Gå til innhold
Bilforumet.no

Quattro73

Administrator
  • Innholdsteller

    14,796
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    134

Quattro73 vant dagen sist Oktober 13

Quattro73 hadde mest likt innhold!

Om Quattro73

  • Rang
    Administrator
  • Bursdag 05/24/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Strikking, brodering og hekling ;)
  • Modell (eks S4)
    C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker og maskintekniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    +12 hk dekaltrimming, +30hk tennplugger, +50hk luftfilter og +20 hk bromlepotte ;o)
  • Fylke
    Vestlandet

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.keepandshare.com/visit/visit_page.php?i=1679968&cat=0&fclick=y
  • Bosted
    Haima

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vest

Nylige profilbesøk

1,418 profilvisninger
  1. Straight pipe

    Som sagt, få en som kan sveise til å stille inn apparatet for deg. Er også mye mulig et brukt fungerende apparat hadde gjort bedre jobb enn et nytt fra biltema.
  2. Straight pipe

    Det er mengdevis! Strømmen kommer an på hvilken/hvor tykk tråd du bruker (MIG). Eksosrør har tynt metall, mye strøm her og du brenner hull. Med pinner kjører jeg på 30-35A.
  3. Straight pipe

    Et lag med eksospasta på før skjøt monteres og det blir tett. Er en smal sak å sveise eksos, når man vet hva man driver med. Har selv sveiset mye eksos med pinneapparat, da må man være ekstra forsiktig ellers brenner man bare hull i rørene. Med MIG som du linket til er det mye enklere, få noen (som kan sveise) til å stille inn apparatet for deg, samt gi tips til sveising, så kan du trene i vei :)
  4. Straight pipe

    Hmmm. Jo tynnere metall, jo verre å sveise. Har du null erfaring med sveising så tren deg på noe annet før du begynner på eksos. Kjøp gjerne rørbiter og tren på de, når du vet hva du driver med kan du begynne på bilens eksos ;) Husk at skjøter kan fikses med eksosskjøter som ikke krever sveising. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Eksosanlegg-ovrig/Skjoteror-2000018900/ Hva gjør du når du kommer i teknisk kontroll? Med rakrør?
  5. Selges: Felger Viper 16 4*100

    Bredde, boltsirkel og innpress er greit å få med ;)
  6. Høres ut som defekt hjullager. Har du noenlunde peiling så skifter du dette enkelt selv. Om ikke så får du fastpris på dette hvor som helst.
  7. Katalysator på 2010 Polo 1,6 TDI

    Ikke sikker på hvordan dette er bygget opp på din, om det er på 'gamlemåten'. Har du defekt formotstand så skal vifta (kun) fungere på fullt, så sant ikke også temperatursikring er defekt. Fungerer den ikke i det hele tatt så ville jeg sjekket om viftemotor går om man kopler 12V direkte på den - får da vite om det er motor eller regulering som er defekt.
  8. Søker tips

    Lydendring når VNT som regulerer?
  9. Katalysator på 2010 Polo 1,6 TDI

    Forstår. Uansett, begynn å ta diagnose, er det lureste :)
  10. Katalysator på 2010 Polo 1,6 TDI

    Ta diagnose, er lambda etter kat som forteller om kat er defekt, men feilen kan like gjerne være lambdaen. Du er sikker på at det er symbol for kat, og ikke DPF?
  11. Vurderes solgt: Audi 100 2.3E (med futt i)

    En liten oppdatering. Da har bilen fått ny olje og oljefilter, kun kjørt 1500 km siden sist bytte. Så nei, bilen er ikke mye i bruk, står stort sett i garasjen ;) Kjørte så til en motorguru av gamleskolen, han sjekket og lyttet med stetoskop og foteller at motor ikke har rådebank, noe som forandrer saken - nokså vesentlig. Dog er det lyd fra en ventilløfter, ikke vanlig ventiltikking, muligens fordi det er montert hardere ventilfjærer enn originalt.
  12. Nissan primera som er litt rar

    Det eneste fornuftige å begynne med - er å ta diagnose. Det gjelder også ABS-lyset, som mest sannsynlig skyldes brudd i kabel til en ABS-sensor eller feil på selve sensoren/defekt ABS-ring/reluktor... Ta diagnose :)
  13. Motorproblemer, 1.2 l bensin 2003

    Luftmengdemåleren som tuller? Som Jesper sier, det blir bare håpløs gjetting.
  14. Målte på min 05 SB 8P nå, ca 36 cm fra navsenter til skjermkant.
×