Gå til innhold

BurnPr00f

Bruker
  • Innholdsteller

    2,438
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om BurnPr00f

  • Bursdag 09/21/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    damer & brennvin'
  • Modell (eks S4)
    940
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Motor (eks 1.6)
    2,4Turbo
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    konfilter og eksos ja, hehe
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • MSN
    daniel-novak@hotmail.com
  • Bosted
    Kongsberg/Hønefoss

BurnPr00f's Achievements

Generalløyntant

Generalløyntant (12/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Lag en tråd om bilen da vel, men no bilder og stæsj;) ->Film film film, jeg vil se svartskodda bak oljebrenner'n ;D
  2. Når du allerede har gjort det du har nevnt over, så regner jeg med du har kasta på en større turbo og alu-cooler. Grenrøret er flaskahalsen da. Saken er å bygge grenrør med minst mulig restriksjon ogse kaste på en stor nok turbo, som lader max ca rett før 3000rpm. Også videre justere dieselmengden i forhold til turbotrykket. Rulle er jo det beste. Bør få greit over 200 diselhester med det oppsettet. Girkassa/clutch pleier somregel å gå til hælvette først...
  3. Er det clutchhus til diesel motor på den?? Hvis ikke ere uninteressant...
  4. Har handla en som har stått på 940TIC, men sku gjerne hatt clutch-hus og div, eller en havarert m46 som har stått på f-eks 240 diesel hadde vært flott:)
  5. Trenger en M46 Overdrive-kasse i bra stand. M46P kasse med alu-hus er å foretrekke, men alt av interesse. Bør befinne seg i Buskerud/oppland/telemark... Kassa skal brukes på Volvo D6, men det spiller ingen rolle hvilken bil kassa har sitti i fra før! Er i utgangspunktet ute etter å få kjøpt en så fort som mulig. Men kan gjerne bytte da jeg har en M47 liggende med mellomlegg etc... Send meg en PM!!! Mvh: Daniel
  6. vinge kjøper man hos volvo / bcb / realcar. 740 og 940 er samma greiene rails fra 940 passer... de fleste senkesett senker akkurat samma er vel 4cm tror jeg, er vel bare å kjøpe dem billigste, kvaliteten er omtrent den samme på fjærene... Er demperne som koster...
  7. Boksen til høyre sett forfra bilen, som motstandene til dysene er koblet til, mener jeg å huske. Er hvertfall en blank boks der ovefor batteriet. Er det ikke direkte forbindelse til jord/chassi fra denne boksen, så får du ikke start/åpna dysene i det heletatt. Kan jokke så mye på starter'n som du vil:P men skjer ikkeno hehe
  8. Det kommer seg. Har også ett gammalt vrak av en 940tdi som jeg bruker hver dag. Tipper min har gått snart 700 tusen, da forrige eier byttet instrumentpanelet så vet ikke eksakt. De bilene er jo udødelige, bare dem får pleia si regelmessig. tann-reimer, olje, og filtere samt glødeplugger, ved intervall så ere gjort:) Har herja mye med min, funker utrolig nok fortsatt like bra som da jeg kjøpte den for noen år sia, bortsett fra att kassa mi synger på siste verset:P hehe
  9. Jordinga av boksen i motorrommet da?
  10. Dagen:D Har en gammal 940 Turbodiesel her som har gått langt og lengre enn langt. Bytta clutch til sachs racing for en måned siden, og nå vare tydligvis kassa sin tur og... Jævli vanskelig å få i 3:a giret og første er og inniblant vanskelig... Spørsmålet er: Passer alle m46 kassene på diesel-motoren, tenkte på å demontere clutch-huset og flytte det over...? om det går da.. såvidt jeg har sett så er clutch-huset løst, dvs skrudd fast til kassa, så det kan demonteres fra kassa...? Noen som vet?? Har en m47 liggende, går det ann å bruke denne med en annen mellomaksling?? Hvis jeg flytter over clutch-huset, om det lar seg gjøre her og?? Hadde vært fint å hørt noen erfaringer her... ------------------------- Selv mener jeg at 700 og 900 serien med diesel er klass like på det meste med tanke på lengden på mellomakslinga og forstillinga... i 240 går vel diesel-motoren rett nedi uten å bytte forstilling, men på 7 og 900 må man bytte forstillinga og tror jeg. Erfaringa fra clutch-byttinga er at lamellen er "spesial" på diesel, den bygger ca 1cm omtrent mer enn på vanlig bensin. Ellers tror jeg det er samma byggemåla på svinghjulet bare at det er litt mer massivt, samt stansa inn strek for timing av reg-reima. Er noe lenger clutch-hus, samt andre skruefester da starteren sitter på feil side og litt plukk:P ---derfor kan man bruke trykkplate fra vanlig bensinturbo, men dog bygger lamellen mer, da veit dere det og, hvis dere lurte... På forhånd takk følkz! P.S: Har noen en kasse som er i bra stand som de vil selge for en vettu' pris, så send meg en pm!!
  11. hei, titta innom her. detta blir gromt. Så det var snakk om 2,5 og 3liter'n fra 960 her tidligere i tråden... Hva med å sette kompressor på en slik en, det kan da umulig være allverden av jobb... Driver å lurer på kompressor på D24'en jeg har liggende, for å få javnt drag helt fra bunn av... time will show... Kjøpt hus ja...Stå på!!
  12. Den originale turboen henger ikke med lenge. Lader 1bar originalt. med den originale er ca 1,25 max, samt at intercooleren sprekker. Greieste er nok å oppgradere til T3 trim60 eller super60, eller annet en føler for... Grommeste hadde jo vært å lage skikkelig grenrør.. er mye å hente på det mener jeg...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår