 192 MPH Bilen skal offisielt vises og slippes på TAS09 (Tokyo Auto Show 2009). Dette er primært Japan specs på bilen, om dette blir forrandret på i EU/USA er ikke kjent. **Oppdatering: 27.11.2007: Bilen er nå straks klar for bestilling, fra og med 1.1.2008 Leveranser forventes og skje rundt Juni 2008. (USA/EMEA) JDM SPEC: Bekreftet out-of-factory dato: Dec 1st~2nd, 2007. Registration date: Dec 7th, 2007. Bilene klare for henting: Dec 14th~15th, 2007 (ca. en uke etter registrering). ***LA Auto Show oppdatering: Bilen ble vist frem i LA, og det er kommet en pris for den amerikanske utgaven, $69,850 for den billigste utgaven, og Nissan USA skal bare importere 1500 stk til Nord Amerika i året. ***Oppdatering 11.12.2007 Informasjon om mulig V-Spec model under testing: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=876575 ****Oppdatering 31.01.2008 Da er Nissan Mines GT-R blitt testet av japanske bilshowet "Best MOTORing", og bilen gjør alt anet enn og skuffe... Bane: Tsukuba Biler: Nissan Mines GT-R, Porsche 911 Turbo, Porsche GT-3, Honda NSX type R og Lamborghini Muircielago superlegaro Vinner var Lambo. MEN !! Nissan GT-R - Tsukuba tid - 1.02 minutter - Raskeste bil bak var Porsche GT-3 som var ca. 7 sekunder bak. Nissan GT-R, en ny legende er født !! ** Sekundære tuneren har vist frem sin bil for Best Motoring, Nissan Amuse GT-R Phantom - 59.479 Tsukuba, bilen var tunet til ca. 503 hester, ny front og bak vinge. **Oppdatering 03.05.2008: NY TID PÅ NORDSCHLEIFE !!! Da Nissan var frustrerte over den forrige tiden de greide, og har nå satt en tid som beviser at GT-R er verdig navnet den har fått. Nissan GT-R R35 [CBA-R35] Nordschleife tid: 7:29 Tiden er uten video for øyeblikket, men dette setter Nissan i ett helt nytt lys. Offisielle tider fra Norburgring Nordschelife: 7:24 Lexus LF-A Concept 7:25 Nissan GT-R V-Spec 7:27.82 Pagani Zonda F Clubsport 7:28 Porsche Carrera GT 7:29 Nissan GT-R 7:32 Porsche 997 GT2 2008 7:34 Koenigsegg CCR Nå gjenstår bare for Nissan og sette GT-R V-Spec forran Lexus LF-A. *Oppdatering MK2 Link levert av Rebel-Rider: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpr...nissan_gtr.html ***Oppdatering MK3 Bilen er offisielt sluppet. Linky: http://www.thetorquereport.com/2007/10/all...ficially_u.html ****Oppdatering 18.12.2007: Mines og Top Secret (Fusion) er de første tunere som har fått sine hender i en GT-R R35, og Mines har allerede hatt sin første test på Tsukuba med R35, og bilen greide imponerende 1m 3.1s rundt banen, og ligger dermed forran Lamborghini Galardo's 1m 3.6s, men bilen har fremdeles mye og leve opp til, Mines R34 har en utrolig tid på 57.7s rundt Tsukuba. Mines har enda mye arbeid med bilen, de skal få inn oppgradert ECU, High-flo filter, mere åpen eksos, oppgraderte dempere i sammarbeid med Einbach. Lite informasjon er kommet frem om hester, men Mines er berømt for og ha rask aksellerasjon, og ha så mye av motoren så orginal som mulig. Top Secret (google: Skyline 328) er mere berømt for og ha mest mulig hester i en motor, og dem's 328 KM/H skyline har vel over 1200 hester, 3 bensin pumper og går som dere får sett av videoen, som ett olja lyn, og dems kommende R35 vil garantert ikke skuffe. ***Oppdatering 07.04.2008 Amerikanske magasinet "MotorTrends" har fått henda i den amerikanske versjonen av Nissan's GT-R, og fått gjort endel tester på maskinen. 0-100 på svindlende 3.2 sekunder, en uke tidligere hadde magasinet CARandDRIVER 3.3 sekunder på 0-100. Og med dyno test til og bekrefte ryktene. US spec GT-R: 507 hester og 500 lb-ft med torque ved 3,200 rpm. Sjekk Motor Trend videoene her: http://www.youtube.com/results?search_quer...mp;search_type= **Oppdatering 25.06.2008: Nissan har laget en Super GT500 versjon av GT-R R35, denne bilen er med i super touring løpene i Japan og har virkelig vist at Nissan er tilbake i topp siktet. Etter og ha slitt flere år mot både Toyota Supra og Honda's NSX, har nå Nissan tatt sin 3 seier av 4 mulige i årets sessong, og sin andre 1-2 plasering i disse løpene, nermeste konkurent er en Lexus SC430 som ligger like bak på rankingen. Systemet er noe av det samme som i WTCC, bilen får mere vekt ettersom de vinner mere, derav så vil det føre til en utjevning av racingen, bare skilt av skillene til div sjåfører. Oppdatering 30.06.2008: Da er bilen klar for utsending, og kan hentes i nærmeste butikk den 7. Juli. Desverre, så er alleredet 70% av bilene solgt, så det kan hende en må annskaffe seg bilen gjenom alternative kanaler. Oppdatering 26.07.2008: Rykter, rykter, rykter.... Ok, først..Det kommer så absolutt ingen 4 dørs versjon av GT-R R35, dette pga at det vil bli lagt til forr mye vekt til bilen. Det var spekkulert nemmelig at det skulle komme en 4 dørs Infiniti GT-R, men dette har altså nå Nissans CEO blankt avvist. MEN, når rykteballen har startet og trille, såtar det god tid før det stopper, og nå er det Nissan GT-R Cabriolet som er i vinden. AutoJunk.nl har tilogmed gått så langt at de har laget en rendring av bilen. OK, bildet ser heftig ut, men igjen, dette vil bare gjøre bilen tyngre igjen da den må avstives på andre måter når det ikke er noe hard top på den. Så la oss håpe og be om at dette også bare er noe idiotiskt rykte og forblir ett rykte... *Oppdatering 28.07.2008: Nissan GT-R R35 V-SPEC Nissan har nå sluppet offisiell info om denne kommende donningen, som også kanskje blir den ubestritte mesteren av Nordschleife for produksjons biler. Bilen får 3.8 liters V6 på ymse 520 hester og 440 lb-ft med torque, vekten er redusert til 3,615 lb (1643 KG). Pris for V-spec er estimert til $130,000 USD, foventet slipp dato er starten av 2009. Nissan GT-R Prototype [Pre production] Nissan GT-R Prototype [black Mask - Final edition] Nissan GT-R [CBA-R35] Nissan GT-R R35 GT500 Nissan GT-R R35 V-spec Onboard LCD skjerm Gir Kilde og side for info på engelsk: http://www.thetorquereport.com/2007/09/nis...cial_gtr_g.html Oppdatert info og interiør bilder: http://www.edmunds.com/insideline/do/News/...photopanel..1#3 Mines R35: AutoJunk.nl-s Nissan GT-R R35 Cabriolet [rendering] Kilde om Mines R35: http://www.motorauthority.com/news/coupes/...s-to-the-track/ LA Auto Show kilde med flere bilder: http://www.egmcartech.com/2007/11/19/nissa...year-in-the-us/ Info om bestilling og leveranser: http://www.egmcartech.com/2007/11/26/happy...-on-jan-1-2008/ Kilde for oppdatering: http://www.egmcartech.com/2008/04/07/video...-in-32-seconds/ Kilde for oppdatering 03.05.2008 med press release: http://www.thetorquereport.com/2008/05/nis...nurburgrin.html Kilde for oppdatering 25.06.2008: http://www.worldcarfans.com/9080623.010/ni...ree-at-super-gt Kilde for oppdatering 30.06.2008: http://www.thetorquereport.com/2008/06/200...veries_sta.html Kilde for oppdatering 26.07.2008: http://www.thetorquereport.com/2008/07/nis...le_renderi.html Kilde for oppdatering 28.07.2008: http://www.egmcartech.com/2008/06/13/nissa...debut-expected/
  6. Tusen takk, greit og ha noe for oss som har ville våte drømmer om Skyline og GT-R.
  7. Ser dere ikke har fått opp en kattegori om denne enda, ett ypperlig forum for henting av ideer og fremtidige kjøp. Mange ser jo på Nissan GT-R som en Skyline, men nå er ikke den nye Nissan noen Skyline, ny chassie kode og ny look, noe som jeg mener fortjener en egen "GT-R" kattegori i Nissan forumet. Litt info om bilen som jeg lagde på http://www.diskusjon.no: Sant, Nissan GT-R (Tidligere kalt Skyline GT-R 06/07) er klar for lansering. Nye websiden dems er oppe og: GTRNissan.com - Klokken viser at bilen er nå offisielt sluppet. Priser: Grundmodellen: $66,675 med alluminiums felger Black edition: $68,580 sammensatte hjul (forget), svart og hvit lær interriør. Premium Edition: $71,870, sammensatte hjul (forget), side airbags, Bose stereo Bilene får 6 externe farger: - Super Svart - Vibrant Rødt - Perle hvit (30k yen option) [bare i Japan ?] - Titanium Grå - Mørk Metal Grå (finnes en kilde som sier at det bare kommer 40 biler med denne fargen) - Ultimate Metal Sølv (300k yen option) [bare i japan ?] Det kommer 2 interiør farger: - Black edition får bare svart - Base & Premium kan velge mellom svart eller grått Ellers: - Chassie coden på den nye bilen er: CBA-R35 - Vekten er omtrent~1590 kg/3500 lbs - Premium edition kommer med Thatcham immobiliser & alarm (mulig og oppgradere på Base & Black Edition) - Premium edition kommer med Bose høyttaler system (mulig og oppgradere på Base & Black Edition) - Premium edition har sete varmer - Side airbag system er mulig og oppgradere til på alle 3 modellene Motor og drivverk: - Motoren blir en VR38DETT (Twin Turbo 3.8-liter V6 med 473 hester og 433 pound-feet m. torque) - Samme motor og ytelse på alle 3 utgaver - En kan IKKE velge manuel girkasse - Titan eksos annlegg - Girkasse: GR6 Dual clutch (Ingen manuel kasse) - Dempere: Bilstein DampTronic suspension system [lagt til 24.10.09] - Bilen kommer med 4 hjuls trekk, og høyst sannsynlig, ATTESA-ETS og SUPER-HICAS. Wikilinker: SUPER-HICAS: http://en.wikipedia.org/wiki/HICAS ATTESA-ETS: http://en.wikipedia.org/wiki/ATTESA-ETS 0-100 - 3.5 sekunder Quarter mile 11.7 sekunder Top fart 192 MPH Bilen skal offisielt vises og slippes på TAS09 (Tokyo Auto Show 2009). Dette er primært Japan specs på bilen, om dette blir forrandret på i EU/USA er ikke kjent Nissan GT-R Prototype [black Mask] Nissan GT-R [CBA-R35] Kilde og side for info på engelsk: http://www.thetorquereport.com/2007/09/nis...cial_gtr_g.html Oppdatert info og interiør bilder: http://www.edmunds.com/insideline/do/News/...photopanel..1#3 **Oppdatering MK2 Link levert av Rebel-Rider: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpr...nissan_gtr.html ***Oppdatering MK3 Bilen er offisielt sluppet. Linky: http://www.thetorquereport.com/2007/10/all...ficially_u.html
  8. Hiver opp infoen jeg la ut på http://www.diskusjon.no: Sant, Nissan GT-R (Tidligere kalt Skyline GT-R 06/07) er klar for lansering. Nye websiden dems er oppe og: GTRNissan.com - Klokken viser at bilen er nå offisielt sluppet. Priser: Grundmodellen: $66,675 med alluminiums felger Black edition: $68,580 sammensatte hjul (forget), svart og hvit lær interriør. Premium Edition: $71,870, sammensatte hjul (forget), side airbags, Bose stereo Bilene får 6 externe farger: - Super Svart - Vibrant Rødt - Perle hvit (30k yen option) [bare i Japan ?] - Titanium Grå - Mørk Metal Grå (finnes en kilde som sier at det bare kommer 40 biler med denne fargen) - Ultimate Metal Sølv (300k yen option) [bare i japan ?] Det kommer 2 interiør farger: - Black edition får bare svart - Base & Premium kan velge mellom svart eller grått Ellers: - Chassie coden på den nye bilen er: CBA-R35 - Vekten er omtrent~1590 kg/3500 lbs - Premium edition kommer med Thatcham immobiliser & alarm (mulig og oppgradere på Base & Black Edition) - Premium edition kommer med Bose høyttaler system (mulig og oppgradere på Base & Black Edition) - Premium edition har sete varmer - Side airbag system er mulig og oppgradere til på alle 3 modellene Motor og drivverk: - Motoren blir en VR38DETT (Twin Turbo 3.8-liter V6 med 473 hester og 433 pound-feet m. torque) - Samme motor og ytelse på alle 3 utgaver - En kan IKKE velge manuel girkasse - Titan eksos annlegg - Girkasse: GR6 Dual clutch (Ingen manuel kasse) - Dempere: Bilstein DampTronic suspension system [lagt til 24.10.09] - Bilen kommer med 4 hjuls trekk, og høyst sannsynlig, ATTESA-ETS og SUPER-HICAS. Wikilinker: SUPER-HICAS: http://en.wikipedia.org/wiki/HICAS ATTESA-ETS: http://en.wikipedia.org/wiki/ATTESA-ETS 0-100 - 3.5 sekunder Quarter mile 11.7 sekunder Top fart 192 MPH Bilen skal offisielt vises og slippes på TAS09 (Tokyo Auto Show 2009). Dette er primært Japan specs på bilen, om dette blir forrandret på i EU/USA er ikke kjent Nissan GT-R Prototype [black Mask] Nissan GT-R [CBA-R35] Kilde og side for info på engelsk: http://www.thetorquereport.com/2007/09/nis...cial_gtr_g.html Oppdatert info og interiør bilder: http://www.edmunds.com/insideline/do/News/...photopanel..1#3 **Oppdatering MK2 Link levert av Rebel-Rider: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpr...nissan_gtr.html ***Oppdatering MK3 Bilen er offisielt sluppet. Linky: http://www.thetorquereport.com/2007/10/all...ficially_u.html
  9. Fritz

    gtr r33

    I Norge er mye variabelt, koster en avgift fra 1.5-2 liter, så en avgift fra 2-2.5 så en fra 2.5-2.6....latterlig system i Norge. Her i Sverige: Skyline GT-R 32 fra 90.000 og opp Skyline GT-R 33 fra 120.000 og opp vel. GT-T 34 ligger på samme nivå. GT-R 34 ligger på 400-500.000,- sek.
  10. Fritz

    gtr r33

    Nice bil, meget nice indeed. kjør forsiktig :-)
  11. vakker, vakker, vakker...
  12. hva betaler en i forsikring på Stagea?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår