Gå til innhold

Mad-Ass

Bruker
  • Innholdsteller

    665
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mad-Ass

  • Bursdag 01/25/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Volvo
  • Modell (eks S4)
    740
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Volvo Servicetekniker
  • Motor (eks 1.6)
    B234F
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Add-on
  • Fylke
    Sogn og fjordane

Contact Methods

  • MSN
    madass666@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • Bosted
    fra kilden under isbreen, Olden

Mad-Ass's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Gå inn på alternativ utregning på tollvesenet sine sider. Da får du en mer nøyaktig utregning http://toll.no/templates_TAD/RegistrationTaxAlt.aspx?id=117403&epslanguage=no
  2. Gå over loddingene med loddebolt og se om det hjelper.
  3. Turbokonverting er vel heller en stor jobb på denne. Har vel regina innsprøytning regner jeg med.
  4. Hvor finner jeg motorstyrenheten til min 05 Vectra C (Z19DT)?
  5. Er ikke ute etter verksteder som kan gjøre jobben, det skal jeg klare selv, men er ute etter internettsider som selger evt monteringssats til denne bilen. Fann en side som solgte originaldeler til opel, men for en billigere penge enn forhandlerene. Denne siden hadde monteringssett, men finner den ikke igjen. Spørsmålet mitt er også om dette var å få originalt. Ønske er å kunne stille inn timeren i instrumentet i bilen.
  6. Heisann. Noen som vet hva som skal til for å kunne få timer/tidsur på den originale dieselvarmeren som er i bilen? Må det monteres egen vannpumpe eller finnes dette allerede montert? Regner med at det er mulig å få inn tidsur via displayet i bilen og at dette må programmeres på verksted. Er lite kjent med disse bilene, men vurdere kjøp av en 2005 modell Vectra C GTS 1,9DT
  7. Med tanke på "treig" starter: Hva salgs batteri kjører du med? Biltemabatteri fungerer svært dårlig i kulde. Jeg selv hadde svak starterstrøm i kulde med gamle-batteriet mitt (ukjent merke, 62Ah / 300 Amp). Kjøpte meg Sønnak Superline 74 Ah/ 680 Amp. Funker gull :)
  8. Med Pentaveiv har du jo 2.5 liter uten å borre
  9. Ønsker å kjøpe gasswire til 740/940 GLT?
  10. Selve kamhjulet koster vel rundt 2000 kr. Er en litt arbeid å bytte dette hjulet, da både kam og veiv må (bør) låses av. Husker ikke standardtiden på dette, men er jo bare å ringe til verkstedet å få en pris, evt høre med flere. Er ikke noe farlig å kjøre med, men lyden vil bli verre og du vil miste motoreffekt etterhvert.
  11. Er jo bare å ringe biltilsynet å høre. Om du kjenner noen som har foretatt motorbytte tidligere, kan kanskje han/hun anbefale/fraråde hvem du bør prate med på BT. Jeg selv kom i kontakt med en veldig hyggelig kar, som er behjelpelig med det meste:)
  12. VVT hjul. Helt vanlig feil. Er kamhjulet på innsuget som må byttes. Det inkluderer også reg.reimskift.
  13. Som regel feil på VVT hjul. Dette vil gi feilkode på omstillingsventilen. Har du ulyder på tomgang?
  14. Ganske seig den 2,5 literen da, men ikke noe hissig motor på noen måte. Kan virke som at 2 literen ofte bruker med olje. Ville definitivt satset på 2,5 - mulig noe mer drivstoffslukende
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår