Gå til innhold

henning_dt85

Bruker
  • Innholdsteller

    1,353
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om henning_dt85

  • Bursdag 11/17/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    biler,mekking og damer
  • Modell (eks S4)
    GOLF
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1978
  • Yrke eller sivil status
    VK1 skade og lakk, rud vgs
  • Motor (eks 1.6)
    1.5
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    golf 1, Rustsveist, mangler lakk :(, masse krom da :)

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Bærum

henning_dt85's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. ja det er nok mulig, men det er bare å finne ut hvor? det er det jeg lurer på. Evighetsmaskin ja hehe.`Ta ut nøkkelen og låse bilen, så kommer jeg til varm bil neste morgen hehe. Synes det er merkelig, faktisk usannsynlig at den lille krypstrømmen som var i kabelen, bare på det hundredelssekundet kan klare å fysisk brenne av eller skade en kabel såpass at det blir jordingsfeil. synes det virker mer sannsynlig at jeg har skadet noe elektronikk/ømfintlig elektriske komponenter da...? symptomene er følgende: -Parklys gløder -instrumentpanel lyser, varsellampene lyser i 0-stilling på bryter -bil stopper ikke når du skrur av tenningen Dette etter skift av dynamo som er til denne bilen. dynamo er helt ny og lader bra.
  2. den fungerer. Flere tips til hva jeg skal sjekke? Kan noe annet ha gått? Releer osv.?
  3. jeg vil anbefale å lage 2 skjøter, finn balansen med pekefingeren og bli stødig på pistolen før du legger lim, jeg anbefaler å stå ved siden av bilen, ikke inni. 240 er ganske lett å lime. Dewt gjør ingenting å skjøte så lenge du tetter dem og høyden blir like høy som resten av fugen. det som er fint med 240 er at man ikke trenger å legge så høy fuge som bl.a volvo 850/tidlig v70. Var mye her jeg hdde glemt ja, mye man ikke tenker på når man jobber med det. Lykke til! Forresten så har jeg selv delkasko på min 245, pristillegget til en likevel så dyr forsikring kom bare på en 800,- i året, vel verdt det
  4. Vet ikke om det er aktuelt enda men: -Demonter list rundt vinduet ( ->1990 er det klips, etter sitter lista i en klemlist som er vulket fast i ruta). -skjær ut ruta ( du kan bruke pianotråd eller en vinklet kaldkniv, det er det beste) -så skal gammelt lim vekk. Skikkelig rutelim (som er hardt) skjærer du ned til en jevn streng på ca 2 mm. Er det originalt butyllim (seigt og jævlig), så må du bruke mye tålmodighet, alt dette må vekk, det skikkelige ruteliet som brukes i dag sitter ikke på dette i det hele tatt. Da tar du på deg en gummihanske, så begynner du å rive litt forsiktig på et sted, da ser du at hele kladden løsner fra lakken. riv aldri så limet som er løsnet kommer forbi det som sitter, da revner strengen, bruk god tid. løsemidler bare smører dette utover. -når alt er borte, kan du rengjøre overflaten på glasset og falsen på bilen. Enten du bruker tynner eller ett cleaner-produkt fra limprodusenten (da er det gjerne ett løsemiddel for bilen og proff glassrens for glasset). - Følg instruksjonene til limprodusenten ang. primer og aktivator. dette er veldig viktig å benytte seg av, så ikke ruta løsner med bare knyttneven når limet har tørket. Påfør som regel primer på lakken og ruta. aktivator på gammelt lim ( om det er skikkelig rutelim og ikke butyl). La dette tørke 5 min. -klargjør glasset: sett på listeklipsene om det er den gamle typen rute, se på hvor de var plassert på den gamle ruta. De er som regel grønne,grå og noen svarte. Bruk hansker! -Liming: Limet skal påføres i en jevn fuge, med jevn høyde. høyden er det viktigste for å unngå lekkasjer. Legg 2 teipremser på taket, slik at du kan legge de STRAMT over glasset så det holder seg på plass til limet har tørket (ca. en time). Fugen skal være ca. 1.5-2cm høy, og trekantet. Det ser du på spissen. Spiss gjerne fugen på tuppen litt høyre, men en syl som du kan dra i fugemønsteret på tuppen, slik av V-en blir litt dypere. Prøv deg fram og finn balansen med hendene uten å ha trykk på fugepistolen. Limet skal legges på midten av falsen på bilen, gjerne på ruta også om man føler seg mer trygg på det. Når man har lagt lim, bruk en skrutrekker e.l. og skjøt sammen skjøtene så de er helt tette, en luftboble her kan gi vannlekkasjer. Sett sugekoppene på ruta, hent kompisen og legg ruta på limet, se til at ruta treffer på limet overalt før den legges i limet, evnt tyter noe ut, bruk en skrutrekker e.l og skyv limet inn under ruta. Tilpass ruta så den går klar av bilen rundt hele kanten, gjerne litt høyere. sett på teipen stramt og la det stå en time. Da er limet skinnherdet såpass at du kan kjøre med bilen, men vent gjerne en time til, og ta av teipen, monter lister og vindusviskere, så er bilen kjørbar! Vask bort limsøl fra lakken med white sprit før den tørker. Så da har du en ny frontrute. Lykke til!
  5. Riis bilglass skaffer alt mulig av glass til alt som kan rulle, og til eldre volvo er det mange fargekombinasjoner å velge mellom, klart glass, bronsetonet, bronsetonet med blå kant, grønntonet og grønntonet med blå kant. Jeg innbiller meg at 262 har samme rute som 240-serien, den heter 1041 hos riis bilglass. MVH ansatt i riis bilglass, jeg har skaffet ruter til mange ukurante biler ;)
  6. Jeg har koblet ut den ledningen som er til varsellampa men ingenting skjer fordet. Den andre ledningen som er til oljetrykksbryteren har jeg også prøvd å koble ut uten hell. Jording og +kabel sitter som de skal. Merkelige greier, ingen som har vært borti det før? Skal jo nevne at jeg har skjøtet ledningene til oljetrykk og ladelampe men det er skjøtet som det skal og sitter som det skal.
  7. Hei! Har akkurat skiftet dynamo på min 85`245 med b230a-motor. Da jeg prøvekjørte den så gikk den helt fint. Men etter prøveturen, og tenningen var skrudd av, så jeg etter noen få minutter at parklys og baklys begynte å gløde. Slo lysbryter over på 0, men da lyst alle varsellampene i panelet i tillegg. Startet bilen for å flytte den, den gikk normalt og stoppet som den skulle, men lysene glødet fortsatt. Jeg sjekket alle kontaktene på dynamo og rundt der jeg hadde jobbet, alt satt fint og som det skulle. prøvde å starte igjen, alt av lys osv. virket som det skulle. men da jeg skrudde av tenningen nå så gikk bilen fortsatt, og det artige var at det ga utslag på speedometeret, jeg kjørte i hele 40 km/t helt stillestående! Noen som vet hv jeg har gjort riv ruskende galt eller hva som er riv ruskende galt? I går da jeg startet tok jeg av +polen på batteriet, og da ledningen var av kom den borti lysreleet, det gnistret litt men ikke noe voldsomt. kan det ha gjort noe? Takker for svar, blir vel 3.dagen bilen står i morgen...:helpme:
  8. viktig å sjekke at tenningen er justert riktig. slet lenge med at bilen min dro dårlig og fusket, faktisk også stoppet i oppoverbakker, det var ikke noe verre enn at fordeleren stod litt feil.
  9. takker for svar, jeg var på huggern i stad og oppdaget det med oljetrykkbryteren. Kan ikke huske at den oljetrykkslampa har fungert mens jeg har hatt bien så det kan være ja. med ledninger og dynamo montert dukket neste problem opp: reimene som passet på den gamle dynamoen var for korte til den nye. må måle så jeg får tak på riktige reimer. noen som vet om det finnes 2 forskjellige typer? er en 85 b230a dette.
  10. denne var svart? Festet på den løse kabelen er borte ja.
  11. Hei! Skal skifte dynamo på 240`n nå, og har funnet en løs ledning, samt at den og D+ ledningen på dynamoen er brent. Noen som vet hva den løse ledningen er til og hva som kan være årsaken til "brannen"? Isolasjonsfargen på D+ vet jeg ikke, men tror den løse er svart, litt vanskelig å se fordi den er brent hehe. Noen som kan hjelpe meg? Det virker som at disse 2 ledningene har samme tykkelse. De andre ledningene, en tykk rød, en tykk blå og en annen som sitter sammen med den tykke røde ser hele ut.
  12. ja jeg sliper ned sveisen før jeg skal sparkle ja. Prøvde å bytte radiator og frontplate i helgen, resultatet var ikke så vellykket, fikk ikke tilpasset frontplata skikkelig og den andre radiatoren lekker verre enn den gamle.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår