Gå til innhold

A.R.Giulietta

Bruker
  • Innholdsteller

    191
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om A.R.Giulietta

  • Bursdag 10/09/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Raske sportslige biler med sjel ;-)
  • Modell (eks S4)
    GTV6
  • Biltype (eks Audi)
    Alfa Romeo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1985
  • Yrke eller sivil status
    Teamleder/arbeidsdykker
  • Motor (eks 1.6)
    3,0 V6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Datasprut, Spjeldhus, trakter, grenrør++

Contact Methods

  • MSN
    kanon_96@hotmail.com
  • Website URL
    http://members.lycos.co.uk/rakerholm
  • Bosted
    Hønefoss/Haugesund

A.R.Giulietta's Achievements

  1. Bilen er nå flyttet ned til Bokn (2-3 min kjøring fra fergekaien over til Stavanger). Med meg hadde jeg en kompis som til daglig kjører Auda S4 V8 med nesten 300 hk. Han sa at våre biler var som natt og dag, og hans bil er direkte en skikkelig sinke i forhold!!
  2. Hadde den vært godkjent ombygget kunne du satt et ettall forran den summen. Dette er ikke noen volvo 240 ;)
  3. Prisen senkes til latterlige 40 000 da jeg desverre ikke har noe egnet plass til bilen.
  4. Nå ute på finn, med flere bilder og litt mer info. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37423195
  5. Interesserte må bare komme med bud eller forslag på bytte og penger. Bilen er tilnærmet 100% rustfri! (galvanisert karrosseri som i tillegg er pent behandlet og vasket og polert ofte)
  6. De 2 kanskje viktigste tingene ved turbokonvertering er matching opp imot kompressormap og ønsket effekt og antatt trykk man lander på (ca trykk), samt justeringsmulighet av tenning og bensinmengde. Motoren din vil trolig "lett" gi 450 hk ved en halv bar trykk, trolig gir den bortimot 500. En T76 turbo ser ut til å kunne matche deg ganske godt fra 400 til bortimot 1000 hk (i teorien). Så det er ikke usannsynlig at Hurricane vanessaen også er med et stykke opp. Og med dobble kulelagere så spoler den sikkert fort. http://www.squirrelpf.com/turbocalc/ http://www.megamanual.com/index.html http://www.megamanual.com/v22manual/mturbo.htm
  7. De 2 kanskje viktigste tingene ved turbokonvertering er matching opp imot kompressormap og ønsket effekt og antatt trykk man lander på (ca trykk), samt justeringsmulighet av tenning og bensinmengde. Motoren din vil trolig "lett" gi 450 hk ved en halv bar trykk, trolig gir den bortimot 500. En T76 turbo ser ut til å kunne matche deg ganske godt fra 400 til bortimot 1000 hk (i teorien). Så det er ikke usannsynlig at Hurricane vanessaen også er med et stykke opp. Og med dobble kulelagere så spoler den sikkert fort. http://www.squirrelpf.com/turbocalc/ http://www.megamanual.com/index.html http://www.megamanual.com/v22manual/mturbo.htm
  8. Hvorfor 2 stk? Har du sjekket compressormapet på denne turboen? Jeg har prøvd å søke litt nå uten å umiddelbart finne noen, men kan ikke helt forestille meg at det er noen fordel med 2. Spesielt ikke om du skal kjøre med så lav effekt. Du risikerer å havne på et fryktelig inneffektivt område på turboen, og i tilegg få et unødvendig turbolagg. Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg at en turbo med et 78 hjul er særlig glad i +- 20 lb/min på 1,3/1,5 i pressure ratio.
  9. Skal du ha 2 stk t4? Hva slags sprut skal du kjøre på? Hva slags turboer og hvilken A/R?
  10. Ca 0,9 bar. Ladetrykket bikker 100 kpa ved ca 2000 rpm og jeg har maks ladetrykk på ca 3300-3400 rpm. Det hjelper med volum for å slippe turbolag :)
  11. Nei desverre. Men jeg kan spandere et motorbilde fra før jeg fikk i Magnecor-kablene og litt andre småting. Og enda et bilde fra en banekjøring før bilen ble senket.
  12. Uten å forvente noe marked for den her (eller noe annet sted), så velger jeg alikevel å legge den ut. ALTSÅ. Bilen det dreier seg om er da min 1991 Alfa 164 V6. Denne har da blitt modifisert en del opp igjennom de 4 årene jeg har hatt den, og påkostet store summer både mekanisk og kosmetisk. Den er hverken mint eller stygg, men tar seg derimot meget godt ut (tidligere 100% QV), er helt uten synlig rust, og er nok uten tvil den sprekeste 164 i landet. Grunnen er blandt annet en turbo og en fullt programerbar hjerne. Tatt rett ut av korttidsminnet: Nyoverhalt motor med alt av pakninger og lagere for 15000 km siden Smidde h-profil råder. 625cc Siemens Deka bensindyser. Magnecor kv85 pluggkabler. MSD Blaster 2 høyeffekts coil. Garrett GT4082 turbo. Innovate LC1 Bredbåndslambda. Turbo smart Vee port dumpventil. Tial V38 Wastegate. Helix racing 4-pucka sinterclutch. Megasquirt MS2 Extra datasprut. Wallbro 255LPH bensinpumpe. Stor intercooler (som er 81cm bred, 30 cm høy og ca 3 tommer dyp med 3" innløp og utløp) Q2 diff montert i QV-girkassen (som gir et enormt veigrep). Spesiallaget motorfeste i aluminium og polyuretan. XYZ bremsekitt med 330mm skiver som er 32mm tykke og bremses av en enorm 6 stemplet kalipper. Stålomspunnende bremseslanger i alle hjørner. 9x18" RH felger med slitte dekk. Turbotrykksmåler fra Autometer sin Sport-comp serie. Fin Pioneer CD-spiller med 4 stk Alpine Type-S høytalere som spiller utrolig bra! Bilen har og en agressiv hjulstilling, hvilket gir en lynskarp turn-in som trolig er noe av det mest ekstreme jeg har vært borte i. Grepet er så godt at det er større sannsynlighet for å kjøre ut i innersving enn i yttersving. Denne bilen er som nevnt opprinnelig en 164 QV. Hvilket betyr annet interiør (elektrisk), annen motor/girkasse, el.dempere fra koni/boge, større fangere og sideskjørt. Etc Dette er den samme bilen som for noen år siden var profilert i autofil. Nå med en helt annen motor og langt penere enn den gang. Prisidé: 60 000 kr eller bud/innbytteforslag i bil/corsabil/banebil/mc/daycruiser/båt Interessenter kan ta kontakt akkurat slik dem vil, men fortrinnsvis per tlf 938 00 349 eller mail til kanon_96@hotmail.com -Ronny
  13. Skjer ikke stort her nei Steffen? ;)
  14. Har faatt tak i et Norweld Viking Mig S (3-fas) Husker ikke hvor mange amp det er paa, ei heller vet jeg noe om hvor bra det er. Men det kom fra et seriost verksted iallefall, saa regner med kvaliteten er bra selv om det er gammelt. :) Mangler fortsatt munnstykke og gass + manometer. Noen som vet hvor det er fornuftig aa handle?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår