Quattro73

Administrator
  • Innholdsteller

    14,710
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    118

Quattro73 vant dagen sist August 7

Quattro73 hadde mest likt innhold!

Om Quattro73

  • Rang
    Administrator
  • Bursdag 05/24/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Strikking, brodering og hekling ;)
  • Modell (eks S4)
    C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker og maskintekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    +12 hk dekaltrimming, +30hk tennplugger, +50hk luftfilter og +20 hk bromlepotte ;o)
  • Fylke
    Vestlandet

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.keepandshare.com/visit/visit_page.php?i=1679968&cat=0&fclick=y
  • Bosted
    Haima

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest

Nylige profilbesøk

1,144 profilvisninger
  1. Melder du deg inn i VACN så får du 44% rabatt på olje hos MECA, noe som tilsvarer rundt kr 150 per liter for Mobil ESP 1 5W-30, som har 507.00 godkjenning.
  2. Napping på flat vei, på lavere turtall, kan skyldes EGR som er kokset. Siden motor går normalt etter at den er stoppet, kan det tyde på at det også ligger inne en feilkode. Ville startet med en diagnose, samt utlesing av måleblokker. BTW, aldri stopp motoren rett etter belastet kjøring, da knekker du turboen!
  3. Er vel tre stk rundt deg ;)
  4. Ok, hvordan står merket på kammen?
  5. Jo, er nok av de som kjører 30k på oljen, med de følger det får. VW 506.01 er vel noe bedre enn 507.00, men ikke for bruk sammen med DPF.
  6. Såvidt jeg kan se, 17,46 stempel på de med lastventil. Kikk under bilen og se om det er slik på din, noe jeg antar.
  7. Oversikten sier Camry 1998 og etter har OBD2, ikke de før. https://www.outilsobdfacile.com/location-plug-connector-obd/Toyota-camry-v50
  8. At reléet er årsaken til at sikring røyk er ikke sikkert, men kan ikke utelukkes.
  9. 00515 no signal betyr nok defekt hallgiver, så sant ledningsnett til ECU er ok. Kjenner ikke så godt til AHL, men trodde ikke man fikk startet motor dersom hallsensor var defekt. Husk at denne feilen alltid kommer opp dersom motor ikke er startet.
  10. Bensinpumpereleet skal legge inn 1-2 sekunder når tenning skrues på, for så å legge inn igjen når hallgiver sender ut pulser. Bytt bensinpumperele, står i sikringsboksen under panseret.
  11. Det greieste er forhandler (delelager), de har liste over de bolter du trenger for denne jobben.
  12. Bolter mm kjøper du på Møller, noen av de er nokså spesielle. Alt som er strekkbolter må byttes, dvs alt ifm motorfeste, unntatt de tre mot blokka. Husk å bytte vannpumpe samtidig som reim og strammer.
  13. 98 og 102 graders termostat? Det var da veldig. Min erfaring er mellom 87 og 92 graders termostat på VAG.
  14. Sjekket igjen på onlinelatalogen til MECA, ingen termobryter til din. Høres høyst unormalt ut at vifta skal gå 10 sekunder i slengen, kan da ikke kjøle ned innholdet så fort vel? Er vel hysteresen til bryteren som er svært innsnevret?
  15. Høres ut som feil på bensinpumperele ja. K-Jetronic motor? Relet står vel i sikringeboksen under panseret, et stort rele.